سیاسی 12:59 - 05 بهمن 1393
در تذکر شفاهی مطرح شد
نماینده تهران در مجلس با انتقاد از سفر ظریف به فرانسه و پیاده‌روی وی با وزیر خارجه آمریکا، گفت: آقای روحانی! اگر نشریه فرانسوی کاریکاتور رئیس‌جمهور ایران را کشیده بود باز هم اجازه می‌دادید که وزیر امور خارجه‌تان به فرانسه برود؟

انتقاد شدید رسایی از سفر «ظریف» به فرانسه و پیاده‌روی با «جان کری»

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان در تذکری شفاهی اظهار داشت: نشریه هتاک فرانسوی به رسول خدا توهین می‌کند و بعد از آن نخست‌وزیر فرانسه بعد از جلسه هیأت دولت تصویر توهین‌آمیز را رو به دوربین‌ها می‌گیرد، همچنین دولت فرانسه از آن نشریه حمایت مالی می‌کند. تصویری توهین‌آمیز که در تیراژی بالغ بر پنج میلیون نسخه به پنج زبان به چاپ می‌رسد.

وی افزود: در این شرایط وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اول با یک جانی به نام «جان کری» پیاده‌روی می‌کند و بعد می‌گوید آقای «کری» پیشنهاد کرد که من به فرانسه بروم، آن هم درست در زمانی که دولت فرانسه از این هتاکی در حال حمایت بوده است، ما را چه می‌شود؟! کجاست عزت و غیرت؟!

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با خطاب قرار دادن رئیس‌جمهور، تصریح کرد: آقای روحانی اگر مجله هتاک شارلی‌ابدو به جای تصویر توهین‌آمیز رسول خدا، کاریکتاتور رئیس‌جمهور ایران را کشیده بود و دولت فرانسه از آن کاریکاتور حمایت کرده و نخست‌وزیر ملعون فرانسه آن را به سمت دوربین‌ها گرفته بود، باز هم شما اجازه می‌دادید که وزیر امور خارجه‌تان به فرانسه برود؟؟!

در در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران! آیا آقای ظریف نباید عذرخواهی کند؟ برادری می‌گوید زمان شاه آمریکایی‌ها به شاه ما اجازه نمی‌دادند که با سفیر آمریکا ملاقات کند اما در این 35 سال، ما کشوری شده بودیم که وزیر ما اجازه ملاقات به رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌داد، در این 2 سال چه شده که افتخار ما این است که با شیطان بزرگ قدم بزنیم؟! والا اگر بمیریم جا دارد.

به گزارش فارس، پس از پایان تذکر رسایی، نمایندگان شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر فرانسه» سر دادند.


5696642
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پترشیمی ها با وجود اینکه گاز را با قیمت یارانه ای دریافت می کنند حاضر به پرداخت همین هزینه محدود هم نیستند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» چهارصد و چهل و چهارمین شماره هفته نامه خط حزب الله، با عنوان «کدام مجلس در رأس امور است؟» منتشر شد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» نمایندگان مجلس این هفته 3 روز جلسه علنی داشتند که با تعطیلی شنبه ها و همچنین معافیت مالیاتی شرکت های دولتی موافقت کرده و پرونده هایی را نیز برای بررسی به قوه قضائیه ارسال کردند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز جهت تأمین نظر شورای نگهبان جداول لایحه بودجه 1403 را اصلاح عبارتی و یا محتوایی کردند و به تصویب رساندند.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: بنا به مصوبه هیئت دولت ارز حاصل از صادرات فعالان صنایع دستی در اختیار خودشان قرار می گیرد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر کار گفت: نرخ بیکاری در 7 استان زیر 7 درصد است و دولت در کاهش نرخ بیکاری رکورد تاریخی ثبت کرد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اتمام رسیدگی به طرح الزام به ثبت رسمی اموال غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح از تخلفات مختلف در حیطه اموال غیرمنقول جلوگیری و آثار و برکات آن در کشور مشاهده شود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر اقتصاد از تصویب اصلاح آیین نامه رفع تعهدات ارزی صادر کنندگان خبر داد.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» محمدباقر قالیباف در جلسات علنی هفته جاری مجلس به علت بیماری غایب بود.
سیاسی
«خبرگزاری تسنیم» با پیگیری و ورود دیوان محاسبات کشور به موضوع مددجویان جامانده سازمان بهزیستی از دریافت مستمری، مستمری فروردین ماه این مددجویان پرداخت می شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است