اقتصادی 11:41 - 28 خرداد 1403
معاون وزیر جهاد گفت: سالانه ۱۷ میلیون تن فرآورده‌های دامی در کشور تولید می‌شود و برای تامین سلامت جامعه باید به سلامت مواد غذایی توجه شود.

تولید سالانه ۱۷ میلیون تن فرآورده‌های دامی در کشور

مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی در نشست خبری طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام عرفه و عید قربان گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه سلامت انسانی اتفاقی بیفتد، باید به حوزه کشاورزی توجه کنیم.

به گفته او، اگر می‌خواهیم مشکلات بهداشتی در بحث تغذیه مرتفع شود، به حوزه وزارت جهادکشاورزی و تولید ۱۳۵ میلیون تن محصولات کشاورزی باید توجه شود. گفتنی است که ۱۷ میلیون تن از این محصولات در حوزه دام و فرآورده‌های دامی هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی بر پیشگیری از بیماری‌ها در جامعه تاکید کرد و افزود: برای تامین سلامت جامعه باید به سلامت مواد غذایی و بخش کشاورزی توجه شود.

نوروزی ادامه داد: منابع تولید و خوراک هر کشوری در اختیار بخش کشاورزی است، از این رو اگر می‌خواهیم مشکلات بهداشتی کشور در حوزه تغذیه حل شود باید به حوزه وزارت جهادکشاورزی و حوزه دام و حفظ نباتات اهمیت دهیم.

او با بیان اینکه در بحث نظارت برای دام ۱۹۰۰ اکیپ مشغول به کار هستند، افزود: از این تعداد ۸۵۰ اکیپ ثابت و ۱۰۵۰ اکیپ به صورت سیار خدمت‌رسانی می‌کنند. همچنین بیش از ۳۵۸۴ نفر در سطح کشور نظارت‌های بهداشتی  و شرعی را در این بخش به صورت رایگان انجام می‌دهند.

به گفته نوروزی، اکنون یک هزار و ۲۶۱ دامپزشک، یک هزار و ۷۰۳ نفر از سایر رده‌ها و بازرسان بهداشتی و ۶۲۰ نفر از روحانیان، کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی را به طور رایگان در جایگاه‌های عرضه دام زنده در سراسر کشور انجام می‌دهند.

معاون وزیر جهاد با اشاره به معضل سگ‌های پرسه‌زن گفت: وظیفه کنترل سگ‌های پرسه‌زن با شهرداری است که همواره به جمعیت آنها  باید توجه کند تا به معضل تبدیل نشود.

او گفت: سازمان دامپزشکی سالانه یک میلیون قلاده سگ صاحب‌دار را واکسن می‌زند، اما کنترل سگ‌های پرسه‌زن با سازمان دامپزشکی نیست.

خبرنگار: آزاده محبی


12064348
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آیین نامه خروج واگن های بالای ۵۰ سال توسط شرکت های حمل ونقلی تدوین شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: در جریان معاملات امروز ۶ تیرماه؛ حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۳ هزار و ۵۰۸ میلیارد تومان ثبت شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سندیکای کنسرو گفت: بنابر آمار سالانه ۵۰۰ میلیون قوطی کنسرو رب گوجه فرنگی تولید می‌شود که بر این اساس کارخانجات یک سوم ظرفیت کار می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در جریان معاملات امروز ۶ تیر ماه شاخص کل بورس با افزایش ۲۰ هزار و ۵۴ واحدی در سطح ۲ میلیون و ۸۵ هزار واحد ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ناوگان شرکت راه آهن گفت: ۹ هزار واگن باری که حدود ۳ درصد از ناوگان حمل‌ونقلی را شامل می شود به سیستم ترمز مجهز شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل هوشمندسازی توانیر گفت: ۱۱۲۰ مگاوات در مدیریت مصرف برق بخش اداری ثبت شده که معادل ۱.۵ برابر مصرف استان سمنان است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در خصوص آخرین جزئیات اجرای الگوی جدید اعتبارسنجی نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت راه آهن حمل و نقل گفت: رشد ۱۰۵ درصدی حمل‌ بار را از طریق ترانزیت ریلی در سه ماه ابتدای امسال داشته‌ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل نیروی کشش راه آهن گفت: ۱۷ لوکوموتیو شامل ۵ دستگاه نو و ۱۲ دستگاه دست دوم وارد شبکه ریلی کشور شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت ناوگان شرکت راه آهن گفت: نهضت بازسازی و نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل ریلی ادامه دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است