بازار 17:09 - 22 آذر 1399

با ساخت آلاچیق چوبی فضاهای مرده خانه را زنده کنید

بسیاری از افراد علاقه دارند که از تک تک فضاهای خانه خود استفاده کنند، در این میان حیاط و پشت بام جزو فضاهایی هستند که به دلیل عمومی بودن آن ها بسیاری از ساکنان آپارتمان ها از آن ها استفاده نمی کنند. از این رو معماران و طراحان در تلاش هستند که با ایده های چون آلاچیق سازی، روف گاردن و استفاده از میز و صندلی چوبی از فضاهای مرده ساختمان ها که عموما فضاهایی چون پشت بام و حیاط هستند، استفاده بهینه ای داشته باشند. به عبارت دیگر شما می توانید با صرف اندکی هزینه نمای حیاط و پشت بام خانه خود را به گونه ای تغییر بدهید، که از دیدن ان لذت ببرید. از این رو شما می توانید اگر قصد دارید در فضای پشت بام خود از روف گاردن(بام سبز) استفاده کنید، می توانید با خرید سازه هایی مانند آلاچیق، فلاورباکس ها و انواع گلدان ها روف گاردن زیبا را برای پشت بام آپارتمان خود به وجود آورید

 

برای ساخت یک روف گاردن زیبا چه کارهایی را انجام دهیم؟

اگر قصد دارید که از فضاهای بدون استفاده خانه خود بیشترین بهره را ببرید، می توانید با طراحی و پیاده سازی یک روف گاردن زیبا در پشت بام خود، علاوه بر لذت بردن از کارکرد آن فضا، نمای ساختمان خود را نیز زیباتر کنید. در گام اول برای طراحی یک روف گاردن زیبا، بهتر است از کفسازی زمین پشت بام استفاده کنید، شما می توانید برای کف سازی از عناصری استفاده کنید، که به دلیل بار زیاد، مشکلی برای سقف طبقه پایین ایجاد نکند. از این رو قبل از اقدام به طراحی روف گاردن وزن کلی سازه هایی که در پشت بام استفاده می کنید، را محاسبه کنید تا از میزان بار زنده ای که بر ساختمان تحمیل می شود، آگاهی پیدا کنید. اگر قصد دارید در پشت بام خود از آلاچیق استفاده کنید، محصولاتی را انتخاب کنید، که وزن کمتری دارد. در این میان برخی از افراد به دلیل نداشتن متراژ کافی، سعی می کنند که از انواع میز و صندلی های چوبی به جای آلاچیق ها استفاده کنند، چراکه این تجهیزات برخلاف آلاچیق ها و پرگولاها، از وزن کمتری برخوردار است.

یک روف گاردن زیبا به چه عناصری نیازمند است؟

پس از محاسبه وزن زنده عناصری که می خواهید، در ساخت روف گاردن استفاده کنید، می توانید با توجه به فضایی که در اختیار دارید نسبت به طراحی و پیاده سازی روف گاردن خود اقدام کنید.

استفاده از فلاورباکس ها و انواع گلدان ها را فراموش نکنید

به طور کلی در هر فضایی که قصد دارید محوطه سازی بکنید، بهتر است استفاده از فلاورباکس ها و انواع گلدان ها را فراموش نکنید. در این میان شما می توانید با توجه به فضایی که در اختیار دارید از گلدان های چوبی، سفالی و سیمانی استفاده کنید.

 

استفاده از درختچه ها و گل هایی که به آبیاری کمتری نیاز دارند

به طور کلی در فضای پشت بام، بهتر است از درختچه ها و گیاهانی استفاده کنید، که به آبیاری کمتری نیاز دارند. از این رو بهتر است از گیاهانی استفاده کنید که، به روش های قطره ای آبیاری می شوند.

استفاده از میز و صندلی های چوبی در روف گاردن

اگر قصد دارید در فضاهایی چون حیاط و پشت بام خود محوطه ای زیبا، با یک ورودی مدرن ایجاد کنید، بهتر است نسبت به فضای نشستن بی تفاوت نباشید. چراکه همه افراد برای استراحت به فضاهایی برای نشستن نیازمند هستند.

 

چگونه علاوه بر نمای ساختمان خود، نسبت به نمای پشت بام ساختمان خود حساس باشیم؟

در این میان هر فرد مسئولی باید همانطور که نسبت به نمای ساختمان خود حساس است، نمای پشت بام ساختمان خود را نیز جدی بگیرد. از این رو شما باید آگاه باشید که نمای پشت بام شما، جزئی از نمای ساختمان شما به شمار می آید. از این رو بهتر است برای زیبا سازی ساختمان خود و در نتیجه زیبا سازی محله و شهر خود کوشا باشید. بنابراین شما می توانید با استفاده از عناصری ساده و کم هزینه ای چون انواع فلاورباکس ها، گلدان ها و میزی و صندلی های مخصوص فضای پشت بام ساختمان خود را زیبا کنید، تا علاوه بر استفاده از این فضا، بتوانید به زیباتر شدن چهره شهر خود نیز کمک کرده باشید.

آلاچیق سازی چگونه می تواند سبب افزایش روابط اجتماعی در بین ساکنان یک آپارتمان شود؟

در بسیاری از آپارتمان ها به دلیل عمومی بودن پشت بام و حیاط، ساکنان آن از این فضاها استفاده نمی کنند. عدم استفاده از فضاهایی چون حیاط و پشت بام سبب شده که، همسایگان نتوانند روابط اجتماعی خوبی با یکدیگر برقرار کنند. از این رو شما می توانید با ساخت یک آلاچیق در حیاط خانه خود، تمامی ساکنان آپارتمان خود را به داشتن روابط اجتماعی و صمیمانه با یکدیگر دعوت کنید. از این رو شما با ساخت یک آلاچیق در حیاط خانه خود می توانید از این فضاهایی که بدون استفاده و به اصطلاح مرده مانده اند، بهره مند شوید.

 

جمع بندی

این روزها بسیاری از افراد به دلیل عمومی بودن فضاهایی چون حیاط و پشت بام، ترجیح می دهند که از این فضاها استفاده نکنند. از این رو شما برای رفع کردن این مشکل می توانید با اندکی هزینه و ساخت انواع آلاچیق ها و روف گاردن ها، ساکنین آپارتمان را به گپ های دوستانه دعوت کنید. از این رو برای خرید این محصولات بهتر است از یک مجموعه معتبر بنام مجموعه محبوب وود استفاده کنید. از این رو شما می توانید برای خرید این محصولات با مشاهده سایت mahboobwood.com از محصولات این مجموعه دیدن فرمایید.


10853181
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است