ورزشی 13:54 - 08 آذر 1394
به بهانه هفتمی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در جام جهانی
تیم ملی فوتسال بانوان ایران با یک سفر خبرساز راهی ششمین دوره مسابقات جام جهانی شد و با عنوان هفتمی به کار خود پایان داد.

پایان سفر جادویی به جام ششم و آغاز یک امید

به گزارش خبرگزاری فارس، پرونده تیم ملی فوتسال بانوان ایران در ششمین دوره جام جهانی با کسب عنوان هفتمی بسته شد، عنوانی که نسبت به دو دوره قبلی سقوط داشت، اما قطعا نمی‌توان برای کسب این نتیجه با بانوان فوتسالیست خُرده گرفت.

در حالی که از ماه‌ها پیش میزبان جام جهانی مشخص بود، اما بانوان ایرانی بین رفتن و نرفتن به این مسابقات معلق بودند و همه تمرکز تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بود. زمانی که ملی‌پوشان خود را برای حضور در نخستین دوره قهرمانی آسیا آماده می‌کردند فروزان سلیمانی سرمربی تیم ملی ایران درباره حضور در جام جهانی گفته بود هنوز به این رقابت‌ها فکر نمی‌کنند و تمام تلاش ملی‌پوشان کسب بهترین نتیجه در آسیاست.

بعد از عدم اعزام ایران به کلمبیا در سال 2014 به دلیل دور بودن مسافت این نگرانی وجود داشت که امکان دارد دوباره ملی‌پوشان به گواتمالا هم اعزام نشوند، اما بعد از قهرمانی در آسیا علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد بانوان را به جام جهانی اعزام می‌کند.

مدتی از این وعده رئیس همیشه خندان نگذشته بود که علاوه بر بهانه پول، بهانه گرفتن ویزا هم مطرح شد به طوری که بعد از بازگشت از آسیا اردوی ملی‌پوشان تعطیل و اعلام شد احتمال زیاد این تیم به گواتمالا اعزام نمی‌شود.

بعد از پوشش خبری این اتفاق رئیس جمهور به وزارت ورزش دستور پیگیری موضوع را صادر کرد و همچنین وزارت خارجه نیز امور کار را در دست گرفت تا بانوان بتوانند در این مسابقات حضور داشته باشند. اعزامی ناگهانی که حتی بانوان نتوانستند تمرینات جدی را داشته باشند.

بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان ویزا تهیه شد و ملی‌پوشان راهی گواتمالا شدند و بعد از 3 روز به محل برگزاری جام جهانی رسیدند. گروه سختی داشتند، همگروهی با برزیل با 5 دوره قهرمانی و پرتغال با چند دوره عنوان نایب‌قهرمانی این انتظار را ایجاد نمی‌کرد که شاهد صعود باشیم، اما نتیجه با کاستاریکا کاملا غیرمنتظره بود. در حالی که ملی‌پوشان پیش از این نیز مقابل این تیم به پیروزی رسیده بودند این انتظار وجود داشت تا دوباره شاهد پیروزی ملی‌پوشان باشیم، اما نتیجه برعکس شد. با این شکست ملی‌پوشان حتی جایگاه ششمی را از دست دادند تا در آخرین بازی مقابل ژاپن قرار بگیرند. ژاپن دیگر آن حریف سرسخت برای ایران نبود. بعد از شکستی که این تیم در فینال قهرمانی آسیا مقابل بانوان ایرانی داشت، در جام جهانی نیز کاری از پیش نبرد و بانوان ایران با این پیروزی ثابت کردند همچنان قدرت برتر آسیا هستند.

به نتایج بانوان در این جام جهانی نمی‌توان خُرده گرفت چرا که نه رفتنشان به مسابقات مشخص بود و نه اردوی تدارکاتی برای این رقابت‌ها داشتند، در حالی که کشورهای دیگر از مدت‌ها قبل تکلیف‌شان مشخص بود. این رقابت‌ها هر سال برگزار می‌شود و چه بهتر اینکه برنامه‌ریزی مشخصی وجود داشته باشد تا بانوان با تدارک لازم در چنین میدان بزرگی حضور داشته باشند.

جام جهانی دیگر جایی برای کسب تجربه نیست، آن هم برای ایران که عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد. بانوان ملی‌پوش ایرانی نشان دادند توانایی رقابت با هر تیمی را دارند به شرطی که امکانات لازم فراهم باشد. هر تیمی حتی برزیل اگر بازیکنان استرس رفتن با نرفتن به جام جهانی را داشته باشند، برایشان اردوی تدارکاتی در نظر گرفته نشود، دیدار دوستانه نداشته باشند آنها هم نتیجه‌ای نمی‌گیرند.

مسابقات سال 2015 هم تمام شد، اما امیدواریم این بار فدراسیون با یک برنامه‌ریزی مناسب بانوان را راهی جام جهانی کند تا آنها بتوانند آن طور که شایسته نام کشورمان است از آن دفاع کنند.

http://fna.ir/N95LEV

7444517
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سایت فوتی رنکینگ سهمیه ایران را در مسابقات باشگاهی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ایمانعلی‌زاده گفت: آینده‌سازان کشتی فرنگی در جام تختی مبارزه می‌کنند و تیم ملی امید را در این رقابت‌ها انتخاب می‌کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: برند معنوی قابل عرضه در هیچ بورسی نیست، اما متاسفانه این برند را فروختند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با انجام ۷ بازی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود و تیم پرسپولیس به مصاف آلومینیوم می‌رود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است