ورزشی 21:53 - 29 خرداد 1403
تیم ملی ترکیه در شبی که گل‌های بسیار زیبایی به ثمر رساند، سه بر یک گرجستان را شکست داد.

گرجستان ۱ - ۳ ترکیه/ زیباترین برد جام را ترک‌ها کسب کردند + فیلم

در ادامه مسابقات یورو ۲۰۲۴ و از گروه آخر بازیها، تیم‌های ملی ترکیه و گرجستان به مصاف هم رفتند که ترک‌ها موفق شدند با نتیجه سه بر یک از سد گرج‌ها در شهر دورتموند عبور کند.

در این مسابقه سریع و پرهیجان که یکی از زیباترین بازی‌های جام هم بود، ترکیه بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۲۵ و در هوای بارانی ورزشگاه وستفالن به گل رسیدند.  ضربه سر مدافع ترکیه توپ را به خارج از محوطه جریمه هدایت کرد، اما فرصت ایده آلی برای مَرت مولدور ایجاد کردو این بازیکن توپ معلق در هوا را با ضربه والی پای راست به سمت دروازه فرستاد که به طرزی دیدنی دور از دستان گئورگی مارمارداشویلی به تور دروازه چسبید و ترکیه را پیش انداخت. گلی که قطعا زیباترین گل جام تا اینجای رقابت‌ها بود.

ترکیه دو دقیقه بعد از گل اولی که وارد دروازه گرجستان کرد به گل ‏دوم رسید و کنان ییلدیز مهاجم باشگاه یوونتوس این گل را زد، اما بعد از بررسی وی‌ای‌آر ‏مشخص بود که فقط پنجه پای ییلدیز در موقعیت آفساید قرار دارد و گل رد شد.

بعد از مردود شدن گل دوم ترکیه، گرجستان به خودش آمد و از زیر فشار ترکیه خاج شد و خیلی زود هم نتیجه آن را دید. در دقیقه ۳۲، گیورگی کوچوراشویلی، هافبک تکنیکی گرجستان، با حرکتی هوشمندانه از سمت راست زمین، توپی زمینی و تند و تیز را به گئورگ میکائوتادزه رساند. میکائوتادزه که در موقعیتی مناسب قرار گرفته بود، با یک شوت زمینی دقیق از زاویه بسته، دروازه اونور گونوک را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند. این گل اولین گل گرجستان در تاریخ مسابقات یورو بود.

گل تساوی گرجستان، بازی را سریع و زیباتر هم کرد و هر دو تیم در ادامه موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند، اما نیمه نخست با تساوی به پایان رسید.

در نیمه دوم هم شاهد بازی زیبایی بودیم و پانزده دقیقه از شروع نیمه دوم گذشته بود که نوبت به گلزنی ستاره رئال مادرید رسید. آردا گولر از پشت محوطه جریمه ‏با شوتی زیبا و استثنایی، گوشه بالای دروازه گرجستان را هدف گرفت و سکو‌های قرمزرنگ ‏سیگنال ایدوناپارک را از خوشحالی منفجر کرد. ‏گلی که از نظر زیبایی چیزی از گل اول ترکیه کم نداشت.

در ادامه گرجستان هجومی‌تر شد و تلاش زیادی برای به تساوی کشاندن بازی کرد، اما دفاع جانانه ترک‌ها هر بار آنها را ناکام گذاشت. در ثانیه‌های پایانی مسابقه، دروازه بان گرجستان هم برای گلزنی و زدن ضربه سر کرنر هم تیمی هایش پیش کشید، اما کرنر را دروازه بان و مدافعان ترکیه دور کردند و تبدیل به یک ضد حمله برای ترک‌ها شد. در دقیقه ۹۷ کریم آکتورغلو روی این ضدحمله به سمت دروازه خالی از دروازه بان گرجستان حمله ور شد و با یک شوت به راحتی این دروازه را باز کرد تا نتیجه سه بر یک شود.

در نهایت شاگردان وینچنزو مونتلا موفق شدند جام را با برد آغاز کنند و یاران کوارتسخلیا در شبی که گولسیانی مدافع پرسپولیس فرصت بازی پیدا نکرد، در عین شایستگی شکست خوردند و با این شکست امیدشان برای صعود کمرنگ شد.


12064884
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه پرسپولیس قرارداد وحید امیری را به مدت یک فصل دیگر تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی اوکراین با وجود کسب امتیاز بیشتر از برخی تیم‌هایی که به مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ رسیده‌اند، از این مسابقات حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هافبک باشگاه ناپولی ایتالیا به عنوان بهترین بازیکن جدال اسلواکی و رومانی انتخاب شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هافبک منچسترسیتی طی سه بازی در تورنمنت حاضر، دو بار به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های رومانی و اسلواکی با تساوی یک بر یک مقابل یکدیگر به مرحله بعد یورو ۲۰۲۴ صعود کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» اوکراین و بلژیک در چارچوب مسابقات یورو ۲۰۲۴ به تساوی بدون گل رضایت دادند تا زردپوشان اوکراینی از مسابقات حذف شوند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال تهران پس از تمدید قراردادش گفت: در فصل پیش رو دنبال جبران هستیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیران باشگاه استقلال تمایلی برای جذب کاپیتان تیم فوتبال سپاهان ندارند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال تهران برای دو فصل دیگر با این باشگاه قراردادش را تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه فولاد مبارکه سپاهان درباره روند فعالیت‌های نقل‌وانتقالات خود توضیحاتی را مطرح کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است