گوناگون 23:41 - 30 آذر 1393
عملکرد کامل تیمهای لیگ برتر؛
بررسی عملکرد 16 تیم حاضر در لیگ برتر تا پایان هفته هفدهم این رقابت‌ها نشان می دهد که بر خلاف سپاهان و تراکتورسازی، پرسپولیسی‌ها کفران نعمت کرده و قدر بازی‌های خانگی و تماشاگرانشان را کمتر می‌دانند.

گروه ورزشی مشرق - بررسی امتیازاتی که در 17 هفته انجام شده از رقابت‌های لیگ برتر نصیب تیم ها شده، نشان می دهد که نفت صدرنشین تقریبا در درون و بیرون خانه روندی متعادل در ثبت موفقیت هایش داشته است. در مقابل پرسپولیس در خارج از خانه بهتر از بازی‌های انجام شده در استادیوم آزادی امتیاز بدست آورده است. جالب اینکه تراکتور تیم 31 امتیازی لیگ هم 20 امتیاز از اندوخته هایش را در تبریز و پیش چشم هوادارانش به دست آورده است تا نشان دهد بر خلاف کفران نعمت پرسپولیسی ها قدر این مزیت خانگی را خوب می داند.



به واقع تفکیک بازیهای انجام شده در داخل و خارج از خانه 16 تیم حاضردرلیگ چهاردهم، عاملی می شود تا خیلی آسان فرق میان تیم هایی که تنها در خانه شیر هستند، با تیم های موفق در بازیهای خارج از خانه مشخص گردد.



سپاهان قهرمان بدون شکست بازی‌های خانگی



اگر قرار بود تنها امتیازات بازیهای خانگی تیم ها در جدول رده بندی لیگ محاسبه گردد امروز سپاهان با کسب 21 امتیاز از انجام 9 بازی خانگی صدرنشین لیگ ما بود. سپاهان تنها تیمی است که تا کنون در خانه برابر رقبا با شکست روبرو نشده و این نکته جالب توجهی است. آن هم در شرایطی که استقلالی ها در 2 بازی خانگی و پرسپولیسی ها سه بار در ورزشگاه آزادی شرمنده هواداران خود شده اند.



از شیرهای خانگی تا ببرهای خارج از خانه



نصف جهانی ها به طور میانگین از هر بازی خانگی خود 2.33 امتیاز بدست آورده اند. ضمن اینکه 17 مرتبه پیش چشم تماشاگران خود در ورزشگاه فولادشهر دروازه رقبا را گشوده اند و البته 7 مرتبه پذیرای گل های رقبا شده اند.



در جدول تیم‌های موفق در بازی‌های داخل خانه، تراکتورسازی با رسول خطیبی روی پله دوم ایستاده است. تیمی که فغلا با 31 امتیاز در جدول کلی رقابت‌ها پس از نفت و سپاهان با 31 امتیاز سوم است؛ 20 امتیاز از اندوخته هایش را در تبریز بدست آورده است.



نفت تهران هم با علیرضا منصوریان تیمی است که بی سرو صدا به صدر جدول لیگ تکیه داده است. نفتی ها در خانه 20 امتیاز گرفته اند درحالی که نسبت به سپاهان و تراکتور یک بازی خانگی کمتر انجام داده اند.      



از شیرهای خانگی تا ببرهای خارج از خانه


استقلال پنجم، پرسپولیس دوازدهم

در جدول بازیهای خانگی استقلالی ها پنجم هستند. یعنی دقیقا همانجایی که در جدول کلی رقابت‌ها برای خود دست و پا کرده اند. آبی ها از 8 بازی خانگی خود 17 امتیاز گرفته‌اند که حاصل شکست دادن استقلال صنعتی (هفته2)، سایپا(هفته4)، گسترش(هفته6)، ملوان(هفته11) و راه آهن(هفته16) و دو تساوی برابر پرسپولیس و صبا است.



اما شرایط پرسپولیس در بازیهای خانگی اش قابل توجیه نیست؛ انجام 9 بازی و کسب تنها دو پیروزی برابر ذوب آهن(هفته3) و استقلال صنعتی(هفته 10) سبب شده تا با توجه به 4 تساوی قرمزها در استادیوم آزادی برابر نفت، پدیده، نفت مسجد سلیمان و گسترش، این تیم تنها 10 امتیاز از بازی‌های خانگی‌اش کسب کند. قابل تامل اینکه پرسپولیسی ها در خانه 10 گل وارد دروازه رقبا کرده اند و 12 بار مغلوب ضرباتشان شده اند تا تفاضل 2-  به نامشان نوشته شود.



این نفت خطرناک

اما به نفت تهران می رسیم، تیمی که با 33 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و طی 9 بازی خارج از خانه خود به 4 پیروزی و 4 تساوی رسیده تا به طور متوسط با کسب 1.78 امتیاز از هر دیدار بهترین تیم لیگ در بازی‌های خارج از خانه باشد.



فولاد جوان شده با دراگان اسکوچیچ کروات دومین تیم موفق در بازیهای خارج از خانه این فصل به حساب می آید. کسب 1.56 امتیاز به طور متوسط از هر بازی، اگر چه که یک عملکرد رویایی نیست اما در لیگی که صدرنشینش از 17 بازی 33 امتیاز گرفته یک عملکرد مطلوب به شمار می رود.



از شیرهای خانگی تا ببرهای خارج از خانه



 در این جدول اوضاع پرسپولیس از رقیب سنتی اش استقلال بهتر است. قرمزپوشان پایتخت تنها تیمی هستند که تجربه تساوی در بازیهای خارج از خانه را ندارند و این در نوع خود جالب توجه است. این تیم  4 مرتبه رقبایش را شکست داده و به 4 رقیبایش باخته تا با خودش بی حساب شود!



کسب 12 امتیاز از بازی‌های خارج از خانه سبب شده تا قرمزپوشان در این بخش 2 امتیاز از بازیهای خانگی خود هم جلوتر باشند.



در مقابل استقلال با امیر قلعه نویی عملکردش در خارج از ورزشگاه آزادی اصلا مناسب نبوده است. آبی ها هفته سوم لیگ به سپاهان در فولادشهر 1-3 باختند. 6 هفته بعد در ورزشگاه تختی نفت دومین شکست خارج از آزادی را با نتیجه 2-0 برای استقلالی ها رقم زد. این اتفاق در ایستگاه دهم لیگ مجددا برای آبی ها تکرار شد و این بار ذوب آهن بود که در اصفهان 1-2 ارتش آبی ها را مغلوب کرد.



به واقع تنها نقطه قوت استقلالی ها در بازیهای خارج از خانه مربوط به موفق عمل کردن خط آتششان بود. آنجا که آبی ها با زدن 16 گل در 9 دیدار بهترین خط حمله را در میان تمام حاضرین در جدول به نام خود سند زدند.



از شیرهای خانگی تا ببرهای خارج از خانه

5461704
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است