استانی 14:12 - 23 مهر 1398
رئیس اداره بهزیستی اردستان گفت: در شهرستان اردستان بیش از 1208 نفر معلول شناسایی شده که بیشتر آن‌ها به دلیل عوارض ناشی از دیابت به این وضع گرفتار شدند.

دیابت عامل اصلی معلولیت در اردستان

به گزارش ایسنا، محمدعلی مطلب زاده امروز(سه‌شنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: در حال حاضر با مشکل کمبود اعتبار در بحث معلولان مواجه هستیم در صورتی که بیش از 1208 نفر معلول در اردستان شناسایی شده است. با توجه به اینکه مواردی همچون ژنتیک، بیماری و حادثه از عوامل معلولیت است، اما بیشتر آن‌ها به دلیل عوارض ناشی از دیابت به این وضع گرفتار شده‌اند.

وی با بیان اینکه در جامعه، نابینایی و ناشنوایی بدترین نوع معلولیت است، افزود: بر اساس آمار در حال حاضر ۹۴ نابینا و 157 ناشنوا در سطح شهرستان اردستان شناسایی شدند که بیش آن‌ها در روستاها زندگی می‌کنند و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است تا وسایل کمک آموزشی و تحصیلی و همچنین وسایل کمک توانبخشی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

رئیس اداره بهزیستی اردستان با بیان اینکه عدم مناسب‌سازی صحیح در ادارات و اماکن عمومی یکی دیگر از چالش‌های معلولان و این اداره بوده است، گفت: با توجه به پیگیری‌ها و همکاری اداره‌ها مناسب‌سازی در بیشتر اداره‌ها جدی گرفته شده و ارتقا مناسب‌سازی را به همراه داشته است. همچنین اشتغال و مناسب‌سازی اماکن همچنان مهم‌ترین دغدغه کنونی معلولان اردستان است که باید رفع شود.

مطلب زاده با بیان اینکه جمعیت معلولان در شهرستان در حال افزایش است، گفت: حدود سه درصد جمعیت شهرستان را معلولان تشکیل می‌دهند ولی آمار آن‌ها در اردستان نسبت به کشور نرمال است. اداره بهزیستی در حوزه توانبخشی و امور اجتماعی ماهانه یک میلیارد و 820 میلیون ریال به صورت ثابت پرداخت می‌کند و در کنار آن موارد مختلف و متغیری هم پرداخت می‌کند.

انتهای پیام


10267144
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است