اقتصادی 10:40 - 01 مرداد 1393
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۰ میلیارد دلار اعتبار ویژه به منظور نوسازی و بازسازی اراضی کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

اعتبار ۱۰میلیارددلاری برای نوسازی اراضی کشاورزی

به گزارش واحد مرکزی خبر ،عبدالمهدی بخشنده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش درخور توجهی از اراضی آبی کشاورزی از لحاظ فنی و علمی آمادگی لازم را برای افزایش تولید محصول ندارد افزود: میانگین عملکرد تولید در اراضی کشاورزی پایین است و اگر این روند ادامه یابد کشت در این اراضی توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

وی گفت: چهار ماه گذشته به منظور اصلاح و نوسازی و اجرای عملیات تسطیح و زه کشی اراضی کشاورزی در جلسه ای که رئیس جمهور و وزیر جهادکشاورزی با مقام معظم رهبری داشتند ایشان با اختصاص 10 میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح نوسازی و بازسازی اراضی کشاورزی موافقت کردند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود: 5/1 میلیارد دلار از این تسهیلات به طرح تسطیح و بازسازی 550 هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان اختصاص یافت که هم اکنون طرح در 105 هزار هکتار از اراضی آغاز شده است.

بخشنده گفت: با اختصاص تسهیلات، سالانه 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در کشور تحت پوشش عملیات بازسازی قرار می گیرد.

وی افزود: براساس برآوردهای انجام شده هزینه تسطیح و زه کشی اراضی کشاورزی در استان خوزستان در هر هکتار 15 تا 18 میلیون تومان است که 80 تا 90 درصد این هزینه را دولت بصورت بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا 3 ماه آینده عملیات طرح تسطیح و زه کشی در 130 هزار هکتار دیگر از اراضی دشت خوزستان آغاز می شود.

بخشنده همچنین از موافقت مقام معظم رهبری با اختصاص 500 میلیون دلار اعتبار برای بازسازی و احیای 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان خبرداد و افزود: آیین نامه اجرایی طرح هفته گذشته تدوین و تصویب شد و قرار است عملیات اجرایی بعد از تعیین پیمانکار آغاز شود.

10 میلیارد دلار اعتبار برای استفاده از منابع آبی مرزی

معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی از اختصاص 10 میلیارد دلار اعتبار برای استفاده از منابع آبی مرزی کشور خبر داد.

عبدالمهدی بخشنده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سالانه 10 میلیارد مترمکعب آب در مرزهای کشور از دسترس خارج می شود، افزود: هفته گذشته با ارائه گزارشی در حضور مقام معظم رهبری، ایشان به منظور استفاده بهینه از منابع آب موجود در مناطق مرزی کشور با اختصاص 10 میلیارد دلار اعتبار موافقت کردند.

وی گفت: این اعتبارات برای انجام عملیات استفاده از منابع آبی مرزی به مدت 4 سال اختصاص یافته است.

معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی افزود: هزار میلیارد تومان نیز برای اجرای طرح های روش های نوین آبیاری قطره ای و تحت فشار در 200 هزار هکتار از اراضی در هیئت دولت اختصاص یافت.

بخشنده تصویب و تدوین برنامه های توسعه و افزایش تولید محصولات راهبردی دانه های روغنی، گندم و ذرت را از دیگر اقدامات بخش کشاورزی در چهار ماه گذشته دانست.

وی درباره نرخ سود تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی گفت: نرخ سود تسهیلات 22 درصد برای کشاورزان مناسب نسیت بنابراین در جلسه ای که وزیرجهادکشاورزی با رئیس جمهور داشت نرخ سود تجدیدنظر و اصلاح شد.

معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی افزود: نرخ سود تسهیلات بانکی کشاورزی به زودی اعلام خواهد شد.


4304705
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است