بین‌الملل 18:51 - 13 خرداد 1402

اردوغان: نخستین نشست دولت سه‌شنبه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه پس از مراسم تحلیف خود در مراسمی در بش تپه شرکت و در سخنانی اعلام کرد: اعتماد ملت عزیزم به شخص بنده، حزب و ائتلاف‌ مان را از بین نخواهیم برد. به ساخت و ارایه آثار و خدمات جدید ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: تمامی جمعیت ۸۵ میلیونی کشور فارغ از هر نوع دیدگاه سیاسی، قوم و مذهب را در آغوش خواهیم گرفت.

«رجب طیب اردوغان» در ادامه اضافه کرد: امروز اعضای کابینه جدید را معرفی خواهم کرد. با کابینه جدید قرن ترکیه را خواهیم ساخت. نخستین نشست کابینه روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

اردوغان خاطر نشان کرد: امروز روز اتحاد، برابری و تحکیم برادری هزار ساله‌ مان است. امروز روز صیانت از آینده‌ های روشن فرزندانمان است. قول می‌دهیم که با تمام قوا برای پاسداری از شکوه و افتخار جمهوری ترکیه و افزایش اعتبار و نام آن در جهان به مدت 5 سال تلاش کنیم

این در حالیست که مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهور جدید ترکیه امروز شنبه در صحن پارلمان این کشور برگزار شد.

در این مراسم، رجب طیب اردوغان برای آغاز یک دوره ۵ ساله دیگر از ریاست جمهوری خود سوگند یاد کرد.

اردوغان پس از دو دور انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه، توانست همه رقبای خود را کنار زده و برای سومین دوره متوالی به ریاست جمهوری ترکیه تکیه بزند.

براساس اعلام کمیته عالی انتخابات ترکیه، رجب طیب اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور با به دست آوردن ۵۲.۱۴ درصد از آرا برای پنج سال دیگر رئیس‌جمهور ترکیه شد.

کمال قلیچداراوغلو رقیب اصلی وی در این انتخابات با اختلافی نه چندان زیاد توانست ۴۷.۸۶ درصد آرا را به خود اختصاص دهد و از رسیدن به منصب ریاست جمهوری باز بماند.


11907256
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شرکت‌های خارجی که پس از جنگ اوکراین از روسیه خارج شدند، تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود علیه طرح خط لوله انتقال گاز ایران گفت: سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد این پروژه روشن است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان جهانی بهداشت از افزایش آزار و اذیت در فضای مجازی در سطح جهان خبر داد و آن را زنگ خطری برای جوامع دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری رژیم صهیونیستی ظهر امروز (پنج‌شنبه) از حمله موشکی شدید از خاک لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از گزارش‌ها پیرامون استفاده گروه‌های تروریستی از تلگرام برای عضوگیری و ایفای نقش در حملات مسکو، روسیه خواستار توجه بیشتر این پیام‌رسان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بیل کلینتون و باراک اوباما رؤسای‌جمهوری اسبق آمریکا و جو بایدن در ائتلافی بی‌سابقه علیه پیروزی ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری، با یکدیگر متحد شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی که سال گذشته بار‌ها به قرآن کریم هتاکی کرده بود، در پی اخراج از سوئد به نروژ پناهنده شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است