بازار 11:43 - 02 مرداد 1400
باشگاه پرورش کسب و کار ایده، با در اختیار داشتن مجرب ترین و حرفه ای ترین تیم مشاوره کسب و کار در ایران، می تواند هرآنچه از یک مشاوره کسب و کار تخصصی انتظار دارید را در اختیار شما قرار بدهد.

با دکتر بزاز زاده کسب و کار خود را پر سود کنید!

برای هر مدیر کسب و کاری زمانی می رسد که متوجه می شوند برای ادامه ی رشد و پیشرفت خود نیاز به نظر و پیشنهادات شخصی بجز خودشان و کارکنانشان دارند. سوالی که در این مواقع به ذهن افراد می رسد این است که:

آیا لازم است از یک مشاور کسب و کار استفاده کنم؟ یا اینکار صرفا پول هدر کردن است؟

پاسخ این سوال: «بستگی به اهداف شما دارد.» شما چه بخواهید یک کسب و کار جدید شروع کنید، یا کسب و کار فعلی خود را گسترش و رشد بدهید، استفاده از یک مشاور کسب و کار می تواند یک راه عالی باشد تا شما سریعتر و با سود بیش تری به آنچه می خواهید برسید.

از سوی دیگر، بکار گیری یک مشاور نادرست می تواند هم زمان و هم پول شما را هدر بدهد. به همین دلیل، چالش اصلی یک کسب و کار این است که نقش یک مشاور مناسب را شناخته و بداند که چطور و چه زمانی استفاده از این مشاوران می تواند کار درستی باشد.

مشاور کسب و کار چکار میکند؟

به بیان ساده، مشاور کسب و کار یک متخصص بیرونی یا خارجی است که مدیران کسب و کار هایی که می خواهند کسب و کاری پرسود داشته باشند و پیشرفت کنند، از او استفاده می کنند تا یک مشکل داخلی در کار خود را برطرف نمایند.

یک مشاور کسب و کار می تواند یک منبع عالی برای دانش، مهارت های مدیریتی، تجربه کسب و کار و فرایند ها و روش هایی باشد که به شما کمک می کنند تا کسب و کار خود را بهبود ببخشید.

برخلاف کارکنان، مشاوران کسب و کار پیمانکاران مستقلی هستند که دارای برنامه ریزی خودشان هستند، و چندین و چند مشتری یا مراجع دارند و معمولا بصورت قراردادی یا پروژه ای با افراد همکاری می کنند.

زمینه هایی که معمولا کسب و کار ها در آن از مشاوران کسب و کار استفاده می کنند معمولا شامل شناختن اهداف مدیران، گسترش کسب و کار، افزایش سوددهی، مدیریت فروش، بازاریابی، مدیریت سیستمی، فرهنگ سازمانی، مهارت های رهبری و مدیریت کاربران می شود .

استفاده از مشاوره کسب و کار دارای سه مرحله ی اصلی می باشد:

  • پیش از مشاوره: پیش از اینکه ارتباط خود با مشاور را آغاز کنید، مهم است که یک درک واضح از انتظارات، مشکلات و راهکاری که مشاور در اختیارتان قرار می دهد داشته باشید. استفاده از یک مشاور تا حد زیادی شبیه به یک همکاری کوتاه مدت است. واقع گرایی و گفت و گوی شفاف و واضح یک امر حیاتی است تا بتوانید انتظارات خود را برآورده کنید.
  • مشاوره: دوره ی مشاوره شامل کشف، تحقیق و ارائه ی راهکار است. ممکن است اینکار ها در قالب یک پلن کسب و کار انجام شود.
  • پس از مشاوره: اگر از یک مشاور حرفه ای، مثل مشاور های برند mrioi کمک گرفته باشید، ممکن است بخواهید همکاری خود را با آنها گسترش بدهید تا بتوانند نظرات و راهکار های خود را در حین پروسه ی اجرا در اختیار شما قرار بدهند.

دورهمی مشاوره کسب و کار

چرا افراد از مشاوره کسب و کار استفاده می کنند؟

بطور کلی می توان گفت مشاوره کسب و کار می تواند در تمامی مشکلات و مراحل کسب و کار در کنار شما بوده و به شما بهترین راهکار موجود را ارائه کند.

 صاحبان کسب و کار ها به عنوان راهی برای پر کردن جای خالی دانش یا مهارت هایی که در کسب و کارشان وجود دارد، یا آوردن بینش و راهکار های جدیدی برای برطرف کردن چالش ها از مشاور کسب و کار استفاده می کنند.

در کنار این موارد،  سه دلیل اصلی دیگر وجود دارد که چرا افراد به مشاور کسب و کار مراجعه می کنند:

  • برای پیدا کردن مشکلات: بسیار شایع است که کسب و کار ها در دوره های مختلف دچار مشکلاتی از جمله کاهش فروش یا مشکلات مربوط به جریان نقدی شوند، و مدیر مجموعه نمی تواند منشا و منبع آن مشکل را پیدا کند. در چنین مواقعی، مشاوران می توانند مشکلات کار شما را بررسی کنند، از شما سوالات مختلفی بپرسند و تحقیقات لازم را انجام بدهند تا مشکل را پیدا کنند.
  • ایجاد راهکار: برخی مواقع ممکن است اهدافی در سر داشته باشید که با استفاده از نیرو های داخلی خود نمی توانند آنها را به سرانجام برسانید. همکاری با مشاور می تواند در زمان و هزینه های شما صرفه جویی کرده و هرچه زودتر شما را به انتظاراتتان برساند.
  • بهینه سازی: برخی مواقع شاهد هستیم که شرکت یا کسب و کارمان رشد های عالی را شاهد بوده اند، و ما می دانیم که با انجام برخی کار ها می توانستیم حتی این رشد و پیشرفت خود افزایش هم بدهیم، اما نمی دانیم که از کجا باید شروع کنیم. اینجاست که مشاور کسب و کار می تواند یک دیدگاه تازه به سازمان شما بیاورد، قسمت های مختلفی که نیاز به پیشرفت دارند را بررسی کند و راهکار ها و کار هایی که باید انجام بدهید را به شما معرفی کند.

چطور یک مشاور کسب و کار پیدا کنیم؟

امروزه به دلیل جا افتادن استفاده از خدمات مشاوره ای، مشاوران بسیاری در زمینه های مختلف خانواده، تحصیل، ازدواج و کسب و کار و ... به چشم می خورند، که این امر یک جنبه منفی و یک جنبه مثبت دارد.

جنبه مثبت آن این است که شما می توانید به راحتی با یک جست و جوی ساده مشاوره در زمینه ای که می خواهید را پیدا کنید.

اما نکته ی منفی آن این است که به دلیل زیاد شدن تعداد مشاوران در زمینه های مختلف، پیدا کردن مشاورانی که واقعا به کار خود مسلط باشند و عاشق آن باشند سخت، و تعداد مشاوران کم کیفیت افزایش یافته است.   

کلینیک تخصصی کسب و کار ایده، با چندین سال سابقه ی موفق در ایران و سطوح بین المللی، یکی از مورد اطمینان ترین موسسه هایی است که می توانید با استفاده از آن کسب و کار خود را پرورش بدهید. جهت ارتباط با این کلینیک می توانید از طریق وب سایت برند mrioi اقدام نمایید.

چطور مشاور حرفه ای را پیدا کنیم؟

بسیار خوشحالیم که تا اینجای کار با ما همراه بوده اید. تا اینجا فهمیدیم که مشاوره کسب و کار چیست و چرا افراد به آن مراجعه می کنند. همچنین گفته شد که به دلیل افزایش استقبال مردم از خدمات مشاوره ای، تعداد مشاوران در همه ی زمینه ها افزایش یافته است.

در ادامه قصد داریم به این بپردازیم که چطور می توانیم یک مشاوره کسب و کار با کیفیت و حرفه ای را از مشاورانی که نمی توانند به خوبی به ما خدمات رسانی کنند را شناسایی کنیم.

مشاوره کسب و کار در شبکه ایران کالا

مشاوران حرفه ای مثل مشاوران تحت برند mrioi دارای ویژگی هایی هستند که در ادامه به آنها می پردازیم:

1- مهم تر از همه: صداقت

صداقت در مشاوره صرفا به معنای «دروغ نگفتن» نیست، بلکه به این معناست که مشاور چیزی را از مراجعان خود پنهان نکند. برخی مواقع دیده می شود که مشاوران کسب و کار حقایق مربوط به کسب و کار یک فرد را به او نمیگویند، که دلیل آن می تواند عدم منفعت شخصی خودشان یا مدیر آن کسب و کار باشد.

بنا بر این اولین و مهم ترین نکته درباره یک مشاور کسب و کار این است که حرف هایی به شما بزند که دوست ندارید بشنوید!

درست است که شاید یک مدیر کسب و کار نسبت به فرهنگ سازمانی و روش کاری که شاید چندین سال با استفاده از آن پیش رفته است تعصب داشته باشد، اما این را بدانید تا زمانی که شما روش های قدیمی خود را کنار نگذارید و شانسی به روش های جدید ندهید، غیرممکن است به نتیجه ی دلخواه خود دست پیدا کنید.

2- مهارت های ارتباطی قوی

از قدیم گفته اند «تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد» و این امر در مشاور کسب و کار نیز به خوبی صدق می کند. یک مشاور حرفه ای باید از مهارت های گفتاری و نوشتاری بالایی برخوردار باشد. آنها باید بتوانند به خوبی نیاز های مراجعان خود را شناسایی کنند و افکار و دیدگاه های یکدیگر را به خوبی درک کنند.

3- رزومه ی مشاور را بررسی کنید

نکته ی مهم بعدی در پیدا کردن یک مشاور موفق و با کیفیت این است که رزومه ی کاری فرد را بررسی کنید. سعی کنید بفهمید که مشاور مورد نظر شما با چه کسب و کار ها و شرکت ها یا سازمان هایی همکاری کرده است، و نتیجه ی همکاری آنها چطور بوده است.

توجه داشته باشید که پیگیری نتیجه ی همکاری مشاور با مجموعه های مختلف می تواند مهم تر از تعداد مجموعه هایی که او با آنها همکاری کرده است باشد، به این منظور که شاید یک مشاور با 200 کسب و کار مختلف همکاری کرده باشد، اما نتیجه ی کار با شکست مواجه شده باشد.

این درحالی است که یک مشاور دیگر صرفا با 50 کسب و کار همکاری کرده است، اما توانسته است آنها را از صفر به 100 برساند. قطعا در این حالت همکاری با چنین مشاوری موفقیت آمیز تر خواهد بود.

علاوه بر رزومه ی کاری، خوب است به مواردی همچون زمینه تحصیلی و مدارکی که بدست آورده است و تجربه ی کاری شخص در زمینه کاریتان نیز توجه داشته باشید.

4- تجربه های شخصی

زمانی که به دنبال یک مشاور کسب و کار موفق می گردید، بهتر این است که فرد مورد نظر شما شخصی باشد که خود تجربه ی مدیریت یک کسب و کار هرچند کوچک را داشته باشد. بسیاری از افراد صرفا با داشتن دانش آکادمیک ادعا می کنند که به تعداد بسیاری از کارآفرینان و مدیران کسب و کار کمک کرده اند، اما تا به حال خودشان جای شخصی که به مشاوره نیاز دارد نبوده اند.

این امر باعث می شود که آن مشاور نتواند راهکار هایی به افراد ارائه کند که طرف مقابل نمی تواند آن را عمیقا درک کند، و همین مسئله ممکن است باعث شود همکاری مدیر کسب و کار و مشاور به سرانجام نرسد، و صرفا وقت و پول است که به هدر رفته است.

زمانی که با یک مشاور دیدار می کنید، این سوالات را از او بپرسید:

  • شما قبل از اینکه به کار مشاوره بپردازید مشغول چه کاری بوده اید؟ قطعا پاسخی که می خواهید از او بشنوید «دانشجو بوده ام» نیست!
  • تا به حال مدیریت کسب و کاری را بر عهده داشته اید؟
  • آیا تا به حال مراجعی داشته اید که در زمینه کاری ما فعال بوده باشد؟

5- اعتبار فرد بسیار مهم است

بیایید قبول کنیم که بعید است یک مشاور کسب و کار حرفه ای، با تجربه و موفق را از روی تراکت هایی که بر روی دیوار ها چسبیده اند پیدا کنیم.

شهرت و شناخته شدن مشاور کسب و کار بسیار مهم است، آنقدری که آنها باید تمام تلاش خود را بکنند تا هیچ لکه ی سیاهی بر روی نام آنها وجود نداشته باشد، چرا که این امر می تواند باعث نابودی آنها و افتادن بازار به دست رقبای کاری آنها شود.

تحقیقات خود را به حداکثر برسانید، و فراموش نکنید که قرار است آینده ی کسب و کار خود را به دست یک فرد بسپارید، پس بهتر است برای پیدا کردن مشاور مناسب وقت کافی صرف کنید.

6- رسانه های آنها را بررسی کنید

اگر شخص مورد نظر شما واقعا یک متخصص حرفه ای باشد، به دنبال محتوا هایی که در رسانه های خود مثل اینستاگرام، وب سایت و ... تولید می کنند باشید و آنها را بررسی کنید. شاید محتوایی که آن فرد تولید می کند یک پادکست، پست های روزمره در صفحات اینستاگرام یا وب سایتشان، کتاب ها یا سابقه ی سخنرانی و گفت و گو در یک رسانه ی دیگر باشد.

پس از پیدا کردن رسانه ی فرد، حتما محتوای تولید شده را بررسی کنید و ببینید چه حرف هایی به دیگران میزند و چه اطلاعاتی را در اختیار دیگر افراد می گذارد.

اینکار به شما این امکان را می دهد که تا حد زیادی متوجه میزان تسلط، تخصص و سواد آن فرد در زمینه کاری اش بشوید و در انتخاب او بهتر تصمیم بگیرید.

کلینیک مشاوره کسب و کار دکتر بزاز زاده

این حق شما است که قبل از جلسه مشاوره بازاریابی، برندینگ، تبلیغات و صادراتی خود با دکتر بزاززاده، مطمئن بشوید هزینه ای که دارید صرف می کنید ارزشش را دارد یا خیر؟ از طرفی وقتِ ما هم ارزشمند است! برای همین ما یک پیشنهاد ویژه براتون داریم؛ به جهت اینکه شما مطمئن بشوید آیا دکتر بزاززاده می تونه کمکتون بکنه یا خیر؟ اول از همه به صفحه نظرات مشتریان در سایت ایده مراجعه کنید تا از نتیجه کم و کیفِ مشاوره های داده شده توسط دکتر بزاززاده آگاه بشوید و از طرفی دیگر پیشنهاد می کنیم حتماً رزومه ایشان را بخوانید تا مطمئن بشوید تخصصِ ایشان می تواند به شما کمک بکند یا خیر؟ بعد از اینکه از تصمیم خود مطمئن شدید می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره های زیر تماس حاصل فرمایید؛ لازم به ذکر است برای نشان دادن حسن نیت از سمت تیم ما به شما مشاور پذیران محترم، قبل از ارائه هر گونه خدمات مشاوره شغلی، مشاوره کسب و کار، مشاوره توسعه کسب و کار، مشاوره بازاریابی، مشاوره تبلیغاتی، مشاوره برندینگ، مشاوره صادراتی و یا مشاوره فروش، شما می توانید بصورت مستقیم روی خط واتس آپ آقای دکتر بزاززاده صورت مسئله خود را مطرح کنید تا ایشان نظر خود را اعلام کنند و در صورت نیاز به جلسه مشاوره، هزینه جلسه مشاوره تصویری و یا حضوری خود را پرداخت کنید؛ این جلسه مشاوره رایگان را برای این طراحی کرده ایم تا شما مستقیم با خود ایشان صحبتی داشته باشید و شاید بعد از طرح مسئله توسط شما ایشان تشخیص دهند که شما نیاز به جلسه مشاوره نداشته باشید و در همان محیط واتس اپ پاسخگوی سوال شما باشند!

شماره تماس واتس اپ دکتر بزاززاده: ۰۹۱۲۳۱۳۷۴۱۹

با توجه حجم بالای پیام ها اگر بصورت مستقیم به ایشان پیام دادید لطفا صبور باشید تا جواب شما را بدهند؛

در صورتی که جوابی از سمت ایشان دریافت نکردید می توانید با شماره های دفتر تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

۰۲۱۲۲۷۳۲۰۳۷ – ۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶

پله پله تا موفقیت با Mr.IOI

باشگاه پرورش کسب و کار ایده، با در اختیار داشتن مجرب ترین و حرفه ای ترین تیم مشاوره کسب و کار در ایران، می تواند هرآنچه از یک مشاوره کسب و کار تخصصی انتظار دارید را در اختیار شما قرار بدهد.

شما عزیزان می توانید جهت برقراری ارتباط با متخصصان ما، از طریق وب سایت ما اقدام نمایید.

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده

۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶  –  ۰۹۱۲۳۱۳۷۴۱۹ (واتس آپ)

 دکتر بزاززاده | مشاور بازاریابی و صادرات

پیج اینستاگرام  و تلگرامِ ما پُر از مطالب تخصصی

ID Instagram: @mrioi.co

ID Telegram: @mrioi

در نهایت از شما عزیزان بابت مطالعه ی این مقاله متشکریم و امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد.   


11159251
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...
بازار
«پارسی نیوز» دغدغه بسیاری از افرادی که به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کاری خود هستند، انتخاب یک شرکت کار درست در حوزه دکوراسیون داخلی می‏باشد. برای انتخاب یک شرکت دکوراسیون داخلی ایده‏آل، بایستی به نکات مختلفی توجه داشت و از یک راهنمای گام به گام ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است