استانی 21:50 - 27 اردیبهشت 1397

زنگ مقاومت در مدارس استان سمنان نواخته خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دستورانی عصر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های آموزش‌وپرورش در هفته مقاومت و ایثار، تأکید کرد: هم‌زمان با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر همیشه قهرمان، زنگ مقاومت و ایثار باهدف ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی و آشنایی دانش آموزان با معارف دفاع مقدس، در یک هزار مدرسه استان سمنان نواخته می‌شود.

وی افزود: این مراسم معنوی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در هشت شهرستان، ۱۹ نقطه شهری و ده‌ها روستای سطح استان سمنان هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.

معارف دفاع مقدس تبیین شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان، تبیین معارف دفاع مقدس را محوری‌ترین هدف برنامه‌های هفته مقاومت و ایثار در سطح مدارس استان دانست و گفت: با همکاری بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، برنامه‌های ویژه‌ای در سطح مدارس استان مدارک دیده‌شده که در هفته ایثار و مقاومت به فراخور زمان و مکان مدارس، برگزار می‌شود.

دستورانی بیان کرد: تجلیل از ۷۳۰ شهید فرهنگی شامل دانش‌آموز، معلم و کارمند آموزش‌وپرورش در استان سمنان یکی دیگر از برنامه‌های هفته ایثار و مقاومت در سطح استان محسوب می‌شود.

وی افزود: با همراهی بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان همچنین بیش از هشت هزار دانش‌آموز این استان معارف دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را آموزش می‌بینند.

وصایای شهیدان خوانش می شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: بیان خاطرات و روایتگری دفاع مقدس، خوانش وصایای شهیدان به‌خصوص شهدای دانش‌آموز استان سمنان و همچنین حضور در گلزار شهدا در ایام هفته مقاومت و ایثار در سراسر استان سمنان تدارک دیده‌شده است.

دستورانی بابیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در مدارس استان سمنان همواره پویا بماند، تأکید کرد: یکی از محورهای اصلی برنامه‌های هفته ایثار و مقاومت، آشنایی دانش آموزان با رشادت های دلاورمردان ایران اسلامی در دفاع از کیان اسلام، انقلاب و کشور است که به آتیه سازان ایران اسلامی نشان می دهد این انقلاب با خون چه عزیزانی به دست آمده و امروز باید پاسداری از آن در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در نشست های هماهنگی برگزاری مراسم هفته ایثار و مقاومت در سراسر استان سمنان، مقوله دانش‌آموز محوری در اجرای برنامه ها، به تمام مدیران آموزشگاه ها و مدارس استان توصیه شده که هدف این امر نیز افزایش مشارکت دانش آموزان در گرامیداشت این ایام است.


9781923
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«خبرگزاری تسنیم» استاندار خراسان رضوی گفت: بارش های اخیر در برخی از مناطق روستایی شهرستان مشهد و کلات، منجر به مسدود شدن برخی از جاده ها شده بود، اما با تلاش مسئولان، تمامی شعب اخذ رای به موقع فعال شده اند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: تمدن ایرانی ذیل امامت و ولایت شکل گرفته و شکوه این تمدن در خانواده مستحکم و فرزندان سالم و آگاه است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» استاندار و امام جمعه زنجان ساعات اولیه رأی گیری با حضور در یکی از شعبه های اخذ رأی، ضمن بازدید از روند رأی گیری در شعب، رأی خود را نیز به صندوق انداختند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» استاندار بوشهر نقش مهم بسیج سازندگی در طرح های مختلف اشتغال زایی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و خدمات رسانی را مهم دانست و گفت: در یک سال اخیر پروژه های مهم محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی استان بوشهر اجرا شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان عسلویه را توسعه زیرساخت های درمانی دانست و گفت: انعقاد تفاهم نامه برای احداث بیمارستان 110 تختخوابی عسلویه در دستور کار قرار دارد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» استاندار فارس گفت: پیام مشارکت مردم در انتخابات این است که ما مردم و شهروندان می خواهیم از حق خود برای تعیین سرنوشت استفاده و حاضر نیستیم این حق را به دیگران واگذار کنیم.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مسئول ستاد برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید مازندران، گفت: مازندران میزبانی از جشن های مردمی زیر سایه خورشید را انجام می دهد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» آیین ملی گل غلتان در کاشان با بیش از 80 نوزاد و کودک حداکثر دو ساله همراه با خانواده هایشان از 15 شهر کشور برگزار شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان گفت: امروز 230 شعبه در گنبدکاووس فعال است و 720 نفر به عنوان ناظر شامل معتمدین و نخبگان آموزش دیده بر روند انتخابات نظارت دارند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» آیت الله رئیسی با آیت الله شبیری زنجانی دیدار و گفتگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است