استانی 13:29 - 28 مرداد 1401

۸موکب اربعین توسط مردم کوار برپا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه کوار با اشاره به راهکارهای مدیریت فضای مجازی، و لزوم ایجاد اینترنت ملی، اظهار کرد: تا زمانی که از اینترنت کشورهای خارجی استفاده می‌کنیم، امنیت و سلامت در فضای مجازی وجود ندارد.

وی افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که کاربران داخلی با اطمینان خاطر از فضای مجازی استفاده کنند و ضمن اینکه دغدغه سرقت اطلاعات شخصی خویش را نداشته باشند.

امام جمعه کوار با تاکید بر اینکه باید اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از محتوای فاسد و منحرف‌کننده پاک باشند، خاطرنشان کرد: این موضوع با راه‌اندازی اینترنت ملی محقق می‌شود.

حجت الاسلام گشول استفاده دولت از شبکه‌های اجتماعی داخلی را بهترین راه‌های حمایت از تولیدات داخلی دانست و بیان کرد: پیدایش ابزار و تکنولوژی‌های جدی داخلی در گروی حمایت مسئولین کشور از شبکه‌های اجتماعی داخلی و استفاده از این شبکه‌هاست.

وی یادآور شد: بسیاری معتقدند شبکه‌های اجتماعی خارجی از سرعت و کیفیت بیشتری برخوردار بوده و اشکالات کم‌تری دارند، لذا استفاده از آنان بهتر است. در جواب این عده از کاربران می‌گوئیم، آیا این شبکه‌های اجتماعی خارجی در زمان تولید نیز کیفیت و سرعت امروز را داشتند؟ آیا از ابتدا بدون اشکال بودند؟ قطعاً این‌گونه نبوده، بلکه با مرور زمان و با استفاده کاربران زیاد، مشکلات آنها برطرف و کیفیت آن بهتر شده است.

امام جمعه کوار تاکید کرد: لازم است تا همه مردم به نرم‌افزارهای داخلی اعتماد کنند تا سازندگان آن بتوانند به کیفیت آنها بیفزایند و مخاطبان خود را راضی کنند.

گشول با اشاره به تبلیغ رسانه‌ای شبکه‌های اجتماعی داخلی، عنوان کرد: صدا و سیما می‌تواند در تولید شبکه‌های اجتماعی داخلی نقش مهم و بسزایی داشته باشد، این سازمان حساس و کلیدی در همه دوران انقلاب، می‌تواند با ساخت فیلم و سریال‌های جذاب و با محتوا، مردم جامعه را با فضای مجازی بیشتر آشنا کرده و آنها را تشویق کند تا با آگاهی لازم به سمت فضای مجازی بروند.

رئیس شورای فرهنگ‌عمومی شهرستان کوار گفت: مصادیق فراوانی وجود دارد که گویای تأثیر عمیق رسانه‌ها بر افکار عمومی است.

او همچنین بر ضرورت معرفی گروه‌ها و کانال‌های معتبر ازطریق رسانه تاکید کرد و افزود: سزاوار است که مسئولان، شبکه‌های اجتماعی داخلی و گروه‌ها و کانال‌های مفید و سالم را شناسایی و آنها را از طریق رسانه با تبلیغات زیبا و جذاب به کاربران معرفی کنند تا هر کاربر، متناسب با نیاز و علاقه خویش از این گروه‌ها و کانال‌ها استفاده کند و کمتر به سراغ شبکه‌های اجتماعی خارجی مفسده دار برود.

امام جمعه کوار بیان داشت: حضور افراد متخصص در گروه‌ها و کانال‌ها از بهترین راهکارهای ترویج و استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی است.

وی ابراز امیدواری کرد که امروزه از بهترین وسایلی که می‌توان با آن، معارف بلند دینی را تبلیغ کرد؛ شبکه‌های اجتماعی است و مراکز علمی مانند حوزه‌های علمیه و دانشگاه باید از این فرصت طلایی و استثنایی استفاده کرده و جامعه داخلی و خارجی را به سمت سعادت و سربلندی رهنمون باشند.

حجت الاسلام گشول در ادامه به ظرفیت‌های مذهبی شهرستان کوار نیز گریزی زد و گفت: یکی از نقاط قوت فرهنگی و اجتماعی شهرستان کوار حضور ۸ موکب مختلف در عراق در ایام اربعین حسینی است که نشان می‌دهد نزدیک به یک دهم موکب‌های استان فارس متعلق به شهرستان کوار است.

وی ادامه داد: کمک‌های خودجوش مردمی و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مردمی موجب شده‌است این حضور بسیار پررنگ و چشمگیر باشد.


11659511
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۲۹ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است