استانی 20:24 - 01 مهر 1400

دانش‌آموزان باید به مهارت اجتماعی و فرهنگ اسلامی مجهز شوند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار کرد: فرهنگ خودباخته غرب امروز به هر وسیله‌ای آرایش شده تا نسل جوان و نوجوان ما را فریفته و شیفته خود کند در حالی که مجموعه آموزش و پرورش به عنوان صیانت‌کننده ارزش‌های دینی، اخلاقی و مکتبی باید حریم‌دار این بنیان ارزشمند باشد.

وی تصریح کرد: در آستانه سال تحصیلی جدید آنچه که برای نسل آینده مهم به نظر می‌رسد طرح مباحث علمی، ارتقا مهارت اجتماعی و فرهنگ اسلامی در بین نوجوانان و جوانان است تا در مسیر رشد و تعالی مناسب و شایسته قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نباید امور پرورشی و تربیتی در تداخل مباحث علمی و یا مسائل دیگر از سوی خانواده‌ها و نظام تعلیم و تربیت مورد غفلت قرار گیرد بلکه ضروری است در این حوزه برنامه‌ریزی‌ها به شکل صحیح در طول سال تحصیلی انجام شود تا خروجی مناسب کار را در فرآیند رفتار و منش نوجوانان و جوانان به عینه مشاهده کنیم.

عاملی افزود: آنچه که کشورمان امروز به آن نیاز دارد، تقویت نظام علم و آموزش صحیح همراه با دستیابی به فناوری‌های نوین است که در این راستا باید همه ظرفیت‌ها مورد استفاده قرار گیرد تا نسلی آگاه، دانا و مسلط به مسائل علمی و دانش روز را تربیت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بنیان آموزش و پرورش و شاکله آن باید به نحوی حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهد تا نسل آینده زمینه‌ساز حرکت‌های ارزشی و همچنین تقویت نظام تربیتی صحیح باشد تا با گذر از مشکلات و نارسایی‌ها بتوان یک خروجی مناسب و مطلوب را در این فرآیند مشاهده کرد.

امام جمعه اردبیل با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ظرفیت عظیم دفاع مقدس را ظرفیت تربیتی و ارتقا آگاهی نسل آینده در آشنایی به روحیه سلحشوری، جوانمردی و پایه‌های مقاومت اعلام کرد و ادامه داد: باید همه ظرفیت‌ها به کار آیند تا ما بتوانیم شاخصه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس را برای نسل امروز و آینده به شایستگی تبیین کنیم.

در این جلسه معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز به آسیب‌های همچون طلاق، سرقت و کوچک همسری در استان اردبیل به عنوان شاخص‌ترین آسیب‌ها اشاره کرد و گفت: کارگروه‌های مختلف رفع آسیب‌های اجتماعی در استان شکل گرفته تا زمینه برای زدودن این آسیب‌ها و تقویت نظام ارزشی در جامعه فراهم آید.

بهروز ندائی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سال‌های اخیر به رغم شرایط کرونایی تلاش شده تا با برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی اقشار مختلف جامعه با نگرش صحیح به مسائل اجتماعی و خانوادگی بتوانند در کاهش این آسیب‌ها گام‌های مؤثری را بردارند.

در این مراسم با تجلیل از نخبگان تحصیلی و مفاخر علمی استان اردبیل همچون پارسا فتحی دارنده رتبه دوم رشته تجربی در کنکور سراسری، زهرا حسینی مدال‌آور المپیاد زیست‌شناسی و رسول حاجی‌زاده کاریکاتوریست مشهور استان اردبیل فعالیت‌های آنها مورد توجه قرار گرفت.


11241529
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است