استانی 16:47 - 13 خرداد 1402

رنج گیلان از زیرساخت‌ های نامناسب سلامت محور

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی آشوبی امروز شنبه در نشست مشترک رئیس سازمان خصوصی سازی کشور برای مولدسازی املاک نظام سلامت گیلان اظهار کرد: گیلان در حوزه زیرساخت‌های بهداشت و درمان و سلامت محور بسیار عقب است.

وی با اشاره به چالش جمعیتی در کشور و گیلان افزود: گیلان در بخش فرزند آوری پایین بوده و جمعیت سالمندی زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پراکندگی مراکز آموزشی درمانی و همچنین معاونت‌های علوم پزشکی گیلان در سطح رشت را به عنوان یک چالش برشمرد و بیان کرد: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تجمیع محل ارائه خدمت معاونت‌ها و همچنین مراکز آموزشی درمانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستیم.

آشوبی با بیان اینکه پرهیز از اسراف و تلاش برای بهینه کردن خدمات از الزامات دانشگاه اسلامی است، گفت: اسلامی شدن دانشگاه‌ها با هزینه‌های هرز و بیهوده‌ای که به علت پراکندگی در معاونت‌ها، مدیریت‌ها و همچنین مراکز آموزشی درمانی، شاهد آن هستیم، همخوانی ندارد.

وی با اشاره به جمعیت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزارنفری گیلان و همچنین حضور حدود ۱۰ میلیون نفر مسافر در برخی از ایام سال افزود: گیلان با زیرساخت‌های نامناسب بهداشت و درمان در رنج است، درحالی‌که باید با مولدسازی، بهداشت و درمان گیلان را نجات داد.


11907174
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است