استانی 20:18 - 11 خرداد 1402

ظرفیت های بی نظیر سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان عصر پنج‌شنبه در دیدار و گفت‌وگو با گروه سرمایه‌گذاران افغانستانی اظهار کرد: از مراودات فی ما بین استان و افغانستان استقبال و همچنین از فعالیت‌های اقتصادی که در گذشته با این کشور داشته‌ایم حمایت می‌کنیم‌.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه خراسان‌جنوبی با فعالان اقتصادی کشورهای مختلف و متنوعی روبرو است، تصریح کرد: در حال حاضر فعالان اقتصادی کشورهایی از جمله چین، آفریقای جنوبی، آلمان، ترکیه و افغانستان در استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی افزود: به دلایل متعدد از جمله کوتاهی مسافت و بعد همجواری ترجیح می‌دهیم از ظرفیت تجاری با کشور همسایه خود یعنی افغانستان بهره‌مند شویم.

ذاکریان ادامه داد: هر چقدر با کشورهای همسایه مراودات تجاری عمیق‌تر و پایدارتری داشته باشیم خود به خود به یک دیپلماسی دائم منجر خواهد شد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین دغدغه‌ای که برای کشور افغانستان وجود دارد امنیت بوده که از طریق مراودات تجاری می‌تواند تضمین شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: وقتی منافع دو کشور و مردم آنها با یکدیگر گره بخورد مردم نیز از برقراری امنیت پایدار حمایت می‌کنند.

ذاکریان با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی از زمینه‌های سرمایه‌گذاری متنوعی برخوردار است، یادآور شد: با توجه به اقلیم و آب و هوای استان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد.

وی به ظرفیت‌های کشاورزی استان اشاره داشت و افزود: در این راستا تاکید به محصولات کشاورزی کم آب‌بر و با حداکثر بهره‌وری از منابع آبی موجود شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این استان از پتاتسیل‌های معدنی متنوعی برخوردار می‌باشد، اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۵۷ نوع ماده معدنی در استان وجود دارد.

ذاکریان منطقه ویژه اقتصادی بیرجند را اولین و تنهاترین منطقه ویژه اقتصادی خصوصی دانست و یادآور شد: مشوق‌ها و حمایت‌های خوبی از فعالان اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: تمامی زیرساخت‌های لازم برای فعالیت اقتصادی در این منطقه فراهم شده ولی اگر بازهم زمینه خاصی برای بحث مشوق‌ها مدنظر سرمایه‌گذاران باشد می‌توانیم با پیگیری از تهران زمینه تسهیل تجاری را فراهم تا جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران در استان ایجاد شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر سرمایه گذاری در استان گفت: تمام ظرفیت‌ها را برای حمایت و تسهیل شرایط سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی پای کار می‌آوریم.

ذاکریان به اطلس جامع سرمایه‌گذاری استان اشاره کرد و گفت: در این اطلس تمام زمینه‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در استان مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی قوانین و مقررات و انبوهی از اطلاعات مکانی برای سرمایه‌گذاری در این اطلس جمع‌آوری شده و اگر مشکلی برای سرمایه‌گذاران در حوزه‌هایی که در این اطلس مشخص شده به وجود آمد آن را تضمین کرده و پاسخگو خواهیم بود.


11905905
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است