استانی 22:35 - 17 بهمن 1401

گستره‌ی لغوی «یتیم» باید تغییر یابد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعبدالله طباطبایی عصر دوشنبه در وبینار همایش حمایت اجتماعی و قضائی اظهار کرد: حضرت علی (ع) در حدیثی فرموده‌اند که یتیم کسی نیست که پدر ندارد، بلکه یتیم کسی است که فاقد علم و ادب است لذا باید گستره‌ی لغوی «یتیم» تغییر یابد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت و پشتیبانی از ایتام افزود: وظیفه ما حمایت و صیانت از مددجویان کمیته امداد در کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید در این راستا فضای سالمی را برای رشد معنوی و تربیت و تعالی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و گروه‌های آسیب‌دیده فراهم کنیم تا بتوانند با فضائل انسانی و اسلامی تربیت یابند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان و کمک به اقشار آسیب‌پذیر به نوعی حیات بخشیدن محسوب می‌شود، گفت: امر نیک و خداپسندانه دستگیری از افراد نیازمند نه تنها در این دنیا بلکه در جهان آخرت پاداش عظیم دارد چرا که خیران در سخت‌ترین لحظات، یاریگر مستمندان جامعه بوده‌اند.

طباطبایی ادامه داد: امروز با همکاری کمیته امداد موفق شدیم تا به صورت ملی و استانی تفاهم نامه دوجانبه‌ای را به امضا برسانیم تا مددجویان کمیته امداد از خدمات رایگان مشاوره‌های حقوقی، قضائی و انتخاب وکیل برای پرونده‌های خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه دادستان به عنوان مدعی‌العموم افراد آسیب‌پذیر را مورد مراقبت و نظارت دقیق‌تر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: ما در حد وسع و توان سعی خواهیم کرد تا در این حوزه پشتیبانی‌های لازم را با همراهی حقوقدانان مجموعه‌های قضائی استان انجام دهیم تا با کمترین آسیب، بیشترین خروجی را از این اقدامات و فعالیت‌ها شاهد باشیم.


11807195
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است