بازار 13:28 - 20 فروردین 1399

تور فرانسه، از نوتردام تا قرون وسطی در تور پاریس یک روزه

 

تور فرانسه یکی از محبوب‌ترین تورهای مسافرتی اروپا است و این محبوبیت دو دلیل دارد. اول اینکه فرانسه یکی از کشورهای تاریخی قاره اروپا بوده و جاذبه‌های تاریخی بسیاری به ویژه در شهر پاریس دارد. به طور مثال همه کسانی که به تور پاریس می‌روند، قطعا از برج ایفل و موزه لوور دیدن خواهند کرد. اما عده کمی از مسافرین تور فرانسه و یا حتی دیگر تورهای اروپا، از سایر جاذبه‌های کمتر شناخته شده در فرانسه دیدن می‌کنند. پس بهتر است تا با برخی دیگر از جاذبه‌های تور فرانسه آشنا شویم. جاذبه‌ها و شهرهایی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، همگی در اطراف پاریس بوده و به اصطلاح گردشگری اروپا، تور پاریس یک روزه هستند.

دیزنی لند پاریس

دیزنی‌لند پاریس یکی از بهترین پارک‌ شهرهای اروپا است. این پارک خود به دو بخش تقسیم شده و مملو از هتل‌های اقامتی، فروشگاه، زمین گلف و البته اماکن و شخصیت‌های کارتونی دیزنی است. مهم نیست که شما چه سنی دارید یا اینکه آیا کودک دارید یا خیر، دیزنی‌لند همه مسافرین تور پاریس را شگفت‌زده خواهد کرد.

اما هیجان انگیزترین و خاطره انگیزترین جاذبه دیزنی‌لند پاریس، سرگرمی شگفت انگیز شبانه آن است که شامل آتش بازی، رقص فواره‌های آب، رقص لیزر و موارد دیگر است. همچنین شما می‌توانید شاهد رژه عروسک‌های شخصیت‌های کارتونی دیزنی باشید که از کنار پارک عبور می‌کنند.

راه دسترسی به دیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس در دره مارن واقع شده که شهری در حدود 32 کیلومتری شرق پاریس است. این مسیر با قطار حدود 40 دقیقه طول می‌کشد. اما ساده‌ترین راه برای رسیدن به دیزنی لند پاریس، اتوبوس شاتل اکسپرس پاریس است.

شهر رون

Rouen شهری بندری در کنار رودخانه سن است. با پیاده‌روهایی پوشیده سنگفرش شده با قلوه‌سنگ و مناظر چشم نوازی همچون کلیسای جامع نوتردام، کلیسای سنت جوآن و ساعت نجومی که در قرن چهاردهم توسط رومیان ساخته شده و بعد توسط رولو (Rollo) وایکینگ مهاجر تکمیل شد. اگر هم علاقه‌مند به شیرینی و شکلات هستید، می‌توانید شکلات معروف این شهر را نیز امتحان کنید.

دسترسی به رون

در تور پاریس می‌توانید در کمتر از 2 ساعت با تاکسی و یا با قطار و از طریق ایستگاه راه آهن سنت لازار (Saint Lazare)، از مرکز پاریس به شهر زیبای Rouen بروید.

خانه و موزه جیورنی

جیورنی گزینه مناسبی برای سفر یک روزه از پاریس است، به خصوص اگر طرفدار "کلود مونه" یا سبک نقاشی "امپرسیونیسم" باشید، زیرا کلود مونه بسیاری از نقاشی‌های خود را در این مکان ثبت کرده است. همچنین در Giverny موزه امپرسیونیسم قرار دارد که تابلوهای بسیاری از مونه و سایر امپرسیونیست‌ها را در خود جای داده است. مکان دیگری که در جیورنی باید از آن بازدید کنید کلیسای Église Sainte-Radegonde است، که کلیسایی ساده اما زیبا است. موزه و خانه مونه در ماه‌های زمستان بسته هستند، بنابراین مسافرین تور فرانسه بهتر است قبل از رفتن به این خانه از باز بودن آن مطمئن شوند.

راه دسترسی به خانه جیورنی از پاریس

با قطار ۴۵ دقیقه طول می‌کشد تا از پاریس به ایستگاه قطار جیورنی برسید و از آنجا هم می‌توانید با اتوبوس یا یک تاکسی به خانه جیورنی بروید. این مسیر با تاکسی در حدود 10 دقیقه زمان خواهد برد.

شهر رمس

رمس شهری کوچک در شمال شرقی پاریس است و بی‌شک سفر به آن را می‌توان یکی از بهترین سفرهای تور پاریس یک روزه دانست. شهر رمیس یکی از شهرهای تاریخی فرانسه است و اگر عاشق تاریخ باشید، باید بدانید که جاذبه‌های تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. از جمله کاخ تائو، کلیسای جامع نوتردام و یا مدرسه فرانکلین روزولت که  امروزه هم دایر بوده و یک موزه کوچک در داخل آن وجود دارد. همچنین عاشقان غذا هم با آنچه که رمیس برای ارائه دارد شگفت زده خواهند شد، زیرا رمس به خاطر پنیرهای محلی و بیسکویت‌هایش بسیار مشهور است.

راه دسترسی به رمیس

مسافرین تور فرانسه به راحتی می‌توانند با قطار و از طریق ایستگاه قطار شرق پاریس و یا با اتوبوس‌های Flixbus یا Ouibus خود را به رمیس برسانند. فاصله این دو شهر با اتوبوس و قطار در حدود یک ساعت و نیم است.

پرووانس و فستیوال قرون وسطی

پرووانس شهری در منطقه شامپاین فرانسه است که فقط یک ساعت با ماشین از پاریس فاصله داشته، و همه ساله میزبان جشنواره قرون وسطایی است در ماه ژوئن است. جالب است بدانید که در طول این برگزاری این مراسم، همه چیز از  لباس‌ها گرفته تا آرایش‌ها و حتی غذاها و هرآن‌چه که در شهر می‌بینید، رنگ بوی قرون وسطایی به خود می‌گیرد. به طوری که در هنگام ورود به این منطقه، گویی که 800 سال به عقب بازگشته‌اید. همچنین طبیعت و فضای این شهر بسیار جذاب و آرامش‌بخش است. جشنواره قرون وسطای پرووانس رویدادی نشاط آور و هیجان انگیز است و به همین خاطر شرکت در آن برای اکثر دوست داران فیلم‌ها و سریال‌های قرون وسطایی بسیار جذاب است.

 سرگرمی‌های جذاب و دیدنی فستیوال قرون وسطی

در فستیوال قرون وسطی پرووانس، مراسماتی چون توپ قرون وسطایی، رژه سربازان با لباس و مارش نظامی آن دوره و ضیافت‌ها و مراسمات تاریخی، به مانند آنچه که در فیلم‌های این دوره مشاهده می‌کنید انجام می‌شود. از دیگر برنامه‌هایی که در طول جشنواره قرون وسطی پرووانس می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید، اجرای موسیقی، سیرک‌ها و جنگ‌های با نشاط مربوط به این دوره از تاریخ است. برخی هم برای چند روز زندگی قرن بیست ‌و یکمی خود را کنار گذاشته و سر تا پا قرون وسطایی می‌شوند. البته میهمانان هم می‌توانند لباس‌های قرون وسطایی مثل کلاه‌خود، ابزار چرمی و سایر صنایع دستی مربوط به آن دوره و حتی بستنی‌ و ساندویچ قرون وسطایی را تهیه کنند. در هر گوشه از پرووانس می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌های سنتی این شهر را بیابید. اما اگر می‌خواهید در بودجه خود صرفه‌جویی کنید، کافی است از دکه‌های کوچک رنگارنگ خیابان‌های این شهر غذایی ساده مثل یک اسنک تهیه کنید. 

راه دسترسی به پرووانس

اگر شما هم تور فرانسه را تهیه کرده‌‌اید می‌توانید در کمتر 1 ساعت و نیم و با قطار خود را به Provins برسانید.

تورهای یک روزه در تور پاریس

همه مقاصدی که در این مطلب ذکر شد، جاذبه‌هایی هستند که می‌شود تنها در قالب تور یک روزه و از مبدا پاریس از آن‌ها دیدن کرد. پس نیازی نیست به فکر مکانی برای اقامت در هر یک از این شهرها باشید. پس اگر در بین تورهای اروپایی، تور فرانسه را انتخاب کرده و اگر تور فرانسه شما در قالب تور پاریس است، کافی است با استفاده از وسایل حمل ‌و نقل عمومی پاریس، خود را به این شهرهای کوچک رسانده و متفاوت‌ترین تور اروپایی خود را تجربه کنید.


10475081
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است