بین‌الملل 19:41 - 06 خرداد 1402
نخست‌وزیر عراق در دیدار با وزیر حمل و نقل عربستان سعودی گفت که بغداد اهمیت زیادی به رابطه با ریاض می‌دهد.

نخست‌وزیر عراق: علاقه زیادی به توسعه روابط با عربستان سعودی داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صالح الجسر» وزیر حمل و نقل عربستان سعودی امروز در حاشیه نشست وزیران حمل‌ونقل کشورهای همسایه عراق و شورای همکاری خلیج فارس، با محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته وبگاه موازین نیوز، السودانی در دیدار با وزیر حمل و نقل سعودی گفت که بغداد برای توسعه روابط با ریاض در حوزه‌های مختلف تمایل بالایی دارد.

او همچنین گفت که کشورهای منطقه باید در حوزه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و صنعت همکاری بیشتری داشته باشند. السودانی در این راستا به شورای هماهنگی عراق و عربستان سعودی اشاره کرده و گفت که دو کشور گام‌های سازنده‌ای برداشته‌اند.

پنجمین نشست شورای هماهنگی عراق و عربستان روز پنجشنبه ۲۵ ماه مه ۲۰۲۳ (چهار خرداد) در جده برگزار شد.

در این نشست، تفاهمات و توافقات متعددی با هدف تحکیم روابط اقتصادی و تجارت و سرمایه گذاری بین ریاض و بغداد صورت گرفت که به تقویت توسعه اقتصادی دو کشور و دستیابی به منافع متقابل کمک خواهد کرد.

این مجمع اقتصادی با نظارت اتاق بازرگانی عربستان و مشارکت بیش از ۳۰۰ شرکت و با حضور محمد تمیم، وزیر برنامه ریزی و معاون نخست‌وزیر عراق و ماجد بن عبدالله القصبی، وزیر بازرگانی عربستان سعودی و شماری از وزرا و مسئولان و نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی و تاجران دو کشور برگزار شد.

نشست شورای هماهنگی عراق و عربستان سعودی همچنین بر فرصت‌های سرمایه گذاری عراق و عربستان سعودی، فعالسازی گذرگاه مرزی عرعر و افزایش صادرات و تجارت فیمابین تمرکز داشت و در جریان آن چهار توافقنامه بین شرکت‌های عراقی و عربستانی در زمینه‌های صنایع آهن، کابل، محصولات غذایی و پلاستیکی امضا شد.

وبگاه الخلیج آنلاین نیز در این باره نوشته است که سرمایه گذاران عربستانی و عراق خواستار تسریع در آغاز فعالیت شرکت سرمایه گذاری عراق و عربستان برای تامین مالی پروژه‌هایی به ارزش سه میلیون دلار و توانمندسازی شرکت‌های عراقی با استقراض از صندوق‌های تامین مالی عربستان شده‌ و بر سر طرح اولیه همکاری شامل توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری های مشترک بین دو کشور توافق کرده‌اند.

پایان پیام/.


11901333
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر بنیامین نتانیاهو با بازگشت هیئت اسرائیلی به قطر برای ادامه مذاکره با حماس چراغ سبز نشان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای سنتینل آمریکا به دلیل هزینه‌های بالای پروژه به سال ۲۰۲۶ موکول شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیوان بین‌المللی دادگستری از رژیم صهیونیستی خواست تا از ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اطمینان حاصل کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» افزون بر ۱۰۰ قانون‌گذار انگلیس با اشاره به بحران انسانی در غزه و نقض قوانین بشردوستانه، بازنگری در روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردم یمن در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه امروز نیز راهپیمایی میلیونی برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی در حال اجرایی کردن پروژه‌ای جدید در نوار غزه برای اشغال و تصاحب بیشتر سرزمین‌های این منطقه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل باید در رویکرد خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن تاکید کرد که با توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل این رژیم مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه گفتند ممکن است آمریکا به زودی فهرستی از کارخانه‌های تولید تراشه چینی برای ممنوعیت دریافت فناوری‌های جدید را معرفی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه افزایش تهدید گروه‌های تروریستی، فرانسه برای حفظ امنیت بازی‌های المپیک تابستانی، از کشور‌های متحد خود درخواست نیرو کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است