استانی 08:37 - 01 مهر 1393
پیش از شعله ور شدن؛
کرج - خبرگزاری مهر: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی پیش از شعله ور شدن توسط محیط بانان مهار شد.

آتش سوزی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی مهار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فردین حکیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج در این خصوص اظهار داشت: این آتش سوزی در دهستان آدران و در اثر بی مبالاتی گردشگران در یکی از محدوده های منطقه حفاظت شده واقع در منطقه مذکور طعمه حریق گردید که خوشبختانه محیط بانان بلافاصله به منطقه اعزام و قبل از شعله ور شدن آتش، موفق به مهار آن شدند.



حکیمی با ابراز تاسف از تکرار چنین وقایعی در عرصه های طبیعی، از گردشگران خواست در صورت نیاز به آتش، از روشن کردن آتش در کنار درختان و مناطق دارای پوشش گیاهی غنی پرهیز کنند و از خاموش بودن آتش در زمان ترک محل، اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده هرگونه حریق در طبیعت، به خاموش کردن آن اقدام و یا با شماره تلفن های (35353385 – 35270045- 32504962 ) -026 تماس گرفته و موضوع را گزارش کنند.



اولین قدم  برای ساخت کتابخانه روستای خور ساوجبلاغ برداشته شد



طی جلسه ای که با حضور اعضای شورای اسلامی روستای خور، رییس کتابخانه های شهرستان ساوجبلاغ، کارشناس عمرانی اداره کل کتابخانه های استان و آقای عباس نصر نماینده جامعه خیرین کتابخانه ساز روستایی کشور برگزار شد؛ شد.



رییس اداره کتابخانه های شهرستان ساوجبلاغ از انجام هماهنگی های اولیه برای احداث کتابخانه روستایی خور خبر داد و گفت: در جلسه ای با حضور نماینده جامعه خیرین کتابخانه ساز روستایی کشور، مقرر شد مقدمات احداث کتابخانه از جمله تهیه تیپ و نقشه، شناسایی افراد خیر، نصب تابلو محل احداث کتابخانه و انجام مراسم گلریزان جهت جذب مشارکت حداکثری تا 20 مهر ماه  امسال صورت پذیرد.



به گفته سید محمد حسینی مراسم کلنگ زنی و آغاز ساخت کتابخانه عمومی که به نام "نهج البلاغه" نامگذاری می شود، به مساحت 300 متر مربع در زمین اهدایی در روز عید غدیر خم انجام خواهد شد.

 


4775548
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است