سیاسی 18:51 - 27 دی 1398

فرمایشات رهبر انقلاب در نماز جمعه ترسیم راه پیش روی انقلاب است

حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه گفت: سعادت بسیار بالایی بود که امروز نصیب مردم تهران شد که نماز جمعه خود را به امامت امام مسلمین برگزار کنند.

وی با اشاره به حضور گسترده و خیره کننده مردم در نماز جمعه گفت: با وجود سرما و سختی‌های موجود، مردم استقبال گسترده و بی سابقه‌ای از نماز جمعه این هفته داشتند و این نماز جمعه برای مردم شریف ایران و رسانه‌های بین المللی بسیار حائز اهمیت بود. اینها نشان می‌داد که رهبر انقلاب با توجه به حساسیت و اهمیت شرایط کنونی تصمیم گرفتند که خودشان نماز جمعه را اقامه کنند.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: سخنان رهبر انقلاب اسلامی را می‌توان در چند بخش مورد تحلیل و بررسی قرار داد. بخشی از این بیانات پیرامون مسائل داخلی و اتفاقات چند هفته اخیر بود که مطالب بسیار ارزشمند و راهگشایی را در این خصوص مطرح کردند.

وی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اکراینی و به شهادت رسیدن عده‌ای از هموطنانمان گفت: این گونه حوادث تلخ که رخ می‌دهد برخی از دشمنان بدنبال سوءاستفاده از شرایط بوجود آمده بر می آیند و بدنبال آن هستند که از آب گل آلود ماهی بگیرند اما غافل از اینکه جمهوری اسلامی مانند دیگر کشورها نیست. کشور ایران دارای تمدنی بسیار کهن و مردمی با بصیرت بالاست که به خوبی می‌دانیم دشمنان چه نقشه‌هایی برای آنها دارند.

حجت‌الاسلام گواهی با اشاره به حوادث رخ داده در آبان ماه و تحلیل‌های بیگانگان از این رخداد و اینکه می‌گفتند ایران اسلامی به بن بست رسیده، گفت: حضور باشکوه ملت ایران در تشییع پیکر سپهبد حاج قاسم سلیمانی عمر بصیرت و دشمن شناسی ملت ایران را نشان داد و این حضور به گونه‌ای یک رفراندوم بزرگ علیه استکبار جهانی و دخالت‌های آنها بود.

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب در خصوص عده‌ای فریب خورده که در راستای اهداف استکبار حرکت می‌کنند، تصریح کرد: همانگونه که رهبری فرمودند عده قلیلی که برخی مسائل را مطرح کردند به چند گروه تقسیم می‌شوند که می‌توان گفت برخی از آنها فریب غرب را خورده اند.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص سپاه قدس گفت: سپاه قدس لرزه بر تن استکبار جهانی انداخته است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان بار دیگر «نه» قاطعی به آمریکا و ایادی استکبار گفتند. ایشان فرمودند این کشورهای اروپایی حواسشان را جمع کنند و بدانند که ما در مقابل ابرقدرت آنها ایستادیم و آنها را به زانو درآورده ایم و شما در مقابل ملت ایران عددی نیستید.

حجت‌الاسلام گواهی مخاطب بخشی از سخنان امروز رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران را برخی از گروه‌های داخلی دانست و گفت: برخی از دوستان داخلی باید توجه داشته باشند و دیگر سخن گفتن از مذاکره و این گونه مطالب را بس کنند زیرا مذاکره زمانی که طرف مقابل به عهد خود پایبند نیست معنا و مفهوم ندارد. همانگونه که رهبری انقلاب فرمودند دشمنان ما میز مذاکره را به میان می کشند اما در فرودگاه بغداد دست به ترور مقامات ایرانی می‌زنند در حالی که با دعوت رسمی به این کشور سفر کرده بود.

وی حضور مردم در نماز جمعه این هفته تهران را بسیار گسترده و قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: مردم تهران با وجود اینکه چندین مراسم تشییع و راهپیمایی بسیار مهم در چند روز گذشته داشته اند اما امروز با اشتیاق کامل در اجتماع نماز جمعه گرد هم آمده اند که حتی رسانه‌ها گویای ابعاد این حضور و عظمت نیستند و نشان داد که مردم نظام را قبول دارند و به رهبر انقلاب عشق می‌ورزند.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: فرمایشات امروز رهبر انقلاب یک روشنگری و ترسیم راه پیش روی انقلاب اسلامی و سدی برابر توطئه‌های دشمنان در روزهای اخیر بود که نقشه‌های دشمنان را آشکار و وظیفه همه ما مردم و مسئولین را مشخص کرد.


10349019
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است