استانی 10:07 - 02 آبان 1393
حسینی خبرداد:
مشهد - خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: بزرگ ترین مجموعه المپیک دانش آموزی در مشهد به بهره برداری خواهد رسید و سرانه فضای ورزشی استان از یازده صدم متر به یک متر افزایش می یابد.

بزرگ‌ترین مجموعه المپیک دانش آموزی کشور در مشهد احداث می‌شود

سید جواد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای طرح بزرگترین مجموعه المپیک دانش آموزی در مشهد خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح ورزش دانش آموزان استان است که با اجرایی شدن آن سرانه فضای ورزشی خراسان رضوی از یازده صدم متر به یک متر افزایش خواهد یافت.

حسینی مساعدت های دولتی و کمک های خیران را در جهت افزایش سرانه فضاهای ورزشی استان مهم دانست و افزود:تا پایان امسال 32 استخر و مجموعه ورزشی در سطح استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی شادابی و نشاط را یکی از اهداف برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای عنوان کرد و ادامه داد: از دیگر اهداف آن می توان به  مشارکت والدین، نهادها و دیگر مجموعه ها و همچنین افزایش پایگاه های درون مدرسه ای به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اهمیت ورزش در مدارس را بالا دانست و گفت: یکی از مهمترین نکاتی که باید توسط والدین و مربیان ورزش مورد توجه قرار بگیرد افزایش تمایل دانش آموزان به ورزش است چرا که فعالیت بدنی می تواند به دانش آموزان کمک کند تا تمرکز، حافظه و رفتار کلاسی خود را بهبود بخشند.

حسینی تصریح کرد: مدارس به علت نقشی که ورزش در سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان، رشد یادگیری حرکتی مناسب با سن، پشتوانه‌ قوی برای ورزش قهرمانی،پی بردن به اهمیت نظم و سازمان‌دهی در کلاس، و داشتن نقش توانبخشی دارد باید توجه جدی این به حوزه تربیتی و آموزشی داشته باشند.

وی در ادامه به نقش ورزش‌ در‌ زندگی ‌دانش‌آموزان‌ تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان در دوره تحصیلی از نظر سنی نیازمند تقویت جسمی هستند باید این نیاز را از طریق ورزش در مدرسه برطرف کنیم. در غیر این صورت دانش آموزان دچار ‌نوعی ‌رخوت‌ و افسردگی‌ خواهند ‌شد و ‌کمتر‌ امکان ‌رشد‌ فکری، اجتماعی‌ خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی متاسفانه ساختار ورزش کشور به صورت منفعل و غیر پویا و با پیشرفتی کُند در حرکت است.

حسینی با تاکید بر حضور بخش های دیگر در امر آموزش بیان کرد: تاکنون آموزش و پروش استان توانسته با 65 درصد از ادارات کل و نهادهای استان به تفاهم برسد و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال با دیگر نهادهای حاکمیتی نیز تفاهم نامه برای حضور مستمر و تأثیر گذار در آموزش و پرورش امضا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با تقدیر از کمک خیران مدرسه ساز گفت: استان خراسان 3 هزار نفر خیر مدرسه‌ساز در امور ساخت مدرسه، امور تحصیلی و ارائه خدمات دارد که تاکنون نزدیک به 80 درصد ساخت مدارس استثنایی سطح استان توسط این عزیزان ساخته شده است.

وی در پایان بر ارتقا بخشی و کیفیت استرات‍یک در آموزش و پروش در آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: کار در آموزش و پروش در واقع خدمت الهی است و در همین راستا ما به دنبال کاهش آسیب های ناشی از سیاست ‌زدگی در اداره کل هستیم.


5025318
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است