استانی 12:56 - 05 بهمن 1393
کارشناس مامایی و نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت، میزان سزارین در بیمارستان‌های دولتی استان 9 درصد کاهش یافته است.

کاهش 9 درصدی عمل سزارین در استان یزد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، فاطمه قاسمی با بیان اینکه این عمل در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در مجموع 6 درصد کاهش یافته است، افزود: از زمان اجرای طرح تحول سلامت، 10 هزار و 190 مورد زایمان به روش طبیعی و 8996 مورد زایمان هم به صورت سزارین انجام شد.

وی با بیان اینکه طرح نظام سلامت از نیمه اردیبهشت امسال آغاز شده است، تعداد زایمان‌های طبیعی و سزارین در سال گذشته در همین مدت را به ترتیب 9328 و 10 هزار و 133 مورد عنوان کرد.

قاسمی اظهار کرد: قبل از اجرای این طرح 52.07 درصد زایمان‌ها در استان به روش سزارین انجام می‌شد که اکنون این رقم به 46.89 درصد رسیده است.

کارشناس مامایی و نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به این که ترویج زایمان طبیعی یکی از هفت بسته خدمتی برنامه تحول نظام سلامت است، یادآور شد: در اجرای این طرح زایمان‌های طبیعی در بیمارستان‌های دولتی به صورت رایگان انجام می‏‏‌شود.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با توجه به اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج زایمان طبیعی و کاهش آمار سزارین جزو دانشگاه برتر در کشور معرفی شد. در تمام بیمارستان‌های استان و سه کلینیک وابسته به دانشگاه، کلاس‌های آمادگی برای زایمان برای تمام مادران باردار برگزار می‌شود. هزینه شرکت در کلاس‌های یاد شده در بیمارستان‌های دولتی، رایگان و در خصوصی بر طبق تعرفه مبلغی دریافت می‌شود.

کارشناس مامایی و نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطرنشان کرد: همایش‌های مختلف در زمینه تشویق مادران به زایمان طبیعی و عوارض سزارین در استان برگزار می‌شود.

هم اکنون 14 بیمارستان دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است که از این تعداد 9 بیمارستان دارای بخش زنان و زایمان است.

طرح نظام سلامت شامل برنامه‌های ترویج زایمان طبیعی، کاهش پرداخت خدمات بستری از جیب مردم، تامین تجهیزات پزشکی توسط بیمارستان‌ها، حمایت از بیماران سخت درمان، بهبود خدمات رفاهی به همراهان بیماران و تقویت خدمات سرپایی درمانی است.

انتهای پیام


5695952
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است