اجتماعی 18:14 - 10 تیر 1399
رئیس جمعیت هلال‌ احمر صبح امروز برای دومین‌ بار از سازمان امدادونجات بازدید و شرایط انبارها و ناوگان امدادی را برای پاسخ‌گویی مناسب در بحران‌ها ارزیابی کرد.

رییس هلال احمر:‌ به‌جای ریخت‌وپاش‌های الکی، به امدادگران برسیم

به گزارش ایسنا، کریم همتی در این بازدید شش ساعته و در دیدار با رئیس و کارکنان سازمان امداد و نجات، گفت: زمانی به‌عنوان رئیس هلال‌احمر انتخاب شدم که این جمعیت با کمبود بودجه مواجه است. حضور در هلال‌ احمر تکلیف و باعث افتخار است. خوشحالم که در راستای کاستن از آلام آسیب‌دیدگان و نیازمندان قدم برمی‌دارم. این حرکت، کاری لذت‌بخش است که با هیچ‌چیز عوض نمی‌شود.

او ادامه داد: صمیمانه به مدیران جدیدی که در حال فعالیتند می‌گویم که مصلحت‌ها را درنظر بگیرند و به‌خاطر هیچ‌کس آبروی خود را نبرند. هیچ‌کدام از ما مصون نیستیم. باید مراقبت کنیم تا دچار لغزش نشویم. اتفاق‌هایی که پیش از این در هلال‌احمر افتاده، باید ما را بیدار کرده باشد. اگر با آبرو کنار برویم خوب است.

همتی مطرح کرد: حیف‌ومیل بیت‌المال در هلال‌احمر جایی نخواهد داشت. دیگر خبری از ریخت‌وپاش‌های الکی نیست. به‌جای این کارها، باید به شرایط امدادگرانی توجه کنیم که در سرما و گرما مشغول خدمت‌رسانی‌اند. این اصلا منطقی نیست که پول هلال‌احمر را به‌عنوان هدیه به شخصیت‌های سیاسی بدهیم و ازطرف‌دیگر خودروهای امدادی در استان‌ها به‌دلیل کمبود قطعه زمین‌گیر باشند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: حوزه‌ی امدادونجات حوزه‌ای است که می‌تواند برای یک کشور نجات‌دهنده باشد. جمعی از مدیران استانی با تجربه‌های ارزنده در سازمان امدادونجات حضور پیدا کرده‌اند. امیدواریم با تلاش این افراد اقدام‌های مناسبی را در شارژ انبارهای امدادی و تجهیز ناوگان امدادی شاهد باشیم. وضع انبارها اصلا خوب نیست. موجودی ما در تهران حتی برای یک منطقه در شرایط بحران هم کافی نیست. ضمن شارژ انبارها باید سیستم را آنلاین کنیم. انبارداری آنلاین امر دور از دسترسی نیست.

او گفت: رئیس‌جمهوری محترم از اوضاع انبارها پرسیدند. ما هم با انجام بررسی‌های لازم گزارشی ارائه دادیم. اعتبار مشخصی تخصیص‌داده‌شده که در حوزه‌ی شارژ انبارها بی‌سابقه است. این اعتبار 400 تا 500میلیاردتومان است.

همتی در ادامه با اشاره به ضرورت تقویت ناوگان هوایی هلال‌احمر توضیح داد: اعتباری بالغ‌بر 50میلیاردتومان برای تامین قطعات و تعمیر هلی‌کوپترها تا پایان سال در نظر گرفته می‌شود. باید برای اورهال و بازآمدسازی بالگردها تلاش کرد. بعد از این هیچ پروازی بدون قرارداد انجام نمی‌شود. قرارداد هلی‌کوپترها باید به‌صورت مشروط یعنی توقف همکاری در شرایط بحران تنظیم شود. ناوگان هوایی هلال‌احمر اهمیت قابل توجهی دارد. من تا روزی که هستم شرکت پشتیبان این ناوگان را نگه می‌دارم.

بازنگری در بیمه‌ی خودروها و هلی‌کوپترها، خرید به روش مناقصه، و پرداختی‌های پرسنل هلال‌احمر از دیگرمواردی بود که رئیس جمعیت هلال‌احمر به آن اشاره کرد و افزود: ما چیزی را قطع نکردیم. باید توجه داشت که افزایش حقوقی که در هلال‌احمر اتفاق افتاده، در کم‌ترجایی مشاهده می‌شود. ممکن است به‌دلیل شرایط اقتصادی پرداختی‌ها دیر انجام شود، اما هیچ‌وقت قطع نمی‌شود. به غیر از روش مناقصه چیزی برای هلال‌احمر خریداری نشود؛ حتی یک خودکار یا مداد. همچنین بازنگری در بیمه‌ی ناوگان امدادی هلال‌احمر هم ضروی است. در این زمینه کار بیش‌تری باید انجام شود.

مانور سراسری «لحظه‌ی صفر» برگزار می‌شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به برگزاری مانور «لحظه‌ی صفر» در یکی از استان‌ها گفت: باید آمادگی‌مان را بیش‌تر کنیم. این مانور در یک یا دو استان دیگر به‌علاوه‌ی تهران انجام خواهد شد. مانور سراسری را هم در کل کشور بدون اطلاع قبلی برگزار خواهیم کرد. دنبال جذب هزار امدادگر داوطلب متخصص هستیم. امیدواریم با این کار  پایگاه‌های امدادونجات را تقویت کنیم. آمار واقعی امدادگران، داوطلبان و حوانان هلال‌احمر قابل‌تامل است و می‌بایست در این حوزه فعالیت ویژه‌تری انجام داد.

همتی همچنین بر ضرورت حفظ سلامت کارکنان و امنیت تجهیزات سازمان امدادونجات تاکید کرد و گفت: مجموعه‌ی امدادونجات باید به سیستم هشداردهده‌ی به‌روز مجهز شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: دستور ویژه‌ی رئیس‌جمهوری توسعه‌ خانه‌های هلال و ترویج آموزش همگانی است. ۳۰هزار خانه‌ی هلال نیاز داریم. این خانه‌ها را ده‌یاران و داوطلبان اداره می‌کنند. روی اقلام امدادی در خانه‌های هلال هم باید فکر شود.در بخش آموزش همگانی هم کارهایی انجام شده است. مثلا هر فردی که به سربازی می‌رود آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه را در پادگان فرا می‌گیرد.

بر اساس اعلام روابط‌عمومی سازمان امدادونجات، حضور شش ساعته‌ی رئیس جمعیت هلال‌احمر در سازمان امدادونجات با بازدید از مرکز امداد هوایی آغاز شد. همتی در ادامه به انبار تجهیزات تخصصی امدادونجات رفت و بر ضرورت انبارداری آنلاین تاکید کرد. او همچنین تجهیز انبارها به سیستم اعلام و اطفاء حریق را ضروری دانست. رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه به انبار قطعات یدکی رفت. او ترمیم تجهیزات و به‌کارگیری موثر آن‌ها در حوادث را یک اولویت شمرد. همتی در ادامه‌ی بازدید از سازمان امدادونجات به سالن چندمنظوره رفت و با امدادگرانی که در کارگاه‌های آموزشی-عملیاتی بودند دیدار کرد.

مجتمع امدادی-آموزشی شهدای امدادگر، تعمیرگاه تجهیزات هیدرولیک نجات، تیم‌های آنست، ناوگان خودرویی، اتاق مانیتورینگ، انبار اقلام زیستی، و انبار اقلام غذایی دیگربخش‌هایی بودند که رئیس جمعیت هلال‌احمر از آن‌ها بازدید کرد.

انتهای پیام


10597008
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴/۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است