سیاسی 12:23 - 04 آذر 1393
درحالیکه برخی کشورهای عربی هدایای بسیار گران قیمتی را به سران اروپایی و غربی هدیه می‌دهند، کشورهای غربی در مقابل هدایایی به سران دیگر کشورها می دهند که نماد کشورشان است.

العالم: اداره مالیات مادرید با انتشار آگهی 2 خودروی "فراری" اهدایی شیخ "خلیفه بن زاید آل نهیان" به "خوان کارلوس" پادشاه اسپانیا را به مزایده گذاشت.



این دو خودرو در سال 2011 به پادشاه اسپانیا هدیه داده شد و از آن ها هیچ استفاده ای نشده است.



بهای این دو خودرو قرار است به خزانه دولت واریز شود، مزایده این خودرو تصمیم کاخ پادشاهی اسپانیا است.



روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت، دلایل متعددی برای تصمیم مذکور مطرح شده است؛ از جمله هزینه های بالای این نوع خودرو برای پادشاهی اسپانیا که با بودجه سالانه 9 میلیون دلار کمترین بودجه را در میان پادشاهی های جهان دارد.



دلیل دیگر این است که پادشاهی اسپانیا با توجه به بحران مالی این کشور می خواهد وانمود کند سیاست های ریاضت اقتصادی را در پیش گرفته است.



بر پایه این گزارش فیلیپ ششم پادشاه جدید اسپانیا، با وجود انتقادات شدید جمهوری خواهان از نظام سلطنتی این کشور، از همه برنامه های تشریفاتی جلوگیری می کند و تلاش دارد همچون یک شهروند ساده ظاهر شود.



تصمیم دولت اسپانیا واکنش هایی را به دنبال داشته است؛ برخی خواستار بازگرداندن این هدایا به امارات شده اند و بعضی هم از درآمد حاصل از فروش این خودروها حمایت می کنند.



تمایل سران عرب به پیشکشی هدایای گران قیمت برای به رخ کشیدن توان مالی خود انتقادهای زیادی را به دنبال داشته است.



این در حالی است که مقامات غربی، معمولا اشیایی به ظاهر ساده را به سران دیگر کشورها هدیه می دهند، که نماد تمدن کشورشان باشد.



به عنوان نمونه هدایای پادشاه اسپانیا شامل کتاب های منتشر شده در این کشور، موسیقی محلی یا مجسمه های نمادین کاخ معروف "الحمراء" و همچنین روغن زیتون است.



روغن زیتون منطقه اندلس شهرت جهانی دارد.


5266705
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌ها باید‌ها و نباید‌های خود را دارند، اما آن چیزی که همیشه ادعا می‌کنند که در انجامش تلاش می‌کنند، بیان واقعیت است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل بین‌الملل گفت:دولت نتانیاهو به دلیل بحران هویت و شکست‌های پی در پی در صحنه بین المللی هر لحظه ممکن است سقوط کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاسی گفت: رقابت در تهران بین کسانی است که پایبند نظام هستند و البته نباید از اهمیت شرکت در انتخابات دور دوم مجلس غافل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» صالحی گفت: با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم شفافیت و عدالت مالیاتی که دو حلقه مفقوده سیستم مالیات‌ستانی هستند، محقق می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ائتلاف امناء گفت: شب گذشته شورای مرکزی ائتلاف امناء فهرست ۱۶ نفره خود را نهایی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: از طرح‌های عمرانی مهم پنج استان از طریق رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌ها گره گشایی شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست‌های آموزشی فشرده نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم، پس از ۲ روز و برگزاری ۲۱ کلاس در موضوعات مختلف تقنینی و نظارتی به پایان رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه امروز در پاسخ به درخواست وزیر خارجه استونی درباره کشتی توقیف شده و آزادی خدمه استونی توضیحاتی داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» متقی فر گفت: اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری و شورای ائتاف نیروهای انقلاب است، اعلام شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد عیادت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است