بازار 16:32 - 24 فروردین 1399

سودآوری، شرط اول هر کسب و کار استارت آپی است

کسب و کارهای استارت آپی، در سالهای اخیر، مسیر رو به رشدی را چه از نظر تعدادی و چه از نظر کیفیتی داشته اند.

بسیاری از این کسب و کارها، توانسته اند نه تنها هزینه های اجرایی و نفراتشان را پوشش دهند، بلکه در راستای توسعه سهم بازار و موفقیت های دیگر نیز پیشگام بوده اند.

یکی از این استارت آپها که در سال های اخیر در صنعت خشکشویی های آنلاین بسیار خوش درخشیده بودند توسط یکی از رسانه های مشهور معرفی شده و تحت عنوان  خشکشویی آنلاین تکواش، فرایند شستشوی ضدعفونی را اجرا می کند به جامعه کسب و کارها معرفی شد.

صنعت خشکشویی آنلاین، بسیار پویا و پردرآمد هستند و به دلیل هزینه های پایین اجرایی آنها، امکان سودآوری و موفقیت آنها بالاتر می رود. البته در این صنعت، بسیاری از خشکشویی های آنلاین که گمان می کردند می توانند با یک کمپین تبلیغاتی بزرگترین وب سایت خدماتی ایران شوند، تنها تیر ترکش را رها کردند و پس از مدتی یا حجم فعالیت ها را به شدت کاهش دادند، یا از چرخه رقابت به کلی حذف شدند.

کسب و کارهای موفق در این بازار، کسانی هستند که کاملاً زیرکانه با رشد ارگانیک پیشروی کردند و امروز، به عنوان یک پیشرو، در بازار خشکشویی ها نقش ایفا می کنند.

 

منصور کیارش مشاور برندینگ و بازاریابی و بنیان گذار یکی از خشکشویی های موفق اینترنتی در ایران، در اشاره به صنعت خشکشویی های آنلاین گفت:

بازار خشکشویی آنلاین، سرمایه گذاری برای امروز یا فردا نیست، همانطور که در سال آغاز فعالیت کسب و کار من اینطور نبود. در حقیقت، ما سرمایه گذاری مادی و معنوی را، برای رقابتی تنگاتنگ در سالهای آینده انجام داده ایم و هیچ گاه، مانند بسیاری دیگر از کسب و کارها، به دنبال کسب موفقیت در بازارهای کوچک نبودیم.

به این موضوع باور دارم که کسب و کار من، ققنوسی است که در آینده نزدیک، سر از آتش بر می آورد و همه فعالان این صنعت را متعجب می کند. اما، مطمئناً آن روز، به این زودی ها نخواهد بود.

من صحبت هایم را با گفته یکی از بزرگان مدیریت دنیا به پایان می رسانم، به گفته جک ولش، مدیرعامل فقید جنرال الکتریک، زمانی که مزیت ندارید، رقابت نکنید، ما در صنعتی فناوری محوری نیستیم، همه خشکشویی های آنلاین، سرویس رایگان دارند، همگی آنها بیمه لباس دارند، اما همگی کیفیتی معادل کسب و کار من ندارند! و من برای اثبات این ادعا، به زمان و تجربه نیاز دارم، نه تبلیغات!

پر واضح است که وی، به عنوان یک فعال در صنعت بازاریابی، دیدگاهی مثبت به این استارت آپ دارد، اما مبحثی که مطرح شده است، نشان از موفقیت در فرداها دارد و امروز، بازار ارزش جنگیدن ندارد.

البته این اتفاق قابل حدث نیز بود، زیرا صنعتی که نمی تواند بدون جذب سرمایه موفقیت کسب کند، بعید است در بازار بالغی حضور داشته باشد.

 


10481091
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
تبلیغات متنی (ویژه)

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است