علمی فناوری 12:28 - 11 تیر 1403
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۸ هزار پایگاه تابستانه در «نورینو» ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰ هزار پایگاه تابستانه تا آغاز سال تحصیلی فعال باشند.

ثبت ۱۸ هزار پایگاه تابستانه دانش‌آموزی در سامانه «نورینو»

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش  در آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانه که با حضور حدود ۱۴۰۰ دانش آموز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد؛ گفت: ضمن تشکر از اهتمام معاونت پرورشی و فرهنگی برای ترتیب دادن یک تابستان بسیار گرم، بانشاط و پر امید خطاب به والدین و همکاران فرهنگی می‌گوییم "امید" سوخت حرکت به سمت آینده است زیرا یکی از مهم ترین اهداف برنامه‌های تابستانی ایجاد نشاط و امید در بین دانش‌آموزان است.



وی با بیان اینکه نکته دوم، هویت است افزود: فرهنگ ما ارزشمند است؛ این فرهنگ در جهان یک فرهنگ ناب است. باید فرهنگ ایثار، شهادت، همکاری، مهربانی، احترام به بزرگترها، سخت کوشی، تلاش و کمک به دیگران را بیاموزیم و به بچه‌ها یاد دهیم. تنوع کارهای فرهنگی برای تابستان بسیار مهم است؛ خوشحالم امسال علاوه بر فعالیت‌های تربیتی، اردویی و ورزشی، فعالیت‌های مهارتی، علمی و آموزشی در فعالیت‌های تابستانی مورد توجه قرار گرفته است.



وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی موضوع بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها یک اصل بوده است ادامه داد: اینکه از تابستان برای مهارت آموزی و جبران کاستی‌های آموزشی و تقویت یافته‌های آموزشی استفاده کنیم، مهم است.

صحرایی اظهار کرد: در این مجموعه برنامه‌های متنوع، سرخط امید و هویت باید مورد توجه باشد؛ باید براساس آنچه داریم، برای ساختن آینده و به دست آوردن آنچه نداریم بکوشیم. داشته‌ها، پله ما برای به دست آوردن نداشته‌هایمان است؛ اگر بر مبنای داشته‌ها به آینده نگاه کنیم از فراز قله به دوردست نگاشته‌ایم اما اگر بر مبنای نداشته‌ها نگاه کنیم، از دره به مسائل نگاه کرده‌ایم.



وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد در نداشته‌هایمان تمرکز کند گفت: باید بکوشیم چیزهای لازم را به دست بیاوریم و برای داشته‌هایمان ارزش قائل شویم لذا باید در برگزاری اردوهای پیشرفت توانایی‌ها را شناسایی کنیم.



وی اظهار کرد: ویژگی امسال فعالیت‌های تابستانه علاوه بر اتحاد با دستگاه‌های بیرونی آموزش و پرورش، این است که سعی کردیم تنوع، جذابیت و تکیه بر امید، مهارت افزایی، نشاط و معنویت داشته باشیم.



وی با بیان اینکه ۱۸ هزار پایگاه تابستانه در سامانه نورینو ثبت شده است گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۳۰ هزار پایگاه تابستانه تا آغاز سال تحصیلی فعال باشند؛ این پایگاه‌ها باید به والدین معرفی شوند؛ تمام فعالیت‌ها ثمره نگرش و نوع نگاه شهید رئیسی به آموزش و پرورش است که ان شاءالله تداوم داشته باشد.


12068931
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گزارش زیست محیطی جدید شرکت گوگل نشان می‌دهد که انتشار گاز‌های گلخانه‌ای این شرکت به دلیل توسعه هوش مصنوعی طی ۵ سال نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) و دانشگاه‌های هاروارد و کلمبیا میکروفن‌های قابل کاشتی را برای ناشنوایان ایجاد کرده‌اند که سمعک‌های کاملا داخلی را ممکن می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ تفاهم‌نامه ۳ جانبه‌ای میان پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران، صندوق پژوهش و فن‌آوری دانشگاه تهران و صندوق صحا به امضا رسید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» جمعی از اساتید مراکز آموش عالی و دانشگاهی کشورمان اظهارات یکی از نامزد‌ها در جریان مناظرات را اهانت به جامعه علمی دانستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اعلام کرد: مصرف مکمل‌های غذایی تاثیری در پیشگیری یا بهبود علائم تب دنگی ندارند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات گفت: در انتخابات ۸ تیر علاوه بر پایش زمینی با همکاری نیرو‌های مسلح از پایش هوایی هم برای کنترل مسیر خطوط فیبر نوری استفاده کردیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به گفته معاون اجرایی اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو احتمال ابتلا به سرطان با منابع مختلف برنزه کننده‌های پوست وجود دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی از فردا، ۱۴ تیر به صورت اینترنتی آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس تکالیف مشخص شده در سند تحول بنیادین، تفاهم نامه‌ای بین سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل منعقد شد .
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه اعلام کرد: امروز برخی از مدارس کشور برگه هدایت تحصیلی را به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است