بین‌الملل 17:29 - 06 مرداد 1403
مشاور امنیت ملی اسبق ایالات متحده گفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید با نگاه به رفتار کامالا هریس با او در نشست مشترکشان در روز پنجشنبه نسبت به چشم‌انداز رسیدن او به ریاست جمهوری آمریکا نگران شود.

بولتون: نتانیاهو باید به شدت نگران رئیس‌جمهور شدن هریس باشد

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: «او (کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا) در این نشست رفتاری سرد همراه با یک دیسیپلین شدید را نشان داد و حرف‌های او به شکل کاملا آشکاری این سیگنال را فرستادند.»

بولتون در ادامه این مصاحبه گفت: «باید تن هری ترومن (رئیس جمهور دموکرات اسبق آمریکا که در دهه ۱۹۴۰ رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت) در گور بلرزد، چون فکر می‌کنم رابطه بسیار ویژه حزب دموکرات با اسرائیل محو شده و دولت احتمالی کامالا هریس روابط اسرائیل-آمریکا را کاملا متفاوت خواهد کرد.»

به گزارش پایگاه هیل، کامالا هریس در جریان دیدار روز پنجشنبه خود با بنیامین نتانیاهو که بعد از لفاظی‌های این نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی در کنگره آمریکا صورت گرفت به او گفت اکنون زمان برقراری آتش‌بس در نوار غزه است و نسبت به «تبعات حملات این رژیم به غزه برای غیرنظامیان فلسطینی» به اظهار «نگرانی جدی» پرداخت.

هریس بعد از این نشست عنوان کرد با نتانیاهو بر سر «ابعاد درد و رنج‌های انسانی در غزه از جمله مرگ تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه» بحث داشته است.

هریس بیان کرد: «آنچه که در ۹ ماه گذشته در غزه اتفاق افتاده ویرانگر بوده است؛ همینطور مشاهده تصاویر کودکان کشته شده و مردم گرسنه مستاصلی که برای یافتن جایی امن فرار کرده و گا‌ها ۲ بار یا سه یا چهار بار آواره شده‌اند. ما نمی‌توانیم به این تراژدی‌ها بی توجه باشیم. نمی‌توانیم اجازه دهیم که نسبت به این درد و رنج‌ها بی حس باشیم و من ساکت نخواهم بود.»

بولتون ادامه داد که هر ۲ نامزد ریاست جمهوری احزاب اصلی آمریکا احتمالا اسرائیل را به منظور پایان دادن به جنگ در غزه تحت فشار خواهند گذاشت و ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هر چند که یک حامی سرسخت اسرائیل است، اما احتمالا دیگر خواستار ارتباط پیدا کردن آمریکا با این جنگ نخواهد بود.

بولتون خاطر نشان کرد: «ترامپ در روز‌های اخیر گفته که اسرائیل باید به این جنگ پایان دهد و کاری کند که اسیران اسرائیلی بازگردند، وجهه عمومی اسرائیل وحشتناک شده است. چرا این مساله برای ترامپ مهم است؟ چون نمی‌خواهد از یک اسرائیل نامحبوب دفاع کند.»


12077035
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد، «ادموندو گونزالس» کاندیدای اپوزیسیون در انتخابات ریاست جمهوری ژوئیه که در برابر مادورو شکست خورد، از این کشور گریخته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (یکشنبه) گزارش کرد، «کیم جونگ اون» بر اهمیت تقویت قوای نیروی دریایی این کشور تاکید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ونزوئلا در پی ورود ۶ تن از مخالفان سرشناس این کشور به سفارت آرژانتین در کاراکاس، مجوز برزیل بعنوان حافظ منافع بوینس آیرس را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب الله لبنان بامداد یکشنبه ویدیو‌هایی از حملات سنگین به مواضع ارتش اسرائیل را منتشر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری رژیم صهیونیستی شنبه شب اعلام کردند بیش از ۷۵۰ هزار اسرائیلی در این تظاهرات شرکت و علیه نتانیاهو و کابینه وی اعتراض کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انصارالله یمن یک پهپاد جاسوسی MQ-۹ متعلق به ایالات متحده را بر فراز استان مارب سرنگون کرد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنگنده‌های ائتلاف متجاوز آمریکایی-انگلیسی سه مرتبه استان «إب» در مرکز یمن را بمباران کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان همکاری اسلامی به شهادت فلسطینیان و حامیان آنان در کرانه باختری واکنش نشان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» متحدان اوکراین نگران هستند که اوکراین نتواند مناطقی را که در غرب روسیه تصرف کرده، تا زمان مذاکرات احتمالی صلح حفظ کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه صهیونیستی کان به نقل از برخی منابع شنبه شب اعلام کرد که دولت آمریکا فردا یا طی روز‌های آینده از طرح نهایی خود برای آتش‌بس و مبادله اسرا رونمایی خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است