استانی 20:14 - 30 شهریور 1393
مدیرعامل شرکت بین‌المللی بادران پارس نیرو:
مدیرعامل شرکت بین‌المللی بادران پارس نیرو از احداث نخستین کارخانه خط تولید توربین‌های بادی با ژنراتورهای سه مگاوات در خراسان‌رضوی خبر داد.

نخستین کارخانه خط تولید توربین‌های بادی 3 مگاوات در خراسان‌رضوی احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت بین‌المللی بادران پارس نیرو، عارف خجسته با اشاره به احداث نخستین کارخانه خط تولید توربین‌های بادی سه مگاوات در خراسان‌رضوی، اظهار کرد: با گسترش شهرها و رشد استاندارد در زندگی، «افزایش سرانه مصرف انرژی» هشداری بزرگ برای جامعه بشری محسوب می‌شود.

وی افزود: این افزایش مصرف انرژی که غالب مصرف آن از حوزه انرژی نفت و گاز تأمین شده هم از نظر آلودگی زیست محیطی و هم پایداری انرژی باید مورد بررسی و واکاری بیشتری از سوی دانشمندان و متولیان قرار گیرد تا یک راهکار بلندمدت اقتصادی برای مصرف‌کنندگان اتخاد شود.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی بادران پارس نیرو خاطرنشان کرد: با توجه به‌ اینکه صنعت ساختمان سهمی حدود چهار درصد را از مصرف کل انرژی جهان به خود اختصاص داده از گزینه‌های بسیار مهم در برنامه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی با نگاهی ملی و فراملی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: باید در نظر داشت هم‌اکنون با افزایش قیمت برق و انرژی در این حوزه و سیاست‌های تشویقی دولت در تولید نیروگاه‌های کوچک خانگی، بهره‌گیری صنایع از ظرفیت تولید برق از توربین‌های بادی سبب شده افکار عمومی نسبت به مصرف انرژی خود کمتر نگران باشند چراکه اکثر مردم نگران آینده این افزایش قیمت و شرایط بعدی آن هستند. البته همین موضوع سبب شده تقاضای خرید محصولات انرژی‌های نو به‌ویژه توربین‌های بادی افزایش پیدا کند.

خجسته با بیان اینکه در این روند دارا بودن محصولات کارآمد و توجیه‌پذیر به‌ لحاظ اقتصادی و انرژی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است، تاکید کرد: در حال حاضر در کشور شاهدیم تنها یک کارخانه توربین‌های بادی 660 کیلو واتی مشغول به فعالیت است که این میزان تولید برق با این تکنولوژی به لحاظ اقتصادی صرفه ندارد و باید به توان تولیدی بیشتری دست یافت.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی بادران پارس نیرو ادامه داد: در همین راستا شرکت BPN با همکاری گروه تحقیقاتی GReeps آلمان اقدام به احداث کارخانه ساخت توربین‌های بادی 3 مگاوات کرده تا بتواند نیاز کشور را در زمینه احداث مزارع بادی با توجیه اقتصادی کافی تامین کند که این امر قطعا سبب جذب و حضور بخش خصوصی در زمینه مزارع بادی می‌شود.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت و سازمان انرژی‌های نو از شرکت‌های نیروگاهی کشور اظهار کرد: در حال حاضر وزارت نیرو نزدیک به 2 هزار مگاوات قرارداد خرید برق تضمینی تولید شده توسط دولت را با شرکت‌های نیروگاهی کشور به امضا رسانده که چنانچه چندین کارخانه توربین‌های بادی هم‌زمان تولید داشته باشند باز هم نیاز داخلی را تأمین نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی بادران پارس نیرو با بیان اینکه نخستین کارخانه خط تولید توربین‌های بادی با ژنراتورهای 3 مگاوات بدون گیربکس خراسان‌رضوی توان تولید سالیانه هزار دستگاه توربین بادی کوچک مقیاس و مگاواتی را دارد، خاطرنشان کرد: این کارخانه می‌تواند نیاز بخشی از نیروگاه‌های بادی کشور که آمادگی احداث توربین‌ها را دارند، تأمین کند؛ البته براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تقاضا از این کارخانه سالیانه تا 30 درصد افزایش پیدا می‌کند و این امر سبب توسعه این سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه می‌شود.


4765559
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است