گوناگون 20:14 - 09 بهمن 1393
وزارت کشور عراق کشتار روستائیان به دست نیروهای داوطلب مردمی را تکذیب کرد و گفت: داعش به منظور بدنام کردن این نیروها، شایعه کشتار غیرنظامیان را ساخته است. العبادی خواست تا اتهام کشتار روستائیان به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.

دستور العبادی برای بررسی شایعه کشتار غیرنظامیان

 

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق دستور داده است به اتهامات مربوط به کشتار گروهی از غیرنظامیان روستای بروانه در استان دیاله به دست شبه‌نظامیان رسیدگی شود.

 

نخست وزیر عراق هر گونه تعدی به غیرنظامیان را تقبیح کرده و گفته است: «اتهام کشتار ساکنان این روستا باید به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.»

 

این اتهام در حالی متوجه نیروهای نظامی و شبه نظامی عراق می شود که سخنگوی وزارت کشور عراق هم گزارش کشتار روستائیان سنی به دست "نیروهای داوطلب مردمی" را تکذیب کرده و گفته است که داعش به منظور بدنام کردن این نیروها، شایعه کشتار غیرنظامیان را ساخته است.

وی همچنین اتهام ویران کردن خانه‌های روستائیان توسط نیروهای دولتی را دروغ دانسته و گفته است که داعش در تعدادی از خانه‌های این منطقه تله‌های انفجار کار گذاشته بود و تعدادی از خانه‌ها را هم به منظور شایعه‌پراکنی علیه نیروهای دولتی، ویران کرد.

 

بر اساس گزارش بی بی سی (BBC) به گفته برخی ساکنان روستای سنی‌نشین "بروانه" واقع در استان دیاله عراق، روز دوشنبه این هفته، شبه‌نظامیان که واحدهای ارتش را در جنگ با نیروهای دداعش همراهی می‌کردند، پس از تصرف این روستا و مناطق اطراف آن، بیش از هفتاد تن از غیرنظامیان غیرمسلح را به طور دسته جمعی به قتل رساندند.

 

خبرگزاری "رویترز" (Reuters) به نقل از تعدادی از شاهدان عینی نوشت: «افراد مسلحی که بر خودروهای نظامی سوار بودند ده‌ها تن از مردان ساکن این منطقه را دستگیر کردند و سپس حدود هفتاد نفر را از میان آنان انتخاب کرده و در نقاط مختلف، از جمله محل گردآوری زباله روستا، با شلیک گلوله کشتند.»

 

بر اساس این گزارش، ارتش عراق وقوع درگیری در منطقه را تایید کرده و گفته است که واحدهای ارتش و شبه‌نظامیان همراه آنها توانستند این روستا را از دست نیروهای داعش خارج کنند. ارتش عراق در عین حال کشتار ساکنان محلی را تکذیب کرده است.

 

بی بی سی خاطرنشان کرد: «در هفته‌های اخیر، نقاط مختلف استان دیاله، واقع در شمال بغداد، محل درگیری بین نیروهای دولتی و نفرات داعش بوده و گزارش‌هایی از دست به دست شدن این مناطق انتشار یافته است. ارتش عراق گفته است که پیشروی چشمگیری در این استان داشته و بخش‌های عمده ای از آن را از نفرات داعش پاکسازی کرده است.»

 

 

104

 


5732034
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است