بازار 10:48 - 07 مهر 1403
نداشتن اعتماد به نفس کافی یکی از اصلی‌ترین مشکلات زبان آموزان است که با کمک بهترین معلم زبان برطرف می‌شود.

چگونه بهترین معلم زبان انگلیسی به تقویت اعتماد به نفس کمک می‌کند؟

 

در عصر حاضر یادگیری زبان انگلیسی نسبت به گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است اما بسیاری از افراد به دلیل نداشتن انگیزه و اعتماد به نفس نمی‌توانند مسیر یادگیری زبان انگلیسی را به خوبی دنبال کنند. در چنین شرایطی معمولا توصیه می‌شود از یک معلم زبان انگلیسی خبره کمک گرفته شود اما بهترین معلم زبان انگلیسی چگونه می‌تواند به تقویت انگیزه و اعتماد به نفس در زبان آموز کمک کند؟ 

 

در این مطلب به بررسی تاثیر معلم زبان در افزایش انگیزه و اعتماد به نفس بپردازیم. 

نقش انگیزه و اعتماد به نفس در یادگیری زبان انگلیسی 

بررسی‌های علمی نشان می‌دهد افرادی که در مسیر یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری انگیزه و اعتماد به نفس کافی داشته باشند، می‌توانند مسیر یادگیری را برای خود هموارتر کرده و سریع‌تر به نکات آموزشی تسلط یابند، اما متاسفانه یکی از رایج‌ترین مشکلات زبان آموزان عدم داشتن اعتماد به نفس کافی است در حالی که داشتن اعتماد به نفس مسیر یادگیری زبان را می‌تواند هموارتر کند. 

دلایل بی اعتماد به نفسی در زبان آموز عبارت‌اند از موارد زیر:

  • دایره لغات محدود برای جمله سازی 
  • ترس از اشتباه کردن
  • خجالت از جمع برای صحبت کردن
  • عدم تسلط به قواعد گرامری
  • ناامید شدن از یادگیری 
  • مقایسه خود با کسانی که به این زبان تسلط دارند
  • عدم مطالعه کافی برای خواندن زبان

اثرات منفی نداشتن اعتماد به نفس در یادگیری زبان عبارت‌اند از:

  • اضطراب و استرس زیاد
  • ترس از اشتباه
  • کاهش انگیزه برای یادگیری
  • پیشرفت آهسته‌تر
  • ترک دوره‌های آموزشی
  • فرار از مکالمات و تمرینات شفاهی
  • احساس عدم کفایت و داشتن حس سرخوردگی  
  • عدم بهره‌گیری از فرصت‌های یادگیری
  • افزایش نارضایتی از فرآیند یادگیری
  • کاهش خلاقیت و توانایی حل مسئله

مهم‌ترین موارد اهمیت اعتماد به نفس عبارت‌اند از:

  • باز شدن ذهن برای یادگیری
  • ایجاد انگیزه برای ادامه یادگیری
  • توجه به نتایج و موفقیت‌های کوچک
  • پیشرفت مستمر و روز به روز

بهترین معلم زبان و افزایش اعتماد به نفس 

یک معلم انگلیسی خوب می‌تواند تاثیر مهمی روی افزایش اعتماد به نفس زبان آموز بگذارد. تاثیر این موضوع در کلاس‌های تدریس خصوصی زبان انگلیسی نیز بیشتر است چرا که فرصت یادگیری بهتری فراهم است. مهم‌ترین روش‌هایی که بهترین دبیر زبان برای افزایش اعتماد به نفس انجام می‌دهد عبارت‌اند از:

ایجاد برنامه‌ی آموزشی شخصی

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات آموزشی در مسیر یادگیری زبان انگلیسی پیروی از یک برنامه واحد برای تمامی زبان آموزان با ویژگی‌های مختلف است. در برخی از آموزشگاه‌ها بدون در نظر گرفتن مهارت‌ها و شرایط فردی برای تمامی زبان‌آموزان برنامه آموزشی یکسانی در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل معمولا زبان‌آموز نمی‌تواند به نتیجه دلخواه خود دست یابد و اعتماد به نفس خود را در مسیر آموزش از دست می‌دهد. این در حالی است که در تدریس خصوصی زبان، مهارت‌های فردی در هنگام تنظیم برنامه مختص آموزش در نظر گرفته می‌شود. با تقویت نقاط ضعف و شناخت مهارت‌های فردی می‌توان چالش‌های مسیر یادگیری را کاهش داد، به این صورت زبان آموزان با نتایج بهتری رو به رو می‌شوند و در نتیجه اعتماد به نفس افزایش داده می‌شود.

هدف گذاری آموزشی

یکی دیگر از روش‌هایی که به صورت غیر مستقیم منجر به افزایش اعتماد به نفس زبان آموز می‌شود داشتن برنامه ریزی آموزشی با توجه به اهداف زبان آموز است. پیشبرد مرحله به مرحله یادگیری، به انسجام یادگیری زبان آموز کمک زیادی می‌کند.

نظم‌بندی مطالعه 

هنگامی که به جای یادگیری خودخوان زبان انگلیسی، از کلاس معلم خصوصی زبان استفاده می‌شود، مطالعه نظم بیشتری خواهد یافت. متاسفانه نظم بخشیدن به فرایند مطالعه زبان برای بسیاری از کسانی که به صورت خودخوان زبان یاد می‌گیرند، کاری بسیار سخت و دشوار است. 

معرفی منابع مفید

یکی از مهم‌ترین وظایف بهترین دبیر زبان معرفی منابع آموزشی مناسب با سطح زبان‌آموز است. متاسفانه بسیاری از افراد این نکته را نادیده می‌گیرند در حالیکه انتخاب منابع آموزشی درست برای یادگیری زبان یکی از شروط اصلی موفقیت است. این منابع شامل انواع مختلفی می‌شوند مانند کتاب، پادکست، موزیک، برنامه و... .

ارائه بازخورد مثبت 

زمانی که زبان آموز پیشرفت می‌کند متوجه کردن او به موفقیت و تغییرات رو به جلو او را به ادامه مسیر تشویق می‌کند و تاثیر بسیار زیادی در افزایش اعتماد به نفس دارد. در حالیکه در حالت خود خوان این امکان و تاثیر فوق‌العاده او وجود ندارد.

ایجاد محیط یادگیری امن و دوستانه

یکی از مواردی که به صورت موثری روی اعتماد به نفس زبان آموز اثر می‌گذارد، اعتماد یادگیری در یک محیط امن و دوستانه است. در این محیط او می‌تواند به راحتی اشتباه کند و آن‌ها را تصحیح کند و بهتر تمام نکات را یاد بگیرد. معمولا در کلاس معلم خصوصی انگلیسی این اتفاق بیشتر و بهتر می‌افتد.

یافتن نقاط ضعف و قدرت 

معلم خصوصی زبان کمک می‌کند نقاط ضعف و قوت زبان آموز به خوبی شناخته می‌شود. هنگامی که زبان آموز نقاط ضعف و قدرت خود را در زمینه زبان انگلیسی پیدا کند، آن‌ها را رفع می‌کنید و انگیزه بیشتری برای یادگیری خواهد داشت. 

تصحیح اشتباهات به شیوه‌ای سازنده

اگر اشتباهات زبان آموز به درستی تصحیح نشود، در مسیر پیشرفت مشکل ایجاد می‌شود و چون نتایج دلخواه به دست نمی‌آید اعتماد به نفس زبان آموز کاهش پیدا می‌کند، اما یک معلم زبان خصوصی زبان با دقت بالایی اشتباهات زبان آموزان را اصلاح می‌کند و یادگیری با کمترین اشتباهات روی اعتماد به نفس وی اثر بسزایی می‌گذارد.

ایجاد فرصت برای صحبت کردن

مسئله اعتماد به نفس و مکالمه، ارتباط تنگاتنگی دارند. ایجاد فرصت صحبت کردن به زبان انگلیسی یکی دیگر از دلایل افزایش اعتماد به نفس توسط معلم زبان است. توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی تاثیر بسیار زیادی روی اعتماد به نفس دارد. معمولا افرادی که به جای شرکت در کلاس‌های آموزش زبان عمومی با معلم خصوصی انگلیسی پیش می‌روند، فرصت بیشتری برای صحبت کردن را خواهند داشت.

نیمکت و یادگیری زبان 

انتخاب یک مرکز آموزش زبان معتبر جهت دریافت خدمات و آموزش اصولی بسیار مهم است. نیمکت (nimkat.org) یکی از بهترین پلتفرم‌های آموزش زبان است که از چندین زبان بین‌المللی پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم شرایطی را فراهم آورده است تا شما بتوانید بدون نیاز به خروج از منزل با بهترین اساتید زبان در سراسر کشور ارتباط برقرار کرده و سطح زبان خود را با انگیزه و اعتماد به نفس ارتقا دهید. گفتنی است که در نیمکت اساتید حرفه‌ای فراوانی در تلاشند تا بر اساس آخرین متدهای آموزشی به تدریس پرداخته و کمک کنند مسیر پرچالش یادگیری زبان را به آسانی طی کنید. 

نتیجه گیری

اعتماد به نفس یکی از ارکان اساسی برای یادگیری زبان است بنابراین با کمک بهترین معلم زبان می‌توان آن را بهبود بخشید و به راحتی زبان انگلیسی را یاد گرفت. 

 


12097656
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» نداشتن اعتماد به نفس کافی یکی از اصلی‌ترین مشکلات زبان آموزان است که با کمک بهترین معلم زبان برطرف می‌شود.
بازار
«پارسی نیوز» تجربه کاربری (UX) یکی از عوامل کلیدی موفقیت در آموزش‌های آنلاین است. یک تجربه کاربری خوب می‌تواند تاثیر مثبت بر یادگیری و رضایت دانش‌آموزان داشته باشد. در این مقاله، به بررسی تکنیک‌هایی برای بهبود تجربه کاربری در آموزش‌های آنلاین و ویدئویی...
بازار
«پارسی نیوز» برای یک سفر به یادماندنی به چه چیزی نیاز دارید؟ یک همسفری خوب، اقامتگاه خاص و همچنین بلیط رفت و برگشت! قطعا یکی از مهم ترین دغدغه های شما برای برنامه ریزی جهت سفر کردن، رزرو اقامتگاه و هتل است. یک اقامتگاه خوب برای هر فردی دارای مشخصات متفاوتی بوده و...
بازار
«پارسی نیوز» اگر شما هم از علاقه‌مندان به قهوه هستید و همیشه به دنبال یک فنجان نوشیدنی خوش‌طعم و بی‌نظیر در خانه یا محل کارتان می‌گردید، احتمالاً این سوال برایتان پیش آمده است که بین قهوه‌ساز و اسپرسوساز کدام یک انتخاب بهتری است؟ هر دو دستگاه می‌توانند قهوه‌ای...
بازار
«پارسی نیوز» تنوع دستگاه‌های سم زدایی شما را به شک می‌اندازد که بهترین مارک دستگاه سم زدایی بدن در بازار چیست؟ در این مقاله قصد به شما کمک کنیم که بهترین دستگاه سم زدایی را بشناسید و برای خرید آن اقدام کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است