فرهنگی‌هنری 17:41 - 26 شهریور 1399
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه نیاز داریم مصوبه استخدام نیروی انسانی آموزش‌وپرورش را در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسانیم، گفت: مسئولیت آموزش، تعیین محتوا و نظارت در مهدهای کودک به وزارت آموزش‌وپرورش محول شده است.

لزوم تصویب بحث استخدام نیرو در آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی با حضور در پنجمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با تأکید بر اینکه در زمینه نیروی انسانی آموزش‌وپرورش نیاز به مصوبه محکمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که در موضوعاتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد می شود، مجلس ورود نکند و بالعکس.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: به استناد رهنمودهای مقام معظم رهبری، اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را در خصوص استخدام نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش تصویب کند، دیگر به هیچ عنوان بحث استخدام در مجلس مطرح نخواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به طور خاص به مسئله نیروی انسانی اشاره‌شده است، تصریح کرد: سند تحول بدون معلم متمایز، باکیفیت و باانگیزه دست‌یافتنی نخواهد بود و اگر آموزش‌وپرورش نتواند مسئله نیروی انسانی را حل کند بهتر است راجع به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش سخن نگوید.

وی درخصوص مهدهای کودک خاطرنشان کرد: موضوع واگذاری مهدهای کودک به آموزش‌وپرورش با توجه به سیاست‌هایی ابلاغی مقام معظم رهبری و با عنایت به رهنمودهای ایشان در دیدار با مدیران آموزش‌وپرورش، تعیین تکلیف شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دولت هم این موضوع سیاست‌گذاری و تعیین تکلیف شد و بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران مسئولیت آموزش، تعیین محتوا و شاخص‌های آموزشی و نظارت و صلاحیت مربی به وزارت آموزش‌وپرورش محول شده است.

وی افزود: آموزش‌وپرورش تاکنون در این زمینه ورود پیدا نکرده است ولی هم‌اکنون که این مأموریت به ما واگذارشده است باید در این موضوع تهیه محتوا برای مهدکودک‌ها ورود پیدا کنیم. باید بدانیم چه محتوایی و به چه نحو آموزش داده شود این جزء صلاحیت‌های آموزش‌وپرورش بوده ودر آن شکی نیست.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در ادامه این نشست، معاون آموزش ابتدایی، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشاور وزیر در سند تحول بنیادین به موضوعاتی از قبیل ضرورت تدوین سند یکپارچه برای تربیت دوران کودکی از صفرتا شش سال، نقش مربیان در تربیت تمام ساحتی کودکان و تعیین استانداردها و شاخص‌های لازم برای بخش خصوصی، دولتی و سازمانهای دیگر اشاره کردند.

انتهای پیام


10719970
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است