بازار 11:24 - 03 بهمن 1399

مشاوره برند چگونه است

مشاوره برند چگونه است؟برند سازی یا برندینگ فعالیت‌های مربوط به مدیریت برند بوده که بخش مهمی از فرایند کسب و کار است. مدیریت برند در هر کسب و کاری بدون اینکه اندازه آن مد نظر باشد، بسیار مهم است. چرا که این برندینگ است که با بازار ارتباط برقرار کرده و کسب و کار شما را به بازار معرفی می‌کند. مشاوره برند را می‌توان یک کلید طلایی در اثر بخشی تصمیمات مدیریتی دانست. چرا که مشاوره برندینگ می‌تواند با انتخاب یک نام تجاری قوی، سطح فروش شما را به میزان زیادی افزایش دهد. در این مقاله قصد داریم به سوال مشاوره برند چگونه است پاسخ دهیم.

مشاوره برند چگونه است؟ چرا اصلا ما برای فعالیت‌های خود نیاز به مشاور برند داریم؟ برند که در واقع همان نشان تجاری، نماد تجاری و علامت تجاری است در بازاریابی می‌توان از آن به عنوان یک سکوی پرشی که باعث موفقیت کسب و کار شما می‌شود و شما را وارد یک میدان رقابتی می‌کند، یاد کرد. انتخاب یک نام تجاری قوی باعث افزایش فروش، ایجاد وفاداری مشتری و ایجاد ارزش برای نام تجاری می‌شود؛ اما مهمترین مزیت آن انگیزه‌ای است که در مشتریان برای خرید بیشتر محصولات شما ایجاد می‌کند و موجب رشد کسب و کارتان می‌شود.

 

برندینگ را به عبارت ساده می‌توان به مجموعه فعالیت‌هایی که شما را در ذهن مخاطبانتان شکل می‌دهد، در نظر گرفت. مدیریت یک سازمان این تخصص را ندارد که در مورد تمام ابعاد برندینگ اطلاعات داشته باشد. به همین دلیل نیاز به وجود یک تیم تخصصی مشاوره برند برای هر سازمان یا هر شرکتی احساس می‌شود. کار اصلی که مشاوره برند انجام می‌دهد ارائه راهکار برای طراحی برند، کمپین‌های تبلیغاتی و ... است. هدف آنها این است که شما را به سود بیشتر در کسب و کارتان برسانند.

مشاوره برند چگونه است؟

کودکی را تصور کنید که برای راه افتادن نیاز دارد تا والدینش در این راه به او کمک کنند، مشاوره برند هم دست شما را می‌گیرد و آنچه را که نیاز دارید قدم به قدم به شما می‌آموزد. شاید با خود فکر کنید چه نیازی است که از ابتدا به سراغ یک تیم مشاوره بروید یا اینکه چه مشکلی پیش می‌آید اگر در حین کسب و کار زمانی که متوجه مشکلی شدید به سراغ مشاوره برندینگ بروید؟ بهترین کاری که شما به عنوان مدیر یک کسب و کار می‌توانید انجام دهید این است که از ابتدا یک تیم تخصصی مشاوره برند را در کنار کسب و کار خود داشته باشید؛ اما اگر در نیمه‌های راه متوجه اشتباهات خود در پروسه برندینگ شدید هم می‌توانید به شرکت‌های خدمات مشاوره برندینگ مراجعه کنید و کار خود را با یک تیم حرفه ای شروع کنید.

مزایای استفاده از خدمات مشاوره برند

  • کمک به سود آوری سازمان‌ها و شرکت‌ها
  • ایجاد تمایز در برند برای جذب مخاطب
  • کمک به وفادار سازی مشتریان
  • اعتماد سازی میان مشتریان و برند

مشاوره برندینگ داخلی یا خارجی؟

مشاوره‌ها در دو حوزه داخلی و خارجی انجام می‌شوند. مشاور برند خارجی کارهایی از جمله ایجاد برند، خلق هویت برند، تصویر سازی برند، کمپین‌های تبلیغاتی برند و ... را انجام می‌دهد؛ اما مشاور برندینگ داخلی کارهایی را که مربوط به کارکنان سازمان است را انجام می‌دهد. نمی‌توان گفت که کدامیک از این مشاوره‌ها مهم تر است! چرا که مفهوم هر دوی آنها در هم تنیده شده و بی ربط به هم نیستند. در برندینگ داخلی هدف ما آماده سازی کارکنان برای وفاداری به تعهدات برند است.

مشاور برند داخلی به مدیر سازمان کمک میکند تا در کارکنان خود احساس ارزشمندی و رضایت را ایجاد کند. تا در نتیجه آن کارکنان به تعهدات برند عمل کنند. زمانی که شما نتوانید اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید حتی اگر یک تیم مشاوره برند حرفه ای هم داشته باشید، نتیجه ای نخواهید گرفت. پس در نتیجه یکی از اصول توسعه پایدار برند، کمک گرفتن از مشاور برندینگ داخلی است. فکر می‌کنیم تا اینجای کار به درستی دریافته‌اید که مشاوره برند چگونه است

مزایای برندینگ داخلی

  • افزایش اعتماد مشتری.
  • ایجاد تمایز بین محصولات مشابه.
  • توانایی فروش محصولات با قیمت‌های بسیار بالا.
  •  سفارشات تجاری را افزایش می‌دهد.
  • کیفیت درک شده را مدیریت می‌نماید.
  • تشخیص دسته بندی جغرافیایی مشتری‌ها در سطح بازار.

چرا مشاوره برندینگ اهمیت دارد؟

امروزه تعداد برندها و رقابت کسب و کارها افزایش یافته است؛ و برای رسیدن به موفقیت باید موانع بیشماری را پشت سر بگذارید. به همین دلیل وجود تیم مشاوره در سازمان‌ها خیلی بیشتر از قبل احساس می‌شود. چرا که وجود آن‌ها در سازمان‌ها به مدیرها کمک می‌کنند تا کسب و کاری سالم و سود آور داشته باشند.

مشاور برند بر چند عامل استوار است؟

  • ارزش احساسی برند: مشاور برند باید آنقدر توانایی داشته باشد که ارزش احساسی برند را از طریق شاخص‌های کیفی به دست آورده و به نتایج ملموس تبدیل کند.
  • ارزش عملیاتی برند: مشاور باید بتواند ارزش عملیاتی برند را با کمک شاخص‌های کمی بدست آورد.

با کمک گرفتن از دو شاخص بالا می‌توان وضعیت برند را بررسی کرد و اطلاعاتی را در مورد وضعیت آتی برند به دست آورد.

انواع مشاوره برندینگ

  • مشاوره شخصی
  • مشاوره محصولات لوکس
  • مشاوره صنعتی
  • مشاوره بازآفرینی برند
  • مشاوره کالاهای مصرفی
  • مشاوره خدمات
  • مشاوره کالاهای مصرفی
  • مشاوره خرده فروشی

استفاده از برند سازی و مشاوره چه تاثیری در تجارت دارد؟

  • ایجاد مزیت رقابتی
  • تبلیغات مؤثر
  • افزایش وفاداری مشتریان
  • افزایش فروش و سهم بازار
  • کاهش مقاومت در خرید مشتریان
  • شبکه توزیع معتبر
  • جذب کارکنان حرفه‌ای
  • بازگشت سریع سرمایه
  • کاهش هزینه‌های تولید

بهترین مشاور برندینگ چه کسی است؟

این که شما چه کسی را به عنوان مشاور انتخاب کنید به ملاک‌های خودتان بستگی دارد؛ اما در ادامه فهرستی از ویژگی‌های یک مشاور برندینگ خوب و حرفه ای را برای شما بازگو می‌کنیم:

  • ایده‌های جذاب برای نام برند داشته باشد.
  • در انتخاب و طراحی لوگو تخصص داشته باشد.
  • بتواند میزان رضایت مشتری از برند را افزایش دهد.
  • استراتژی مناسب طراحی کند.
  • با روش‌های تحقیق برند آشنایی داشته باشد.
  • توانایی خلق تمایز محصول در بین محصولات مشابه را داشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله آموختید که هر مدیری برای پیشرفت در کسب و کار و همچنین بدست آوردن سود آوری بسیار بالا باید از ابتدا در کنار کار خود از یک تیم متخصص مشاوره برند هم استفاده کند. چرا که حضور یک تیم متخصص می‌تواند مزایای بسیاری را برای شخص مدیر سازمان و تمامی پرسنل داشته باشد.

عنوان:

مشاوره برند چگونه است؟


10915259
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است