بازار 14:46 - 05 خرداد 1403

راهنمای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

 

 

بیشتر افراد که قصد خرید دستگاه حضور و غیاب دارند در مواجه شدن با تنوع بالای دستگاه با قابلیت‌های متنوع دچار سردرگمی شده و گاها به دلیل عدم اطلاعات کافی دستگاه نامناسبی را خریداری می‌کنند. نگرا نباشید ما اینجا هستیم تا با ارائه یک راهنمای قدم به قدم شما را در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی متناسب با نیازهای مجموعه شما، یاری کنیم.

زمان به عنوان ارزشمند‌ترین دارایی سازمان و از فاکتورهای کلیدی در موفقیت و رشد بشمار می‌رود، بنابراین انتخاب دستگاه حضور و غیاب متناسب با نیازه‌های مجموعه به عنوان یک شتاب‌دهنده موفقیت شناخته می‌شود. با استفاده از دستگاه ساعت زنی علاوه بر عدم  نیاز به ثبت دستی زمان ورود و خروج کارکنان، دیگر خبری از اشتباهات انسانی، تاخیر و تعجیل‌های ثبت نشده و مشکلات مرتبط با حضور و غیاب نخواهید داشت. پس، اگر به دنبال راهکاری هوشمندانه برای مدیریت زمان و حضور کارکنان خود هستید، دستگاه‌های حضور و غیاب بهترین انتخاب برای شما هستند. با این ابزارهای پیشرفته، زمان را در دست بگیرید وعلاوه بر افزایش بهروری، به دقت، سرعت و شفافیت بیشتری دست یابید. در ادامه قصد داریم مهمترین فاکتورها در انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی را با شما به اشتراک بگذاریم. 

 

راهنمای جامع خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

یکی از تکنولوژی‌های بیومتریک مورد استفاده در دستگاه‌های کنترل تردد، تکنولوژی اسکن اثر انگشت است که به دلیل امنیت بالا در بسیاری از سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر برای شما این سوال پیش آمده که نکات مهم و معیارهای اساسی برای خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی چیست، با ما همراه شوید.

 1.      دقت و سرعت تشخیص اثر انگشت

دقت و سرعت تشخیص اثر انگشت دارای نقش حیاتی در عملکرد دستگاه‌های اثر انگشتی دارد. چرایی این قضیه را می‌توان اینگوه بیان کرد که دقت بالا در شناسایی صحیح و بدون خطا در جلوگیری از تقلب‌های احتمالی ( شناسایی اثر انگشت‌های فیک و ساختگی) و اعتماد‌سازی در سازمان‌ها موثر است. اگر در سازمان‌ها کارمندان از عملکرد صحیح دستگاه ساعت زنی در ثبت و مدیریت ترددهای خود مطمئن نباشند، به تدریج اعتماد و شفافیت درون سازمانی کم رنگ شده که به طور مستقیم بر روی موفقیت سازمان تاثیر می‌گذارد.

اما در رابطه با اهمیت سرعت تشخیص اثر انگشت در دستگاه‌های کنترل تردد می‌توان گفت با جلوگیری از تشکیل صف‌های طولانی ( بخصوص در سازمان‌هایی با تعداد پرسنل بالا) و کاهش هدر رفت زمان به طور موثری در افزایش بهروری سازمان  نقش دارد. بنابراین استفاده از دستگاه‌های مجهز به تکنولوژی روز دنیا که اسکنر اثر انگشت با کمترین میزا نخطا و در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات اسکن و احراز هویت کارمندان را انجام دهد در بهبود بهروری سازمان موثر است. همچنین سرعت و دقت بالا، منجر به بهبود تجربه کاربری و افزایش رضایت کارمندان می‌شود. به طور کلی مشخصه دستگاه اثر انگشتی خوب این است که بتواند به سرعت و با دقت بالا اثر انگشت کاربران را شناسایی کند و خطاهای تشخیص را به حداقل برساند. طبق آمار بهترین زمان برای شناسایی و احراز هویت در دستگاه‌های ساعت زنی اثر انگشتی باید کمتر از یک ثانیه و میزان خطای قابل قبول کمتر از 0.1 درصد است.

2.      ظرفیت دستگاه

ظرفیت دستگاه یکی از کلیدی‌ترین فاکتورها در انتخاب و خرید دستگاه حضور و غیاب است. در واقع باید دستگاهی را خریداری کنید که متناسب با تعداد پرسنل و شیفت کاری شما باشد. در برخی از موارد فروشنده‌های سودجو برای مجاب کردن مشتری، دستگاه‌هایی با ظرفیت کمتر( ذخیره الگوی اثر انگشت و رکورد تردد) معرفی می‌کنند که قیمت کمتری دارند اما مشکلات زیادی را بهمراه دارد. از مهمترین مشکلات، عدم امکان تعریف چندینالگوی اثر انگشت برای یک کاربر و نیاز به تخلیه رکوردهای تردد در بازه‌های زمانی کوتاه است. خروجی‌های پی در پی از دستگاه علاوه بر زمان‌بر بودن ممکن است در ذخیره و گردآوری اطلاعات با مشکل مواجه شوید. بنابراین در هنگام خرید بسته به اندازه سازمان و تعداد کارکنان، اقدام به تهیه دستگاهی با ظرفیت مناسب کنید چرا که دستگاه‌های مختلف، ظرفیت‌های متفاوتی دارند که باید با نیاز سازمان همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال دستگاه‌های سری k40  برند نانوتایم بهترین گزینه برای سازمان‌هایی با تعداد پرسنل کم و متوسط است و در صورت نیاز به دستگاه اثر انگشتی با طرفیت ذخیره سازی بالاتر می‌توانید از دستگاه حضور و غیاب نانوتایم مدل XF100 استفاده کنید.

 images_1716630628_6651b4649788d.png

3.      نرم افزار حضور و غیاب

      و اما نرم افزار حضور و غیاب ارائه شده همراه با دستگاه، از دیگر فاکتورهای مهم در حین خرید دستگاه است. چرا که دستگاه تنها عملیات احراز هویت و ثبت ترددها را بر عهده دارد، این در حالی است که عملیات پردازش، تعریف شیفت و گروه‌های کاری، نیازمند استفاده از نرم افزار است. به همین دلیل بهتر است قبل از انتخاب و خرید، کلیه نیازهای سازمان خود را به طور واضح با فروشنده مطرح کنید. در مجموعه نانوتایم، کارشناسان فروش معمولا با انجام یکسری پرسش و پاسخ با مشتریان کلیه نیازها مشهود و ناشمهود مشتریان را شناسایی و دستگاه متناسب با نیازهای آن‌ها پیشنهاد می‌کنند.

نرم افزارهای حضور و غیاب ارائه شده ممکن است بر سه بستر ویندوز، موبایل یا وب ارائه شوند که بسته به نیاز سازمان می‌توانید یک یا هر سه آن‌ها را به طور همزمان انتخاب کنید. با پیشرفت تکنولوژی بیشتر سازمان‌ها از نرم افزار حضور و غیاب ابری استفاده می‌کنند که علاوه بر قابلیت ثبت تردد با دستگاه امکان ثبت تردد به صورت آنلاین و بدون نیاز به دستگاه را دارد. اگر نیاز به تهیه گزارشات پیشرفته و یا رصد اطلاعات به صورت آنلاین دارید، کلیه این نیازها را پیش از تهیه سیستم حضور و غیاب با کارشناس فروش درمیان بگذارید.

 

4.      امکانات ارتباطی و تخلیه داده‌ها

ثبت و مدیریت داده‌های ورود و خروج پرسنل در دستگاه انجام می‌شود، اما برای انجام کارهای آماری و محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل نیاز به خروجی گرفتن از اطلاعات و انتقال به محیط نرم افزار است. بنابراین روش‌های تخلیه دستگاه نیز یکی از فاکتورهایی است که با توجه به امکانات و محدودیت های سازمان خود باید به آن توجه کنید. انواع روش‌های تخلیه دستگاه عبارتند از کابل شبکه (LAN)، پورت USB(فلش مموری)، شبکه WIFI  و قابلیت کلود  که اکثر دستگاه‌های امروزی به بیش از یکی از این روش‌ها مجهز هستند.

بنابراین پیش از خرید به محدودیت‌های مجموعه خود توجه کنید، به عنوان مثال در سازمانی که فاصله زیادی بین دستگاه و سیستم کامپیوتری وجود دارد، عملا استفاده از روش کابل شبکه غیر ممکن است و بهترین روش استفاده از فلش مموری یا اتصال WIFI است.

5.      پشتیبانی و خدمات پس از فروش

همانطور که مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری اهمیت بسزایی در انتخاب دستگاه مناسب با مجموعه شما دارد، خرید از کمپانی معتبر که خدمات پشتیبانی و گارانتی معتبری همراه با محصولات خود ارائه نیز مهم است. چرا که چگونگی راه‌اندازی و حل مشکلات احتمالی در حین کار کردن با دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر کمپانی ارائه دهنده سیستم حضور و غیاب، دارای تیم پشتیبانی قوی و خدمات پس از فروش معتبر است، در خرید از این مجموعه شک نکنید. انتخاب دستگاهی با خدمات پشتیبانی قوی و ضمانت معتبر، می‌تواند در صورت بروز مشکلات احتمالی، کار شما را آسان‌تر کند.

 images_1716630644_6651b47408d30.png

بهترین دستگاه‌های حضور و غیاب اثر انگشتی پیشنهاد ما:

  1. دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی نانوتایم سری K40
    • ظرفیت اثر انگشت 2000
    • ظرفیت کارت 1000
    • ظرفیت رکورد تردد 80،000
    • دارای قابلیت احراز هویت با کارت
    • دارای باتری داخلی
    • دارای نرم افزار حضور و غیاب رایگان
    • امکان اتصال به نرم افزار کلود
    • خروجی گرفتن به دو روش فلش مموری و کابل شبکه
    • دارای یک سال گارانتی تعویض و خدمات پس از فروش

 

  1. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره مدلUFACE 402
    • ظرفیت اثر انگشت 2000
    • ظرفیت کارت 2000
    • ظرفیت رکورد تردد 100،000
    • دارای قابلیت احراز هویت با چهره و کارت
    • دارای باتری داخلی
    • دارای نرم افزار حضور و غیاب رایگان
    • امکان اتصال به نرم افزار کلود
    • خروجی گرفتن به دو روش فلش مموری و کابل شبکه
    • دارای یک سال گارانتی تعویض و خدمات پس از فروش

 

  1. دستگاه حضور و غیاب نانوتایم مدل BF500 C
    • ظرفیت اثر انگشت 500
    • ظرفیت کارت 1000
    • ظرفیت رکورد تردد 150،000
    • دارای قابلیت احراز هویت با چهره و کارت
    • دارای نرم افزار حضور و غیاب رایگان
    • امکان اتصال به نرم افزار کلود
    • خروجی گرفتن به دو روش فلش مموری و کابل شبکه
    • دارای یک سال گارانتی تعویض و خدمات پس از فروش

 

  1. دستگاه حضور و غیاب نانوتایم مدل XF100
    • ظرفیت اثر انگشت 2000
    • ظرفیت کارت 1500
    • ظرفیت رکورد تردد 100،000
    • دارای قابلیت احراز هویت با چهره با ماسک و کارت
    • مجهز به هوش مصنوعی
    • دارای نرم افزار حضور و غیاب رایگان
    • امکان اتصال به نرم افزار کلود
    • خروجی گرفتن به دو روش فلش مموری، کابل شبکه و WIFI
    • دارای یک سال گارانتی تعویض و خدمات پس از فروش

نتیجه‌گیری

انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی نیازمند بررسی دقیق و مقایسه ویژگی‌های مختلف است. با در نظر گرفتن معیارهایی مانند دقت، سرعت، ظرفیت، امنیت، سهولت استفاده، پشتیبانی و قیمت، می‌توانید بهترین گزینه را برای سازمان خود انتخاب کنید. همچنین، پیشنهادات ارائه شده می‌تواند به عنوان نقطه شروعی برای تحقیق و انتخاب نهایی شما باشد.

 


12057671
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» کابینت ممبران یک نوع کابینت است که از جنس ممبران ساخته شده است. ممبران ماده‌ای است که از چوب یا MDF تشکیل شده و با یک لایه پوششی PVC یا فویل ممبران پوشانده شده است. این نوع کابینت‌ها به دلیل ظاهر زیبا، مقاومت در برابر رطوبت و خراش و همچنین قابلیت شست...
بازار
«پارسی نیوز» دستبند سنگی یک نوع جواهرات است که از سنگ‌های گرانبها و زیبا ساخته شده است. این دستبندها معمولا از سنگ‌های قیمتی مانند الماس، زمرد، یاقوت، عقیق و ... ساخته می‌شوند و می‌توانند به عنوان یک زیورآلات لوکس و زیبا استفاده شوند. این دستبندها معمولا به عنوان...
بازار
«پارسی نیوز» سرم اوردینری یک نوع محصول زیبایی و مراقبت پوست است که از مواد مغذی و مفید برای پوست تشکیل شده است. این محصول معمولاً حاوی عصاره گیاهی، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و دیگر مواد مغذی است که به پوست کمک می‌کنند تا نرم و لطیف شود و از علائم پیری و آسیب‌ها...
بازار
«پارسی نیوز» خواص پودر چاقی سلامت فریور چیست؟ و چرا برای سلامت بدن مهم است؟
بازار
«پارسی نیوز» در دنیای امروز، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌ است. تبلیغات در این پلتفرم‌ها به روشی قدرتمند برای معرفی برند، افزایش آگاهی از محصول یا خدمات و در نهایت، فروش بیشتر می‌شود. با وجود تنوع پلتفرم‌های مختل...
بازار
«پارسی نیوز» چای یکی از نوشیدنی‌های مهم و کلاسیک است که در بسیاری از فرهنگ‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. این نوشیدنی که از برگ‌های گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می‌شود، به دلیل طعم دلپذیر و خواص بی‌نظیر خود، طرف‌داران زیادی در سراسر جهان دارد. چای علاوه بر اینکه به‌...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است