ورزشی 08:22 - 19 شهریور 1403
پیشکسوت فوتبال گفت: ایرانی‌ها در امارات به ورزشگاه می‌آیند و تیم‌ملی را حمایت می‌کنند و زمین بازی هم خوب است و دیگر بهانه‌ای نیست.

کربکندی: زمین خوب امارات دیگر بهانه‌ای دست ملی‌پوشان نمی‌دهد

رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه بازی با تیم ملی امارات در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: بازی قبلی برابر قرقیزستان یک مقدار زمین خوب نبود و بازیکنان، حریف را دستکم گرفته بودند، اما در نهایت تیم ملی آن بازی را پیروز شد. البته همه به آن بازی معترض بودند چه سرمربی و چه تماشاگران از نحوه بازی تیم ملی  راضی نبودند.

او ادمه داد: بازی با امارات دیگر زمین خوب است. همچنین تیم امارات در بازی اول خود  توانست تیم قطر را شکست بدهد و این موضوع نشان می‌دهد که این تیم  شرایط خوبی دارد و به طور حتم باعث می‌شود که  بازیکنان ما  با برنامه‌تر و بهتر بازی کنند. ایرانی‌ها در امارات زیاد هستند و به ورزشگاه می‌آیند و تیم ملی را حمایت می‌کنند و هم زمین خوب است و دیگر بهانه‌ای نیست.

او افزود: برد امارات برابر قطر باعث می‌شود که کادر فنی و بازیکنان با حساب ویژه برابر امارات قرار بگیرند. در واقع تصور نمی‌کردیم که قرقیزستان آن قدر خوب بازی کند و برخی از بازیکنان ما در این بازی آماده نبودند به خصوص بازیکنانی که اکنون باشگاه ندارند و جایی بازی نمی‌کنند و آنها  شرایط ایده آلی را نداشتند. به هر حال این بازیکنان یک هفته در کنار سرمربی تیم هستند و بازی آنها را می‌بیند و بهترین ترکیب خود را برای موفقیت در بازی با امارات می‌گذارند. به طور مسلم بازی سختی برابر امارات داریم.

کربکندی درباره نظرش در مورد اظهارات طارمی بعد از بازی با قرقیزستان گفت: من موافق توهین به بازیکنان نیستم و  به نظرم اعتراض حق تماشاگر است نه اینکه توهین کند. من نمی‌دانم این‌ها خط گرفته بودند و یا یک عده خاص از تماشاگران  شعار می‌دادند. تماشاگران اصفهانی که چنین فرصتی برای شهرشان پیش آمده است، که تیم ملی در اصفهان بازی کند به طور حتم چنین کار‌هایی را نمی‌کنند. اینکه چرا این اتفاق افتاد و آن عکس العمل‌ها را نمی‌خواست. به هر حال برخی از لیدر‌ها کاسه داغتر از آش شدند و این اتفاقات در ورزشگاه فولاد شهر رخ داد.  انتقاد کردن  حق هر کسی  هست، اما انتقاد نباید توهین آمیز باشد. به هر حال تیم ملی فوتبال کشورمان است و اینکه یک نفر بیاید و خصمانه به مسائل نگاه کند خوب نیست.

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه کار تیم ملی فوتبال ایران برای صعود سخت است یا نه! گفت:  با این تعداد تیم‌هایی که به جام جهانی می‌روند به طور حتم  صعود تیم ملی به جام جهانی کار سختی نیست، اما نوع بازی و نوع نگرش بازیکنان به مسئولیتی که دارند،  مهم هستند.  ما در بین ۷، ۸ تیم به راحتی به جام جهانی می‌رویم.

او درباره اینکه وضعیت ناهموار زمین فولاد شهر را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: امسال نمی‌دانم چرا همه زمین‌های ایران یک دفعه خراب شدند و ورزشگاه‌های  فولاد شهر و نقش جهان همیشه زمین‌های خوبی داشتند، اما شاید امسال به خاطر گرمای هوا زمین‌ها به این صورت در آمده است. در فصلی که همه زمین‌ها باید آماده مسابقات باشد اکنون اکثر تیم‌ها در شهر خودشان بازی نمی‌کنند و به شهر‌های دیگر می‌روند.

کربکندی درباره اینکه شنیده می‌شود کریس رونالدو باید در ورزشگاه شهر قدس بازی کند، گفت: به هر حال آبروی فوتبال ما یک بخش از آن به امکانات و زمین ما برمی گردد که متاسفانه آن سالی که تیم النصر به همراه رونالدو به ایران آمد زمین خوبی نداشتیم و امسال هم این شرایط را داریم. این‌ها به آبروی فوتبال کشورمان لطمه می‌زند.

خبرنگار: مریم طایفه 


12090853
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال الاهلی بهترین بازیکن دیدار الاهلی و پرسپولیس شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال با تاثیرگذاری روی گل اول و زننده گل دوم بهترین بازیکن زمین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم فصل گذشته رئال مادرید حسابی از چمن ورزشگاه شهر قدس شگفت زده شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های النصر عربستان و العین امارات لیگ نخبگان آسیا را با تساوی آغاز کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های النصر عربستان و العین امارات لیگ نخبگان آسیا را با تساوی آغاز کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار استقلال و الغرافه در چهارچوب مسابقات لیگ نخبگان در جریان است. 
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار استقلال و الغرافه در چهارچوب مسابقات لیگ نخبگان در جریان است. 
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار استقلال و الغرافه در چهارچوب مسابقات لیگ نخبگان در جریان است. 
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار استقلال و الغرافه در چهارچوب مسابقات لیگ نخبگان در جریان است. 
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار استقلال و الغرافه در چهارچوب مسابقات لیگ نخبگان آسیا برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است