فرهنگی‌هنری 21:51 - 18 فروردین 1404
مدیرکل سنجش مخاطب سازمان صداوسیما گفت: برنامه‌های صداوسیما در ایام نوروز ۷۲.۲ درصد مخاطب جذب کرده است.

برنامه‌های صداوسیما در نوروز ۷۲.۲ درصد مخاطب جذب کرده است

باشگاه خبرنگاران جوان -  سید علی موسوی میر کلایی مدیر کل سنجش مخاطب سازمان صدا و سیما با حضور در استودیو شبکه خبر گفت: ما هفت نظر سنجی انجام دادیم که نتایج خوبی را از زحمات همکاران در معاونت‌های صدا، سیما و سیاسی سازمان داشتیم.

وی ادامه داد: این نظر سنجی‌ها به این شکل است که در هفته اول نوروز برنامه‌های ویژه تحویل سال را و سریال‌ها را و در هفته دوم برنامه‌های ویژه تحویل سال و برنامه‌هایی که در ایام نوروز پخش شد رصد کنیم.

موسوی افزود: در این دو سالی که تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان هست، سنجش برنامه‌ها قدری سخت‌تر است، چون باید هم ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان را پوشش داد و هم برنامه‌های نوروزی را ضمن این که امسال ما شب‌های قدر را هم داشتیم و برنامه‌های روز قدس را هم داشتیم، میزان استفاده از برنامه‌های صدا و سیما به طور کل امسال حدود ۷۳ درصد بود که درصد بسیار بالایی که از این میزان حدود ۴۹ میلیون نفر افرادی بودند که از برنامه‌های صدا و سیما استفاده کردند که این یک رکورد زنی در این حوزه است.

مدیر کل سنجش مخاطب سازمان صدا و سیما ادامه داد: سریال‌های پایتخت، جانان، قول مردونه و سریال‌های شبکه‌های تماشا و افق رتبه‌های برتر سریال‌ها را داشتند، و در بین برنامه‌های ویژه ایام نوروز هم مردان آهنین بیشترین مخاطب را داشت، ایرانگرد، پانتولیگ و برنامه شبکه مستند ودر شبکه نسیم هم برنامه ۱۰۰۱ برنامه‌های برتر نوروزی بودندکه مردم از ان‌ها استقبال کردند. ­

وی افزود: ما امسال یک رشد حدود ۵ درصدی نسبت به سال قبل و سال‌های گذشته در خصوص میزان مخاطبان برنامه‌های ماه مبارک تلویزیونی داشتیم که حدود ۳۸ میلیون نفر از این برنامه‌ها استفاده کردند، سنجش ما سنجش تلفنی و تبلتی در کل کشور است و گروه­ سنی ما هم افراد ۱۲ سال به بالا هستند لذا این آمار ما مربوط به اینها است ­.

موسوی افزود: در برنامه‌های افطار هم باز به نسبت سال گذشته رشد خوبی­ داشتیم، شبکه سه، شبکه استانی، شبکه چهار و یک شبکه‌های برتر ما در ویژه برنامه‌های افطار بودند که برنامه‌های محفل، زندگی پس از زندگی و برنامه یاد خدا و ویژه برنامه‌های افطار شبکه‌های استانی برنامه‌های برتر بودند، در خصوص برنامه‌های ویژه سحرشبکه‌های استانی، شبکه­ ۳ شبکه ۲ و شبکه­­ یک شبکه‌های برتر ما بودند، برنامه‌های ماه خدا، ویژه برنامه سحر شبکه‌های استانی و ماه من و سحر نشین برنامه‌های برتری بودند که از شبکه‌های مختلف سیما پخش شد.

مدیر کل سنجش مخاطب سازمان صدا و سیما ادامه داد: ما غیر از ویژه برنامه‌های افطار و سحر برنامه‌های ویژه ماه مبارک که در ایام دیگر و یا ساعت‌های دیگری پخش می‌شد نظر سنجی کردیم­ که برنامه سمت خدا، درس‌هایی از قرآن، جام رمضان و نجوای نجف برنامه‌های برتر ما بودند، هر ساله بخش‌هایی از برنامه‌هایی که رسانه ملی در تلویزیون ویژه ایام ماه مبارک دارد مثل ترتیل خوانی، سخنرانی‌های مذهبی و مناجات خوانی را هم رصد می‌کنیم که امسال این برنامه‌ها هم رشد خوبی داشتند، که شبکه سه در ترتیل خوانی، شبکه یک، قران و معارف و شبکه دو شبکه‌های برتر بودند، در سخنرانی‌های مذهبی شبکه سه، شبکه یک، ۲، شبکه استانی و قرآن و معارف شبکه‌های برتر ما بودند و در خصوص مناجات خوانی هم شبکه سه، شبکه یک، شبکه استانی و شبکه دو برترین شبکه‌های ما بودند.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان و ایام نوروز پویش‌هایی داشتیم، در ماه مبارک پویش «زندگی با آیه ها» را داشتیم که حدود ۱۵ میلیون نفر از این پویش بهره بردند و مشارکت داشتند، در رادیو هم در ایام ماه مبارک رمضان ما حدود ۱۵ میلیون در هفته اول و دوم میزان مخاطب متفاوت بود، شبکه استانی، شبکه جوان، شبکه قرآن، شبکه پیام شبکه‌های برتر رادیویی بودند و در ایام نوروز هم ما شبکه‌های رادیویی را رصد کردیم شبکه استانی، آوا، جوان و پیام شبکه‌های برتر ما در ایام نوروز بودند.

موسوی درباره برنامه‌های تحویل سال هم گفت: برنامه سال نو شبکه سه برنامه برتر ما بود، برنامه ویژه تحویل سال شبکه‌های استانی که جایگاه دوم را داشت، شبکه قران و معارف، شبکه دو و شبکه نسیم که­­ شبکه‌های برتر ما در خصوص ویژه برنامه‌های تحویل سال بودند.

وی افزود: حدود ۴۰ میلیون نفر آغاز سال را با­ فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص موضوع سال پای تلویزیون بودند، که این رصد آماری است که به طور زنده سنجش کردیم.

وی گفت: در هفته اول نوروز ما سریال مرهم، ذهن زیبا و مرز را داشتیم و در هفته دوم سریال پایتخت، جانان و قول مردونه و سریال‌هایی که از شبکه‌های تماشا و افق پخش شد سریال‌های برتر هفته اول و دوم بودند.

موسوی درباره شب‌های قدر هم گفت: میزان مخاطب ما در شب‌های قدر حدود ۳۵ میلیون نفربود، شبکه سه، استانی و شبکه‌های یک و دو­ شبکه‌های برتر ما در­ خصوص ویژه برنامه‌های شب قدر بودند، در خصوص روز قدس هم از شبکه‌های رادیویی شبکه استانی، شبکه آوا، ایران و پیام شبکه‌های برتر ما بودند، درباره شبکه‌های تلویزیون در روز قدس حدود ۳۱ میلیون استفاده کردند که­ شبکه‌های برتر شبکه یک، خبر، سه، دو و استانی بودند.

مدیر کل سنجش مخاطب سازمان صدا و سیما درباره محتوای برنامه‌های روز قدس هم گفت: در خصوص ایجاد همدلی و مشارکت نقش سازمان صدا و سیما حدود ۸۳ درصد بود، افزایش اطلاعات مخاطبان حدود ۷۷ درصد، نمایش حضور مردم در راهپیمایی روز قدس حدود ۷۷ درصد، ­­حمایت از جبهه مقاومت ۷۵ درصد و آگاهی نسبت به تحولات منطقه ۷۳ درصد نظر مخاطبان بود.

موسوی در پایان درباره پویش‌ها هم افزود: دو پویش به جز پویش زندگی با آیه‌ها رسانه ملی امسال کار کرد یکی پویش «نه به تصادف» و دیگری «شش دانگ برانیم» که در پویش نه به تصادف حدود ۲۵ میلیون نفر مشارکت داشتند و در پویش شش دانگ برانیم حدود ۱۴ میلیون نفر مشارکت داشتند.


12174833
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محتوا‌های مربوط به ویژه‌برنامه‌های تحویل سال رسانه ملی، در فضای مجازی ۳۶۷ میلیون بازدید داشته که این رقم نسبت به سال گذشته با رشد ۴۲ درصدی همراه بوده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزوی با ذکر نکاتی برنامه «محفل» را برنامه موفقی دانست که مخاطبان با رغبت پای آن نشستند و از معارف قرآنی بهره‌مند شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سنجش مخاطب سازمان صداوسیما گفت: برنامه‌های صداوسیما در ایام نوروز ۷۲.۲ درصد مخاطب جذب کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در نگاه اجمالی به صداوسیمای مراکز استان‌ها، با چیدمانی رنگارنگ، اصیل و متنوع از تولیدات رسانه ملی در سطح کشور مواجه می‌شویم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز شعر، موسیقی و سرود سازمان صداوسیما، که از آذر سال ۱۴۰۳ مسئولیت این مرکز را برعهده گرفته، به ادامه تثبیت روند تحولی طی‌شده می‌اندیشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه تلویزیونی «لمندگان» به تهیه‌کنندگی سعید مرادی و داستانی مفرح و فانتری از جدیدترین محصولات نمایشی مرکز سیمرغ صداوسیما به آنتن شبکه دو خواهد رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «صیاد» روایتی از زندگی شهید علی صیاد شیرازی به کارگردانی جواد افشار از چهارشنبه (۲۰ فروردین) نمایش داده می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای جلب رضایت خداوند نیاز است تا انسان دائم به خود تذکر دهد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم کوتاه «سامپو» به هفدهمین جشنواره جهانی فیلم «آنجلیکا» آمریکا راه پیدا کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه را در سال ۱۴۰۴ منتشر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است