بین‌الملل 00:06 - 28 دی 1398

کانادا: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی باید به فرانسه ارسال شود!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا روز جمعه با اعلام اینکه اجساد قربانیان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی باید به زودی به کانادا برگردانده شود، از ایران خواست که داده‌های ضبط شده مربوط به پرواز و کابین خلبان این هواپیما را برای تحلیل و بررسی به کشور فرانسه ارسال کند.

ترودو در یک نشست خبری در شهر اتاوا اظهار داشت که فرانسه یکی از معدود کشورهایی است که از توانایی خوانش جعبه سیاه این هواپیما- که گفته می‌شود به شدت آسیب دیده- برخوردار است.

ترودو در ادامه مدعی شد که «ایران فاقد تخصص فنی و تجهیزات لازم برای تحلیل سریع جعبه‌های سیاه این هواپیماست!»

پیشتر نیز «فرانسوا فیلیپ شامپاین»، وزیر خارجه کانادا در جریان نشست وزرای خارجه ۵ کشور پیرامون سقوط هواپیمای اوکراین از ادامه تحقیقات درباره این سانحه خبر داد.

در این نشست که سفارت کانادا در لندن میزبان آن بود، وزیر خارجه کانادا اعلام کرد که «تاکنون شاهد همکاری ایران بوده‌ایم و در ادامه نیز خوستار ادامه همین همکاری هستیم».

شامپاین با طرح این درخواست که کشورش خواستار اجرای عدالت است، اولین کار را در حال حاضر همکاری برای شناسایی اجساد عنوان کرد و خواستار ادامه همکاری‌ها برای تکمیل فرایند شناسایی اجساد بر اساس استانداردهای بین‌المللی شد.

وزیرخارجه کانادا در ادامه بر همکاری‌ها در ایران در ارتباط با خدمات کنسولی تاکید کرد و در ارتباط با بازگرداندن اجساد، این موضوع را مرتبط با کشورهای متبوع قربانیان دانست و آن را به همکاری دیگر کشورهای دخیل منوط کرد.

به گفته شامپاین، دولت ایران مسئولیت کامل سانحه را پذیرفته و این یک گام بسیار خوب و قابل توجه از سوی تهران است.

وزیرخارجه کانادا در عین حال تحقیقات کامل پیرامون سانحه را یک فرایند طولانی مدت عنوان کرد و بار دیگر بر نیاز کشورش به همکاری با ایران تاکید کرد.


10349129
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت ژاپن اعلام کرد در حال آماده شدن برای از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه روسیه گفت: طرح صلح پیشنهادی اوکراین از آن جهت بی‌معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی، چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که این کشور در اوایل ماه میلادی جاری در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی در روسیه به این کشور هشدار داده بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رویداد انتخاباتی با حضور جو بایدن و دو رئیس جمهور دموکرات پیشین، در میانه فریاد معترضان حامی فلسطین و انتقاد از همدستی در نسل‌کشی غزه قطع شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را برای تضمین امنیت منطقه مهم ارزیابی کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که بیش از ۱۳ هزار کودک در جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است