استانی 11:44 - 29 مرداد 1393
در پی وقوع سیل صورت گرفت
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی وقوع سیل به برخی از مناطق عشایری استان خسارات جدی وارد شده است.

خسارت جدی به 18 منطقه عشایری کهگیلویه و بویراحمد

مجید علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به وقوع باران و سیل در برخی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در اثر وقوع سیل خسارات زیادی به زندگی 18 منطقه عشایری استان وارد شده است.

وی افزود:بر اساس گزارش‌های رسیده 720 خانوار عشایری دچار خسارت‌های جدی شده‌اند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از زمان شروع بارندگی‌ها چهار اکیپ‌ بحران امور عشایر به همراه هشت اکیپ امدادرسان جمعیت هلال احمر استان در مناطق مختلف حضور یافته و عملیات امدادرسانی را به صورت شبانه‌روزی انجام دادند.

علی‌پور گفت: اقلام مورد نیاز عشایر از قبیل چادر، پتو، پلاستیک، مواد غذایی و ... در اختیار خانوارهای آسیب دیده قرار داده شد و این عملیات همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این‌که احتمال وقوع مجدد این بارندگی‌ها وجود دارد، عنوان کرد: عشایر در  چند روز آینده حتی‌الامکان از مناطق در معرض آسیب و حاشیه رودخانه‌ها به مناطق امن‌تر کوچ کنند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که تاکنون برآورد دقیقی از میزان خسارات وارده به عشایر به عمل نیامده است، افزود: متاسفانه همکاری برخی دستگاه‌ها در ارائه خدمات به عشایر آسیب دیده ضعیف بوده است.

وی با تقدیر از حضور موثر هلال احمر در خدمات‌رسانی به عشایر آسیب‌دیده اظهار کرد: امیدورایم که ستاد مدیریت بحران با عزم جدی در این موضوع ورود پیدا کند و سایر دستگاه‌های متولی نیز در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.


4520044
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است