استانی 00:19 - 07 بهمن 1401

بازگشت حوزه فرهنگ به ریل اصلی از اهداف وزارت ارشاد است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی فرهیختگان و نخبگان حوزوی که در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد اظهار داشت: حوزه اقتصاد در دهه ۹۰، نمره قابل قبولی کسب نکرد، اما وضعیت فرهنگ در این دهه به مراتب وخیم‌تر از حوزه اقتصاد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود به دنبال جبران عقب‌ماندگی‌های یک دهه گذشته در حوزه مسائل فرهنگی بوده و این مسیر ادامه دارد.

اسماعیلی ابراز داشت: گسترش فضای مجازی متغیر مهمی در حوزه فرهنگی است و تقویت حکمرانی فرهنگی با تکیه بر حضور مردم از رویکردهای اصلی مدیریت فرهنگی در دولت سیزدهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازگشت مسیر حوزه فرهنگ به ریل اصلی خود مطابق با آرمان‌های انقلاب اسلامی را از رسالت‌های این وزارتخانه برشمرد و ابراز داشت: در عرصه مدیریت فرهنگی در دولت مردمی بیش از آنچه که برنامه ریزی شده بود محقق شده و این مسیر با قدرت ادامه دارد.

اسماعیلی بیان داشت: نمایشگاه مد و لباس به مدت دو ماه تا سال جدید در محل مصلای تهران برپا می‌شود که این نمایشگاه به زودی در استان‌های مختلف نیز دایر خواهد شد.

وی بیان داشت: در طی یک سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر از افراد مناطق کم برخوردار کشور خدمات آموزش رایگان دریافت کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: با راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی از فرهنگ و هنر در پی خارج کردن انحصار از بخش هنر هستیم که در این راستا از ظرفیت‌های مساجد و نهادهای دینی استفاده می‌شود.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به برپایی جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: در این دوره از جشنواره فیلم‌هایی با مضامین، همدلی، امید آفرینی شور و نشاط و وفاق توسط هیئت انتخاب به این جشنواره راه یافتند.


11796622
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است