اقتصادی 10:06 - 01 مرداد 1393
معاون وزیر کشاورزی:
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 10 میلیارد دلار اعتبار ویژه به منظور نوسازی و بازسازی اراضی کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عبدالمهدی بخشنده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از اراضی آبی کشاورزی از لحاظ فنی و علمی آمادگی لازم را برای افزایش تولید محصول ندارد افزود: میانگین عملکرد تولید در اراضی کشاورزی پایین است و اگر این روند ادامه یابد کشت در این اراضی توجیه اقتصادی نخواهد داشت.



وی گفت: چهار ماه گذشته به منظور اصلاح و نوسازی و اجرای عملیات تسطیح و زه کشی اراضی کشاورزی در جلسه ای که رئیس جمهور و وزیر جهادکشاورزی با مقام معظم رهبری داشتند ایشان با اختصاص 10 میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح نوسازی و بازسازی اراضی کشاورزی موافقت کردند.



معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود:  5 / 1 میلیارد دلار از این تسهیلات به طرح تسطیح و بازسازی 550 هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان اختصاص یافت که هم اکنون طرح در 105 هزار هکتار از اراضی آغاز شده است.



بخشنده گفت: با اختصاص تسهیلات، سالانه 100 هزار هکتار از اراضی کشاوری در کشور تحت پوشش عملیات بازسازی قرار می گیرد.



وی افزود: براساس برآوردهای انجام شده هزینه تسطیح و زه کشی اراضی کشاورزی در استان خوزستان در هر هکتار 15 تا 18 میلیون تومان است که 80 تا 90 درصد این هزینه را دولت بصورت بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می دهد.



معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا 3 ماه آینده عملیات طرح تسطیح و زه کشی در 130 هزار هکتار دیگر از اراضی دشت خوزستان آغاز می شود.



بخشنده همچنین از موافقت مقام معظم رهبری با اختصاص 500 میلیون دلار اعتبار برای بازسازی و احیای 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان خبرداد و افزود: آیین نامه اجرایی طرح هفته گذشته تدوین و تصویب شد و قرار است عملیات اجرایی بعد از تعیین پیمانکار آغاز شود.



انتهای پیام/


4304274
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود که تولید داخل بیش از نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس و تهران - کرج هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت بر افزایش تعداد مراکز تجاری از ۱۰ مرکز به حداقل ۱۵ مرکز و افزایش تعداد رایزنان به ۱۲ رایزن تاکید کرد و از توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا خبر داد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه‌وشهرسازی گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس تمامی حق‌الزحمه‌های نجومی که توسط مشاوران املاک گرفته می‌شد برچیده شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل و استحصال آب ۵۰۰ تا هزار مترمکعب در هکتار را به همراه دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تامین زمین، زمینه ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن ویلایی را فراهم می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ایران گام‌های مهمی برای اطمینان از کاهش موثر خطر بلایا و گنجاندن موضوع‌های مرتبط در مباحث مدیریت برنامه‌ریزی برداشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران، امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است