ورزشی 09:57 - 27 خرداد 1403
بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت:هیچ وقت ندیدیم که یک بازیکن یا مربی از تیم پرسپولیس جدا شود و کیفیت تیم افت کند.

عبدی: کیفیت پرسپولیس با جدایی سرمربی افت نمی‌کند

بهادر عبدی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره جدایی اوسمار سرمربی تیم  از سرخپوشان  اظهار کرد: به نظرم اوسمار سختی‌ها را پشت سر گذاشته  بود و سال جدید آمادگی بهتری برای هدایت تیم داشت. با توجه به اینکه  اوسمار می‌دانست در چه پست‌هایی باید تیم تقویت شود و از تیم شناخت پیدا کرده بود،   بهترین گزینه برای هدایت سرخپوشان بود.

او ادامه داد: البته فرقی که تیم پرسپولیس با تیم‌های دیگر دارد به خصوص از زمان برانکو به وجود آمده این است که قائم به فرد نبوده است. شما هیچ وقت ندیده بودید که یک بازیکن یا مربی از این تیم جدا شود و کیفیت تیم افت کند. حالا درست است سرمربی جدید بیاید احتیاج به فرصت یکی الی ۲ ماه دارد، اما پرسپولیس آن قدر خوب شکل گرفته است که مشکلی به وجود نمی‌آید.  

او افزود: حالا اوسمار از پرسپولیس رفت، اما قبل از آن  گل محمدی پرافتخارترین مربی ایران از سرخپوشان جدا شد و قبل‌تر هم کالدرون سرمربی پرسپولیس بود که صدر جدول را تحویل داد و برانکو هم چندین قهرمانی برای سرخپوشان به ارمغان آورد. همچنین پرسپولیسی‌ها با وجود تغییرات زیاد مربی باز هم قهرمان می‌شوند. بازیکنان بزرگی همانند مهدی طارمی از سرخپوشان جدا شدند، اما پرسپولیسی‌ها راه خود را می‌روند. دوست داشتم که اوسمار بماند و ماندگار شود، اما نباید ناراحت باشیم. امیدوارم تصمیم خوب از طرف مدیریت باشگاه گرفته شود و یک مربی درجه یک هدایت سرخپوشان را برعهده می‌گیرد.

عبدی درباره اینکه گزینه داخلی یا خارجی برای سرخپوشان مناسب‌تر است، گفت: خودم را در جایگاهی نمی‌بینم که درباره اتفاقات رخ داده نظر بدهم. من به مدیریت، بازیکنان و مسئولان تیم پرسپولیس اطمینان دارم و شک نکنید بهترین تصمیم برای باشگاه گرفته می‌شود. ما باید دست مدیریت باشگاه را باز بگذاریم و به نظرم اگر مدیران باشگاه آرامش داشته باشند و کار خودشان را کنند و عجله نداشته باشند، یک تصمیم خوب می‌گیرند.  

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه مسئولان باشگاه گفتند که گزینه خارجی فقط مدنظرمان است، اما با توجه به بودجه مان کار سختی پیش رو داریم گفت:  این موضوع از ایرادات فوتبال ما است و  تقصیر مدیران باشگاه‌ها نیست. تیم‌های پرسپولیس و استقلال امسال باید جلوی تیم‌هایی در آسیا بازی کنند که  قانون سقف بازیکن خارجی در لیگ نخبگان آسیا برداشته شده است و تیم‌ها می‌تواند با ۱۰ بازیکن خارجی مقابل سرخابی‌ها بازی کنند. به نظرم قانون‌هایی مثل سقف بودجه به نوعی خودکشی است. شاید نمی‌توانند جلوی یکسری از قرارداد‌های اشتباه را در فوتبال بگیرند و راهکار ساده را در  این دیدند که قانون سقف بودجه بگذارند. حالا اگر به قیمت دست و پا بسته شدن سرخابی‌ها  برابر غول‌های آسیا تمام شود.  

او گفت: تیم‌های عربی با وجود اینکه ۵ بازیکن خارجی در سال گذشته داشتند، اما همان‌ها کیفیت بالایی داشتند و حالا حساب کنید ۵ بازیکن خارجی دیگر هم می‌توانند در ترکیب تیمشان استفاده کنند.در حال حاضر صحبت از حضور  محمد صلاح، دی بروینه و ترشگن در لیگ‌های عربی می‌شود. شاید تا ۲، ۳ سال قبل حضور بازیکن بزرگ اروپایی در تیم‌های عربی شوخی بود، اما اکنون  این نقل و انتقالات در عربستان انجام می‌شود. ما با گذاشتن این قانون‌ها سعی می‌کنیم که سرعت پیشرفتمان را کم کنیم و در فوتبال عقبلگرد داشته باشیم.  

عبدی درباره اینکه اسکوچیچ، سرمربی سابق ناپولی و چند مربی دیگر خارجی جزو گزینه‌های هدایت سرخپوشان هستند، گفت: به نظرم این اسامی از سوی باشگاه مطرح نشده است. تجربه من می‌گوید که شاید افرادی موثق این اطلاعات را از جایی می‌گیرند، اما من سعی می‌کنم منتظر بمانم تا ببینم چه پیش می‌آید. حالا گزینه سرمربیگری که زیاد بولد می‌شود سابقه نشان می‌دهد که آن اتفاق نمی‌افتد که آن مربی هدایت سرخپوشان را برعهده بگیرد. باید صبور باشیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.  

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان تا زمان پایان محرومیت درویش نمی‌توانند قراردادی را ثبت کنند، بیان کرد: به نظرم این محرومیت کوتاه مدت است. به هر حال همه چیز امضا نیست. وقتی شما بخواهید با یک مربی خارجی قرارداد ببندید حداقل همین زمانی که درویش محروم است باید مذاکره صورت بگیرد. آن طور نیست که یک بازیکن یا مربی به باشگاه برود و قراردادش را امضا کند. مطمئن باشید اگر با مربی به توافق برسند قول و قرارهایشان را می‌گذارند و ایجنت‌ها و مدیربرنامه‌ها سعی می‌کنند که ۱۰ الی ۱۵ روز محرومیت درویش خللی به باشگاه وارد نکند.  

عبدی گفت: باشگاه پرسپولیس آن قدر تحت فشار بوده است و در نیم فصل مدیریت با خرید بازیکنانی همانند عبدالکریم حسن، اورونوف، خدابنده لو و آل کثیر  بزرگترین کمک به پرسپولیس کرد. با وجود اینکه هجمه زیادی بر روی پرسپولیس بود، اما بازیکنان خوبی گرفت. ما باید به درویش اعتماد کنیم. وقتی او توانست در وسط فصل چننی اتفاقاتی را رقم بزند شما شک نکنید که بهترین تصمیم را برای تیم می‌گیرد. پورعلی گنجی و یاسین سلمانی خوب می‌شوند و همین بازیکنان می‌توانند خرید‌های جدید بازیکنان ملی پوش باشند. صحبت از جذب یکی، ۲ لژیونر هم در پرسپولیس می‌شود و دلم روشن است که در لیگ نخبگان آسیا بتوانند خوب بازی کنند. با تمام محدودیتی که فدراسیون فوبتال لحاظ کرده است، اما پرسپولیس می‌تواند تیم خوبی ببندد.  

خبرنگار: مریم طایفه 


12063972
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون ووشو گفت: به دنبال ایجاد سیستم رنکینگ ورزشکاران ووشو هستیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست کمیته داوران در خصوص برگزاری بازی‌های لیگ برتر با VAR گفت: هم اکنون ۷ داور وسط داریم که با همین تعداد می‌توانیم کل لیگ را پوشش دهیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان از برپایی صندوق سیار ویژه انتخابات ریاست جمهوری در مجموعه ورزشی شهید شیرودی خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» اعترافات رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال پای مدیرعامل یک باشگاه دیگر لیگ برتری را هم به دادسرا کشاند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هفته دوم رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ با چالش‌ها و حواشی خاص همراه بود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی هندبال جوانان پسر جهت انجام دو بازی تدارکاتی عازم شهر تفلیس گرجستان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در مسابقات ۳ وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا و در پایان مسابقات نوبت صبح، شمسی پور و افشار به دیدار فینال راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در جلسه مجمع عمومی سازمان لیگ اعضای جدید هیئت رئیسه این سازمان انتخاب شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پرسپولیس بار دیگر در رنکینگ فوتبال دیتابیس به رتبه سوم آسیا رسیده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پرسپولیس بار دیگر در رنکینگ فوتبال دیتابیس به رتبه سوم آسیا رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است