استانی 04:03 - 29 آذر 1393
رئیس مرکز مطالعات استراتژیک نیروهای مسلح:
رئیس مرکز مطالعات استراتژیک نیروهای مسلح گفت: عمق استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزهایش قرار دارد.

عمق استراتژی دفاعی ایران در خارج از مرزها قرار دارد

سردار حسن رستگارپناه در حاشیه یادواره شهدای سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر با بیان اینکه تحرکات داعش و گروه‌های تکفیری در راستای تحقق اهداف غرب صورت گرفته است، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف دشمن از تشکیل این گروهک‌ها مقابله با نظام اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه دشمن تهدیدات زیادی را علیه ملت ایران صورت داده است، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در برخورد با دشمنان عمق استراتژی دفاعی خود را در خارج از مرزهای خودش قرار داده است.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه نمی‌تواند به مرزهای جمهوری اسلامی ایران از لحاظ فیزیکی و نظامی نزدیک شود، افزود: دشمن در حال حاضر طوری عمل می‌کند که به لحاظ روانی و از نظر بسترسازی‌های اجرای عملیات روانی بتواند عوامل داخلی خود را در کنار مرزها برای مقابله با جمهوری اسلامی آماده کند.

وی با بیان اینکه امروز نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی ما در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران ترفندهای دشمن را شناسایی و خود را برای مقابله با هرگونه تحرکی آماده می‌کنند، یادآور شد: استراتژی دفاعی ما طوری طراحی شده که با دشمن و تفکرات او در هرجایی و حتی صدها کیلومتر در آن سوی مرزها می‌توان مقابله کرده و او را به شکست وادار کرد.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک نیروهای مسلح با بیان اینکه برگزاری رزمایش‌های نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش در راستای نشان دادن توان بازدارندگی این نیروها است، یادآور شد: نیروهای مسلح ما در این رزمایش‌ها در حقیقت یافته‌ها و دستاوردهای دفاعی خود را مورد آزمایش قرار می‌دهند تا بتوانند در زمان نیاز از این یافته‌ها و تجهیزات نظامی بهره‌برداری کنند.

رستگارپناه با بیان اینکه آنچه در این رزمایش‌ها به نمایش گذاشته می‌شود، بخشی از توان نظامی ما برای رویارویی با دشمن است، گفت: ما آنچه را که داریم هنوز به رخ دشمن نکشیده‌ایم و قطعا دشمن این را می‌داند که جمهوری اسلامی ایران توان نظامی‌اش بیش از آن چیزی است که نشان می‌دهد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به مسئله تسلیح کرانه باختری با بیان اینکه تنها راه مقابله و نابودی رژیم منحوس صهیونیستی نبرد مسلحانه است، خاطرنشان کرد: این استراتژی در نوار غزه سبب پیروزی رزمندگان مقاومت اسلامی شد و اگر بخواهیم شاهد این پیروزی‌ها در کرانه باختری باشیم باید شرایطی ایجاد شود تا مردم و رزمندگان مقاومت در این منطقه نیز بتوانند دشمن را نابود و از خود در برابر آن دفاع کنند.

وی با اشاره به نقش عربستان در شکل دادن به توطئه نفتی علیه ملت ایران نیز گفت: برای برون‌رفت از این گونه توطئه‌های دشمن باید به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی برویم و آن را تقویت کنیم.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک نیروهای مسلح با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهبرد استراتژیک ما در برابر هر نوع تهدید اقتصادی است، اضافه کرد: باید این راهبرد و مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله) در دستور کار مدیران و مسئولان کشور قرار گیرد.


5450669
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است