آگاهی مسافران هوایی از دستورالعمل حقوق مسافران

باشگاه خبرنگاران جوان؛ محبوبه کباری - مهدی رمضانی مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه همزمان با دستور وزیر راه وشهرسازی مبنی بر رعایت دستور العمل حقوق مسافر از سوی تمامی شرکتهای هواپیمایی و آژانسهای مسافرتی این امر در نوروز امسال در تمامی فرودگاههای کشور اجرایی شد گفت: تمامی شرکتهای هواپیمایی و فرودگاههای کشور، ملزم به اطلاعرسانی دستورالعمل حقوق مسافر شدند که به منظور آشنایی بیشتر مسافران بخش حمل و نقل هوایی از حقوق قانونی خود، اطلاع رسانی لازم به منظور آگاهی مردم از حقوق مسافر در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: پایش و رصد ۲۴ ساعته تمامی نرخهای بلیت هواپیما توسط بازرسان ومسئولان در این بخش صورت گرفته ودر صورت مشاهده هر گونه تخلف با تمامی عوامل در این امر برخود میشود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه پروازهای نوروز ۱۴۰۴ از ۲۳ اسفندماه آغاز و تا پایان ۱۷ فروردین ماه ادامه دارد، افزود: از ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۳ تا هشتم فروردین در مجموع ۲ میلیون و ۲۹۹هزار و ۳۶۲ مسافر با ۱۹هزار و ۳۱۲ پرواز از فرودگاههای کشور جابه جا شدند.
وی ادامه داد: از این تعداد مسافر جابه جا شده، یک میلیون و ۹۰۷ هزار و ۲۹۴ مسافر با ۱۶ هزار و ۶۳۷ پرواز سهم داخلی و ۳۹۲هزار و ۶۸ مسافر توسط ۲ هزار و ۶۷۵ پرواز سهم بینالمللی بوده است.
در همین راستا هم اخیرا هم وزیر راه وشهرسازی در جریان سفر به مشهد و در حاشیه بازدید از روند تعمیرات فوکر ۱۰۰ قشم ایر نحوه خدمترسانی، کیفیت خدمات، فرآیند پذیرش و قیمت بلیتها پیگیری کرد.
وزیر راه وشهرسازی افزود: خدمات نوروزی انجام شده در فرودگاهها از حیث روانی اثرگذاری بسیار مثبتی دارد چراکه این خدمات سبب میشود مطالبات مردم نسبت به خدمات فرودگاهی پاسخ داده شده و رضایتمندی مسافران افزایش پیدا کند. مهمترین موضوع و مسئله این است که مسافران نسبت به حقوق خود واقف باشند و ما نیز توجه گستردهای به حقوق مسافران داشته باشیم.
12172000