علمی فناوری 07:26 - 19 مهر 1393

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی 1393/07/19

بر اساس تحقیقات جدید با کاشت سلول های تولید شده از انسولین در بدن بیمار می توان بیماری قند را درمان کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «الرساله نت» بر اساس تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه هاروارد آمریکا، در حال حاضر امکان تولید مقادیر زیادی از سلول های لوزالمعده شده توسط بیوراکتورهای صنعتی فراهم شده است که پس از کاشت آن در بدن بیمار می توان از حمله ناگهانی این بیماری جلوگیری کرد.

در این تحقیقات صدها میلیون سلول لوزالمعده که از انسولین انسانی تولید شده بود با موفقیت بر روی موش های مبتلا به بیماری قند آزمایش شد.

این تحقیقات نشان می دهد کودکان مبتلا به بیماری قند که مجبور هستند برای جبران کسری گلوکز در خون به صورت روزانه مقدار مشخصی از انسولین تزریق کنند به احتمال زیاد درمان خواهند شد.

کریس میسون استاد دانشگاه لندن که این تحقیق را «پیشرفت فوق العاده علمی» دانست اعلام کرد : با تولید این سلول ها در سطح گسترده ،می توان انواع بیماری قند را درمان کرد.

دانشمندان امیدوارند با این کشف جدید نه تنها مرض قند در کودکان بلکه بزرگسالانی که از این بیماری رنج می برند را نیز درمان کرد.

105/510


4915631
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» جزئیات فاش‌شده از سری تراشه‌های نسل آینده Core Ultra 300 اینتل نشان می‌دهد این تراشه‌ها برای پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهینه می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اطلاعیه اعلام رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سلامتیان گفت: به دلیل نگهداری سگ و گربه بدون رعایت موارد بهداشتی در منازل، بیماری سالک در تهران به ویژه در منطقه یک آن شیوع پیدا کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در دیدار با سفیر ژاپن در ایران بر تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری تفاهمات دو کشور در حوزه سلامت تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سفیر بلاروس در ایران با وزیر بهداشت کشورمان دیدار کرد و افزایش تبادلات آموزشی، دارویی و تجهیزات پزشکی بین دو کشور مورد گفت‌وگو قرار گرفت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: کسورات دانشجو معلمان و مصوبه هیئت امنا، قوانین و ضوابط خود را دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» براساس مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی ارائه خدمت محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی، ممنوع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای از امکان گذراندن تعهدات رتبه‌های برتر (۵ درصد) آزمون بورد تخصصی سال ۱۴۰۳ در قالب هیات علمی آموزشی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اصلاحاتی در دستور جلسه شورا قرار گرفته است اما تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور لغو نمی‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ معرفی گوشی هوشمند هواوی سری Nova ۱۳ لو رفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است