استانی 16:41 - 27 آذر 1393
نماینده دانشگاه علمی کاربردی کرمان در ستاد مبارزه با موادمخدر:
نماینده دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان کرمان در ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: برای مهار پدیده موادمخدر تمام افراد اجتماع وظیفه دارند و مقابله مسلحانه با آن کافی نیست.

مهار مواد مخدر وظیفه اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی مستقیمی ظهر امروز در نشست شورای پژوهش آموزش و پژوهش دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان اظهار داشت: پدیده موادمخدر در جامعه در کمین تمام اقشار است.

وی افزود: نزدیک به 35 سال است که مقابله با مواد مخدر در کشور تنها به صورت مسلحانه صورت می‌گیرد و ستاد مبارزه با موادمخدر به این نتیجه رسیده که این نوع برخورد کارایی لازم را در سطح اجتماع ندارد.

نماینده دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان کرمان در ستاد مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: سیاست فعلی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اجتماعی شدن مقابله با این پدیده است که تک تک افراد جامعه خود را مسئول مبارزه با آن بدانند.

وی بیان داشت: این شورا نمایندگانی از دانشگاه‌ها دارد و ظرفیت‌هایی که دانشگاه جامع علمی کاربردی دارد، می‌توان به مبارزه با موادمخدر کمک شایانی داشته باشد.

مستقیمی با اشاره به برگزاری جلسات و برنامه‌ریزی‌های لازم این دانشگاه برای مقابله با موادمخدر عنوان کرد: مراکزی مانند علمی کاربردی بهزیستی، علمی کاربردی دادگستری، علمی کاربردی زندان‌ها تا حدودی در مددکاری اجتماعی نقش دارند.

وی افزود: مرکز علمی کاربردی بنیاد شهید به دلیل داشتن رشته مددکاری نقش به‌سزایی در مقابله با این پدیده اجتماعی برعهده گرفته است.

رئیس مرکز آموزشی علمی کاربردی سازمان زندان‌ها تصریح کرد: دانشگاه علمی با حضور نمایندگانی ثابت در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر حداقل کمک خود را در مهار این پدیده اجتماعی به کار گرفته است.

وی یادآور شد: پایه شخصیت هر انسانی را از ابتدا پدر و مادر او می‌سازند، گام بعدی شخصیت سازی انسان را مدارس و دانشگاه‌ها برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های شیوه آموزش فرزندپروی در ناحیه 2 آموزش و پرورش کرمان با حضور بیش از 50 معلم از نواحی یک و دوی آموزش و پرورش استان برگزار شد.


5445040
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است