فرهنگی‌هنری 12:46 - 24 شهریور 1393
کوتاه از موسیقی
تهران - ایرنا - گروه موسیقی کامکارها در یک کنسرت خیریه به سرپرستی هوشنگ کامکار ، 27 و 28 شهریورماه جاری در سالن مجتمع امام خمینی شهر سنندج به روی صحنه خواهند رفت.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، محمد حسین توتونچیان برگزار کننده کنسرت گفت : در این پنج سالی که مدیر برنامه های گروه کامکارها هستم همواره شاهد تلاش های فراوان و همیشگی این گروه برای برپایی برنامه های خیریه بوده ام تا اینبار که هوشنگ کامکار پیشنهاد داد صد در صد عواید حاصل از کنسرت را به بیماران ام اس کردستان هدیه کنیم.



وی ادامه داد : در بسیاری از کنسرت ها قسمتی از درآمد حاصله صرف امور خیریه می شود اما این کنسرت درحالی برگزار خواهد شد که تمامی نوازنده ها و عوامل برگزار کننده هم دستمزدهای خود را به این مجتمع اهدا خواهند کرد.



مدیر موسسه فرهنگی هنری ققنوس در ادامه گفت: فعالیت های اینچنینی نقش بسزایی در ترویج حرکت های انسان دوستانه و همچنین آگاه کردن سایر اقشار از مشکلات و بیماری های رایج در کشور دارد. همچنین برگزاری اجراهای خیریه توسط بزرگان موسیقی کشور فرهنگ یاری رسانی و کمک به همنوع را بین دیگر هنرمندان و مردم کشور رواج خواهد داد.



اجرای کامکارها در این برنامه شامل دو بخش فارسی و کردی خواهد بود و در آن قطعاتی مثل یار مرا، منظومه مولانا، زمستان، گه لاویژ، محلی کرمانجی، محلی سورانی و محلی اورامی اجرا خواهد شد.



همچنین اعضای گروه کامکارها در این اجرا ،بیژن کامکار نوازنده دف و رباب و همچنین خواننده بخش کردی ، پشنگ کامکار نوازنده سنتور، قشنگ کامکار نوازنده سه تار، ارژنگ کامکار نوازنده تنبک، ارسلان کامکار نوازنده عود و خواننده، اردشیر کامکار نوازنده کمانچه ، اردوان کامکار نوازنده سنتور، هانا کامکار نوازنده دف و خواننده، صبا کامکار خواننده و نیریز کامکار نوازنده تار خواهند بود.



بلیت های این اجرا در سایت www.iranconcert.com به فروش می رسد.







** اجرای آثار آهنگسازان موسیقی کلاسیک



تریو رسپینا به سرپرستی آرش اسدنژاد با اجرای آثار آهنگسازان موسیقی کلاسیک و همچنین آثار اهنگسازان ایرانی طی دو شب در تالار رودکی بروی صحنه می رود.



تریو رسپینا در این کنسرت آثاری از بتهوون ( Beethoven trio op.1 no,3 ) ، جوزف سوک ( elegie for trio piano ) و استور پیاتزولا ( 4 seasons in buines aires و le muerte del ahgel ) را اجرا می کند.



هدف از برگزاری این آثار توسط گروه در این برنامه ، تلفیق سبک های مختلف از دوره ی کلاسیک تا رومانتیک و همچنین اجرای موسیقی لاتین و نشان دادن توان یک انسامبل تریو در ارائه ی سبک های مختلف است و قطعه ی 4 فصل در بوئنس ایرس از معروف ترین و محبوب ترین آثار موسیقی لاتین تنظیم شده برای تریو پیانو است که در این کنسرت اجرا خواهد شد.



تریو رسپینا با سرپرستی و نوازندگی ویلن آرش اسدنژاد ، ارسلان علیزاده نوازنده ویلنسل و آلوین آوانسیان نوازنده پیانو در سال 90 فعالیت خود را در راستای اجرای آثار اهنگسازان موسیقی کلاسیک و همچنین آثار آهنگسازان ایرانی آغاز کرد و کنسرت های متعدد در تهران و شهرستانها و حضور در جشنوارهای موسیقی از دیگر فعالیت های این گروه است.



' تریو رسپینا ' 25 و 26 شهریورماه جاری، ساعت 20 در تالار رودکی بر روی صحنه می رود و علاقه مندان برای تهیه بلیت می توانند به سایت ایرات کنسرت مراجعه کنند.



فراهنگ (2)** 9252 ** 1569

انتهای پیام /*


4733816
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی در کشور است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به دلیل انتقال موقت فعالیت «سامانه بازار کتاب» به سامانه «نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» خرید از این سامانه تا ۳۰ اردیبهشت (۱۴۰۳) غیرفعال است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جایزه جهانی آزادی مطبوعات به توصیه داوران کمیته بین‌المللی حمایت از خبرنگاران به خبرنگاران فلسطینی در غزه اعطا شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد عیسی قلی‌پور هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از امشب، جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه راهی آنتن شبکه نمایش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شبکه دو سیما همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع) برنامه‌های متعددی را روانه آنتن می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» موزه سینما به مناسبت زادروز «ستار اورکی » آهنگساز مطرح فیلم‌های سینمایی بخش‌هایی از گفتگوی این هنرمند را منتشر کرده است که در زیر می‌خوانید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر ستاد مردمی «پیوند صادق» از برپایی دسته‌های عزاداری در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) از برخی مدارس تا مساجد در کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تمام موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل امور متولیان سازمان اوقاف گفت: هر جا امنا به صورت جدی ورود پیدا کردند چون متناسب با نیاز‌های هر موقوفه انتخاب شدند جهش خوبی در زمینه احیای موقوفات اتفاق افتاده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است