بازار 07:44 - 03 اسفند 1402

رشته MBA چیست و کدام گرایش آن بهتر است؟

 

مدیریت کسب‌وکار یکی از راهبردی‌ترین مسادل در دنیای امروز است. رشته MBA یا Master of Business Administration برجسته‌ترین دوره تحصیلی در زمینه مدیریتی محسوب می‌شود. رشته MBA به افزایش توانمندی‌های فردی کمک شایانی می‌کند تا بتواند مدیران و رهبرانی ایده‌آل را برای اداره سازمان‌ها تربیت کند.

رشته MBA به‌صورت تخصصی به آموزش مهارت‌های لازم در خصوص مدیریت کسب‌وکار می‌پردازد. این رشته این امکان را در اختیار فراگیران این دوره قرار می‌دهد تا با گرایش‌های مختلف این رشته آشنا شوند. این شناخت سبب می‌شود تا افراد بتوانند در حوزه درست مدیریتی خود تصمیم‌گیری کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

گرایش‌های رشته MBA که به توسعه دانش و تقویت مهارت‌های دانشجویان کمک می‌کنند، شامل گرایش مالی، بازرگانی، تجارت بین‌الملل، بازاریابی، منابع انسانی، فناوری اطلاعات، مدیریت پروژه و... می‌شوند. در ادامه به معرفی هر کدام از گرایش‌های شگفت‌انگیز رشته رشته MBA پرداخته‌ایم. شناخت این گرایش‌ها شما را در انتخابی بهتر برای پیشرفت در حوزه کسب‌وکار یاری خواهد کرد.

معرفی گرایش‌های رشته MBA

آموختن مهارت و دانش در حوزه مشخصی از گرایش‌های رشته MBA این امکان را فراهم می‌آورد تا به‌صورت تخصصی روی موضوع خاصی از کسب‌وکار تمرکز کنید. ارتقا توانایی به‌نحو احسن یکی از بزرگترین مزایای شرکت در دوره مورد علاقه از گرایش‌های این رشته است. روبه‌رو شدن با چالش‌های پیش‌رو در هر زمینه مدیریتی می‌تواند به توانمندی افراد در همان حوزه بیافزاید. گرایش‌های متنوع این رشته سبب می‌شود تا مدیرانی با دیدگاه استراتژیک و تخصصی به دنیای کسب‌وکار ورود پیدا کنند.

گرایش بازاریابی

یکی از پرطرفدارترین گرایش‌های رشته MBA را می‌توان گرایش بازاریابی دانست. اهمیت بازاریابی در بازار کتار و دنیای رقابت امروز سبب می‌شود تا افراد به‌دنبال تقویت مهارت‌های خود در این زمینه باشند. شرکت در دوره بازاریابی MBA فرصتی مناسب برای افرادی است که برای خدمات قابل ارائه یا محصولات تولیدی خود به‌دنیال مشتری و مخاطب هستند. این فرصت اشتثنایی برای مدیران و اعضای تیم بازاریابی نیز مفید خواهد بود. این گرایش دانشجویان را به تسلط بر اصول بازاریابی و تکنیک‌های این حوزه مسلط خواهد کرد.

گرایش بازاریابی در رشته MBA مفاهیم جدیدی را به دانشجویان آموزش می‌دهد. این دوره می‌تواند به آن‌ها در حوزه تحقیقات بازار، ایجاد استراتژی‌های مورد نیاز، تجزیه و تحلیل اطلاعات کمک شایانی کند. شناخت نیاز مشتریان و بازار هدف از مهم‌ترین مزایای شرکت در گرایش بازاریابی رشته MBA محسوب می‌شود. تعیین و شناخت هدف می‌تواند جایگاه اصلی رقبا را در بازار آشکار سازد. این موضوع همچنین به ارزیابی دقیق‌تری از اوضاع بازار خواهد انجامید.

شرکت در دوره بازاریابی از گرایش‌های رشته MBA این فرصت را فراهم می‌کند تا با موقعیت‌های عملی بازاریابی روبه‌رو شوید، نگرش متفاوتی داشته باشید و تجربیات عملی کسب کنید. کسب این تجارب به اخذ تصمیم‌گیری درست و استراتژی‌های راهبردی در کسب موفقیت سازمان منتهی خواهد شد.

دوره‌های عملی در گرایش بازاریابی افراد را برای رقابت در محیط‌های پویاتری آماده خواهد کرد تا بتوانند مهارت‌های ارتقا یافته خود را در زمینه کسب موفقیت و ایجاد شبکه بازاریابی پیروزمندانه به‌کار بگیرند. این دوره‌ها با آموزش تکنیک‌های مدرن و ابزارهای پیشرفته در این رشته به بهبود استراتژی‌های تبلغیاتی و شیوه‌های نوین فروش کمک خواهد کرد.

گرایش استراتژی

گرایش استراتژی از گرایش‌های رشته MBA به‌شمار می‌رود که توانایی افراد را برای اخذ تصمیمات استراتژیک ارتقا می‌دهد و تقویت می‌کند. MBA گرایش استراتژی مهارت دانشجویان را در تحلیل محیط کسب‌وکار و اجرای راهبردی موفق سازمان نیز با افزایش چشمگیری روبه‌رو خواهد کرد. این گرایش با مطالعه و درنظر گرفتن تمامی جوانب در سازمان بر توسعه و موفقیت آن تمرکز می‌کند.

در گرایش استراتژی رشته MBA دانشجویان با مفاهیم ذیل آشنا خواهند شد:

  • تحلیل و ارزیابی بازار
  • مدیریت ریسک
  • تدوین راهبردهای موفق در کسب‌وکار
  • و...

افرادی که در گرایش استراتژی رشته MBA تحصیل می‌کنند، علاوه‌بر تقویت مهارت تحلیل شرایط بازار، تصمیم‌گیری صحیح و اصولی در زمان مواجهه با چالش‌ها را نیز می‌آموزند. توانایی اجرای عملیات متناسب با استراتژی‌های تدوین شده نیز از دیگر ویژگی‌های مثبتی است که با سپری کردن این دوره می‌توان به آن دست یافت.

شرکت در گرایش استراتژی می‌تواند توانایی‌های بی‌نظیری را به افراد آموزش دهد. از جمله این توانایی و مهارت‌ها می‌توان به درک تغییرات بازار، نوسانات اقتصادی، شناخت رقبا و... اشاره کرد. علاوه‌براین با چنین شناخت و درک کاملی می‌توان به طراحی استراتژی‌های مناسب در هر زمینه برای رشد و بقای سازمان پرداخت.

افرادی که در گرایش استراتژی رشته MBA تحصیل می‌کنند به مدیران توانمندی تبدیل خواهند شد که برای ارتقا سازمان با استراتژی‌های نوآورانه تلاش و پشتکار به‌خرج می‌دهند.

گرایش مالی

گرایش مالی از دیگر گرایش‌های رشته MBA است که با استفاده از ابزارها و تکنیک‎های مالی برای رشد و توسعه کسب‌وکار اقدام می‌کند. این گرایش به مدیران کمک خواهد کرد تا تصمیمات مالی درستی را اتخاذ کنند. تجزیه و تحلیل سازمان برای به‌کار بردن ابزار و تکنیک‌های مالی مورد نیاز از اصول اولیه مدیریت و گرایش مالی رشته MBA محسوب می‌شود.

آموزش در دوره و گرایش مالی رشته MBA سبب خواهد شد تا دانشجویان با مفاهیم عمیق‌تری در زمینه مالی ارتباط برقرار کنند و به شناخت صحیحی از این رشته دست یابند. ارزیابی سرمایه، مدیریت ریسک، تجزیه و تحلیل عملکرد مالی، مدیریت زنجیره تامین مالی و... از جمله مفاهیمی است که در این گرایش با آن آشنا خواهند شد.

تکنیک‌هایی که در گرایش مالی از رشته MBA به آن‌ها تاکید می‌شود و آموزش داده خواهد شد، شامل موارد ذیل هستند:

  • تعیین بودجه
  • ارزیابی سرمایه
  • تصمیم‌گیری‌های مالی
  • ارتباط موثر با بازار مالی جهانی
  • تحلیل سرمایه‌گذاری
  • استراتژی مالی و...

با تمام مهارت‌ها و تکنیک‌هایی که به دانشجویان گرایش مالی رشته MBA آموزش داده می‌شود، افراد قادر خواهند بود تا مسائل مالی پیچیده‌ای که ممکن است در هر سازمانی رخ دهد را مورد مطالعه قرار دهد و به‌خوبی درک کند، سپس برای تدوین استراتژی و راهبردهای مالی قدرتمند برای توسعه و بهینه‌سازی ساختار مالی اقدام ورزند. اخذ تصمیمات مالی هوشمندانه در محیط‌های تجاری و پویا از جمله مزیت‌های مهم گرایش مالی MBA محسوب می‌شود که به رشد و موفقیت سازمان منجر خواهد شد.

گرایش منابع انسانی

اهمیت مدیریت منابع انسانی در هر سازمانی مشخص و واضح است. این گرایش به مدیریت عملکرد کارکنان در سازمان می‌پردازد و آن‌ها را در راستای مطلوب و رسیدن به اهداف جهت‌دهی خواهد کرد. گرایش منابع انسانی یکی از گرایش‌های رشته MBA است که به گسترش ارتباطات سازمان می‌اندیشد. ایجاد محیط کار مطلوب و موثر، توسعه مهارت‌های نیروی انسانی، جذب و حفظ نیرو و... براساس اصول مدیریت منابع انسانی از جمله اهداف این گرایش به‌شمار می‌رود.

گرایش مدیریت منابع انسانی از رشته MBA دانشجویان را با مفاهیم عمیقی همچون جذب نیرو، حفظ نیروی کار، توسعه مهارت‌های حرفه‌ای، ایجاد فرهنگ سازمانی، مدیریت براساس تغییرات، ارزیابی عملکرد، ایجاد برنامه آموزشی منظم، بهبود بهره‌وری، درنظر گرفتن رفاه نیروی انسانی و... آشنا می‌کند و آموزش‌های لازم را در این زمینه‌ها در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

ایجاد روابط انسانی مطلوب، توانایی مدیریت ارتباط بخش‌های مختلف، برقراری هماهنگی بین تیم‌های یک سازمان، حل اختلافات و... از جمله وظایف مدیر منابع انسانی است که باید به‌نحو احسن انجام شود. اجرای این امور به بهبود بهره‌وری کارکنان و سازمان منتهی خواهد شد.

دانشجویانی که در گرایش منابع انسانی از رشته MBA شرکت کرده‌اند با حضور در موقعیت‌های عملی آمادگی کافی را برای حضور در جایگاه شغلی خود پیدا خواهند کرد. تحصیل و کسب تجربه در این گرایش سبب می‌شود تا افراد به‌عنوان مشاوران خبره، مدیران لایق منابع انسانی یا رهبران توسعه سازمان مشغول به‌کار شده و به بهبود عملکرد مجموعه کمک کنند.

گرایش بازرگانی

رشته MBA کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است؛ ولی تنها مختص دانشجویان این رشته خواهد بود؛ بلکه مفاهیم عمیق‌تر و همه‌جانبه‌ای را در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد. گرایش بازرگانی از گرایش‌های رشته MBA فرصت مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا توسعه استرتژی‌های بازاریابی و فروش دست پیدا کنند. این گرایش شگفت‌انگیز تمرکز خاصی روی مسائلی همچون مدیریت تجاری، اصول بازاریابی و استراتژی‌های تجاری دارد.

در گرایش بازرگانی رشته MBA دانشجویان با تحلیل بازار، ارتباط با مشتری، استراتژی‌های قیمت‌گذاری و... آَشنا خواهند شد. این دوره به تقویت مهارت و تسلط بر تکنیک دانشجویان تاکید دارد. علاوه‌براین آموزش ابزارهای مدرن دنیای تجارت و بازرگانی را به آن‌ها خواهد آموخت تا بتوانند به تحلیل بازار و رقبا بپردازند. این تحلیل و ارزیابی بازار و رقیبان برای بهینه‌سازی استراتژی‌های بازرگانی مفید و کارآمد خواهد بود.

تحصیل در گرایش بازرگانی این فرصت را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا با چالش‌ها، فرصت‌ها و تغییرات بازار کار روبه‌رو شوند و بتوانند تصمیمات مناسبی را در این مواقع اتخاذ کنند. توانایی تدوین استراتژی‌های بازرگانی و اجرای آن‌ها از جمله توانایی‌ها محسوب می‌شود که با پشت سر گذاشتن دوره‌ها و پروژه‌های عملی حاصل خواهد شد. این تجربیات واقعی برای زمان مواجهه با چالش‌ها به مدیران بازرگانی کمک شایانی خواهد کرد.

گرایش بازاریابی از گرایش‌های رشته MBA این فرصت را خواهد داد تا دانشجویان به‌عنوان مدیران موفق بازرگانی و مشاورانی ارزشمند در حوزه رهبری تجاری سازمان و توسعه کسب‌وکارها تبدیل شوند و به افزایش بازاریابی مجموعه‌ها کمک کنند.

گرایش فناوری اطلاعات

پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز سبب می‌شود تمامی رشته‌ها نیاز به به‌روزرسانی اطلاعات داشته باشند. گرایش فناوری اطلاعات در رشته MBA فرصت مناسبی برای از مدیران محسوب می‌شود تا در این حوزه برای تحقق اهداف سازمان گام بردارند. این گرایش به مدیریت فناوری اطلاعات، استراتژی فناوری و ارتباط سازمان تمرکز ویژه‌ای دارد.

در گرایش فناوری اطلاعات از گرایش‌های رشته MBA دانشجویان با مفاهیمی همچون امنیت اطلاعات، تحلیل داده‌ها، استفاده از فناوری در بخش تبلیغات و... آشنایی کاملی پیدا می‌کنند. آموزش مهارت و تسلط بر مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی در کنار اجرای پروژه‌های فناوری اطلاعات از سوی دیگر از ویژگی‌های این گرایش بی‌نظیر به‌شمار می‌رود. استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات به فارغ‌التحیصیلان این گرایش کمک می‌کند تا فرآیندها را با استفاده از تصمیم‌گیری‌های استراتژیک بهبود ببخشند.

گرایش فناوری اطلاعات همانند سایر گرایش‌های رشته MBA این امکان را در اختیار دانشجو قرار می‌دهد تا با چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط با تکنولوژی روبه‌رو شوند. توانایی اجرای پروژه‌های خلاقانه، مدیریت تغییرهای ایجاد شده و... از طریق فناوری اطلاعات دید و نگرش نوینی را برای دانشجویان این گرایش به ارمغان می‌آورد. مطالعه و حضور در پروژه‌های عملی در این گرایش سبب می‌شود تا تجربه‌های نابی از مواجهه با چالش‌های واقعی به‌دست آید.

گرایش فناوری اطلاعات رشته MBA فرصت خوبی برای مدیران و رهبران آینده است تا بتوانند ارزیابی داده‌ها را برای مدیریت بهتر بر اساس استراتژی‌های این گرایش انجام دهند.

گرایش تجارت بین‌الملل

کسب‌وکار ممکن است تنها به داخل کشور منتهی نشود و حوزه گسترده‌تری را در برگیرد. تججارت‌های بین‌المللی که بازار وسیع‌تری دارند، نیازمند نگرش، استراتژی و مدیریتی همه‌جانبه است تا بتواند موفقیت سازمان را تضمین کند. برای اینکه تجارت به کسب‌وکاری چندملیتی تغییر یابد، باید تجارت بین‌الملل براساس استراتژی‌های گلوبال اداره شود.

در گرایش تجارت بین‌الملل از گرایش‌های رشته MBA مفاهیم و عناوین متفاوتی تدریس خواهند شد که تسلط و تقویت آن‌ها الزامی است. تجزیه و تحلیل بازارهای جهانی، مذاکرات بین‌المللی، توسعه بازارهای جدید و مدیریت ریسک چندملیتی ازجمله این عناوین محسوب می‌شود. استفاده از این ابزارها و تکنیک‌ها به بهبود فرآیندها و مشارکت سالم در بازار جهانی کمک شایانی خواهد کرد.

چالش‌های موجود در بازار جهانی با چالش‌ بازارهای داخلی کمی متفاوت خواهد بود. در این گرایش دانشجویان فرصت دارند تا با چالش‌ها و فرصت‌های جهانی در بازار آشنایی کامل پیدا کنند. علاوه‌براین توانایی اجرای استراتژی‌های بین‌المللی و مدیریت تجارت به افراد آموزش داده خواهد شد.

گرایش تجارت بین‌الملل از رشته MBA فرصت مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا بتوانند با مدیران برتر در این زمینه گفت‌وگو کرده و از تجارب ارزشمند آن‌ها در زمینه رشد سازمان‌های بزرگ در سطح جهانی استفاده کنند.

گرایش تجارت بین‌الملل در MBA برای افرادی که علاقه دارند تا در حوزه صادرات و واردات کار کنند، بسیار کاربردی است. آشنایی با قوانین تجارت بین‌الملل باعث می‌شود تا راهکارهای کاربردی در پیش گرفته شوند.

گرایش مدیریت پروژه

گرایش مدیریت پروژه این فرصت طلایی را نصیب دانشجویان می‌کند تا با کسب مهارت و تخصص در زمینه‌های مختلف به مدیریت، اجرای پروژه‌ها و بهبود آن‌ها بپردازند. اصول مدیریت پروژه به توسعه تیم‌ها و استراتژی‌های موفقیت در پروژه کمک خواهد کرد.

هدف اصلی گرایش مدیریت پروژه از رشته MBA مدیریت بهینه عملکرد پروژه است. آشنایی با مفاهیم تخصیص منابع، برنامه‌ریزی، زمان‌بندی، کنترل هزینه‌ها و ارتقا تیم از جمله اهداف این گرایش محسوب می‌شوند. یادگیری ابزارها و تکنیک‌های مدیریت پروژه زیر نظر اساتید مجرب یکی از شانس‌های بزرگ افرادی است که در این گرایش شرکت می‌کنند.

رویارویی با چالش‌های موجود در این رشته از اهدافی است که مراکز برای آموزش کارکنان خود به‌کار می‌گیرند. مشاوران مدیریت پروژه یکی مدیران ارشد در هر سازمان به‌شمار می‌روند که می‌توانند به بهبود عملکرد و تحقق اهداف کمک شایانی کنند.

مدیران پروژه توانایی این را دارند تا با برنامه‌ریزی در مورد پروژه‌ای عظیم زمان اجرای آن را مدیریت کنند و آن را به حداقل میزان ممکن برسانند. این کار سبب کاهش در هزینه‌ها و بهره‌وری بیشتر خواهد شد.

کدام گرایش MBA بهتر است؟

انتخاب یکی از گرایش‌های رشته MBA کاملا به نیاز افراد برای اهداف آن‌ها بستگی دارد. زیرساخت، مهارت افراد و اهداف نقش مهمی در انتخاب گرایش در این رشته جذاب ایفا می‌کنند. هرکدام از گرایش‌ها به افراد کمک خواهد کرد تا به موفقیت در زمینه کسب‌وکار خود دست یابید. بهتر است پیش از اینکه گرایش موردنظر خود را انتخاب کنید با افراد باتجربه در این زمینه به گفت‌وگو بپردازید. این مصاحبه به تصمیم‌گیری راحت‌تر کمک چشمگیری خواهد کرد.

گرایش استراتژی، بازاریابی، مدیریت منابع انسانی و فروش از گرایش‌های پرطرفدار در رشته MBA محسوب می‌شوند. آموزش این دوره‌ها و گرایش‌ها در دانشگاه تهران فرصتی مناسب را در اختیار علاقمندان، دانشجویان، مدیران و کارآفرینان قرار می‌دهد.

اعتبار و جایگاه دانشگاه تهران در کنار مهارت‌هایی که توسط اساتید برجسته کشور آموزش داده می‌شوند، فرصت طلایی برای آموزش تخصصی این رشته خواهد بود. در ادامه به دروس و عناوینی که در هر گرایش‌های رشته MBA در دانشگاه تدریس می‌شود، پرداخته‌ایم.

دروس و عناوین عمومی گرایش‌های رشته MBA

در رشته MBA تمامی گرایش‌ها دروس عمومی مشترکی دارند. دروس عمومی شامل موارد ذیل خواهد شد:

  • مبانی سازمان و مدیریت
  • اقتصاد برای مدیران
  • حسابداری برای مدیران
  • مدیریت منابع انسانی
  • اصول بازاریابی
  • مدیریت مالی و بودجه‌ریزی بنگاه‌ها
  • اصول و فنون مذاکره
  • مدیریت پروژه مقدماتی
  • مدیریت انتقال فناوری
  • برنامه‌ریزی استراتژیک

دروس و عناوین تخصصی گرایش استراتژی رشته MBA

دروس تخصصی در گرایش استراتژی عبارت هستند از:

  • مدل‌های کسب‌وکار
  • مدیریت استراتژیک
  • تدوین طرح کسب‌وکار

در این گرایش‌های رشته MBA تفکر استراتژیک، آنالیز محیطی، تحلیل رقیبان، تحلیل محیطی، تحلیل نقاط ضعف و قوت و... به دانشجویان آموزش داده خواهد شد.

دروس و عناوین گرایش بازاریابی رشته MBA

دروس عمومی در گرایش بازاریابی رشته MBA دانشگاه تهران نیز مشابه گرایش استراتژی است. دروس تخصصی این گرایش جذاب شامل برندسازی شخصی، دیجیتال مارکتینگ، استراتژی‌های بازاریابی و تحلیل رفتار مصرف‌کننده می‌شود.

اصول بازاریابی، برندینگ، تدوین استراتژی‌های لازم در بازاریابی، وفادارسازی مشتریان، برنامه‌ریزی بازاریابی و... از جمله موضوعاتی است که در این گرایش آموزش داده خواهد شد.

دروس و عناوین گرایش مدیر منابع انسانی رشته MBA

دروس عمومی که در گرایش مدیر منابع انسانی در رشته MBA تدریس می‌شود، مشابه دوره‌های دیگر خواهد بود. دوره‌های تخصصی در این گرایش شامل عناوین ذیل می‌شوند:

  • تحلیل شغل و گریدینگ شغلی
  • مدیریت استعدادها و جانشین‌پروری برای سازمان
  • آموزش، یادگیری و مدیریت دانش
  • مدیریت عملکرد و کارکنان و پاداش
  • مدیریت اخلاق، ارزش‌ها و فرهنگ سازمانی
  • مربی‌گری و منتورینگ

گرایش فروش و بازاریابی رشته MBA

گرایش فروش نیز همانند سایر گرایش‌های رشته MBA که در دانشگاه تهران تدریس می‌شود، شامل دروس عمومی و تخصصی است. دروس عمومی که با سایر گرایش‌ها مشابه است؛ ولی دروس تخصصی شامل موارد ذیل خواهد شد:

  • بازاریابی دیجیتال
  • دیجیتال برندینگ
  • مهرات‌های نرم مدیریتی
  • تصمیم‌گیری مدیریتی
  • اصول و فنون مذاکره
  • بازاریابی بین‌الملل
  • تحقیقات بازاریابی

تاثیر رشته MBA بر رشد و موفقیت سازمانی

به‌طورکلی رشته MBA به پیشرفت و توسعه کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ کمک می‌کند. رشته MBA از طریق بهینه‌سازی فرآیندها، تقویت تصمیم‌گیری استراتژیک، ارتقا مهارت کارکنان و... به رشد و موفقیت سازمان کمک خواهد کرد. درادامه دیگر اثرات مثبت و مزایای گرایش‌های رشته MBA ذکر شده است.

توسعه مهارت کارکنان

گرایش‌های رشته MBA در هر زمینه‌ای به آموزش مهارت‌های کارکنان می‌پردازد. توسعه مهارت از جمله اصلی‌ترین اهداف دوره و رشته‌های MBA محسوب می‌شود. توسعه مهارت در هر زمینه‌ای آرامش سازمانی در هنگام مواجهه با چالش‌ها را به‌دنبال خواهد داشت.

بهینه‌‌سازی فرآیندها

دانشجویان رشته MBA با استفاده از اصول مدیریتی و مهندسی فرآیند خواهند توانست فرآیندهای موجود در سازمان را بهینه کنند. در این راستا کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، بهبود عملکرد کارکنان و... به‌وجود خواهد آمد.

توسعه استراتژی‌های جدید

دوره MBA افراد را برای تحلیل بازار و توسعه استراتژی‌های جدید تربیت می‌کند. این ابزار حیاتی سبب می‌شود که سازمان با تغییرات بازار سریعا تطبیق یابد. این سازگاری با تغییرات به کمک استراتژی درست و جدید می‌تواند سازمان را به سمت موفقیت سوق دهد.

تقویت تصمیم‌گیری

تصمیم‌گیری صحیح بر مینای دانش علمی به مدیران کمک می‌کند تا مدیریت ریسک بهتری داشته باشند. افزایش اطمینان در راستای تصمیم‌گیری درست مدیریتی موفقیت سازمانی را به‌دنبال خواهد داشت.

تجارب موفق دانشجویان گرایش‌های مختلف رشته MBA

دانشجویان با اتمام رشته MBA دانشگاه تهران در گرایش‌های مختلف آن تجربه‌های ارزشمندی را کسب می‌کنند. ابزارهای لازم و مهارت‌های تقویت شده در این دوره‌ها موفقیت‌های حوزه‌های مختلف را به ارمغان خواهد آورد. این تجربه‌های ارزشمند زیر سایه آموزش اساتید مجرب و متخصص دانشگاه تهران رشد و توسعه فردی را در آینده‌ای نه‌چندان دور به‌دنبال خواهد داشت.

برنامه‌‌ریزی و پروژه‌های تیمی، مدیریت زمان، هماهنگی افراد و تیم‌ها، رویارویی با چالش‌ها و اجرای استراتژی‌های کاربردی برای آن، مدیریت بهینه نیروی انسانی، ایجاد فضای کاری مثبت و محیطی پویا، افزایش رضایت کارکنان، جلب رضایت مشتریان و حفظ آن‌ها، تحلیل بازارهای جهانی، ارزیابی عملکرد سازمان و... از جمله مهم‌ترین مهارت‌ها و تجربه‌هایی است که در زمان سپری کردن گرایش‌های رشته MBA قابل دستیابی است.

چگونه بهترین مرکز آموزش رشته MBA را انتخاب کنیم؟

هر مرکز آموزشی بری تدریس رشته‌های مختلف اقدام می‌کند؛ ولی توجه به برخی نکات کلیدی آن را از سایر رقبا در این عرصه متمایز خواهد کرد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای هر مرکز آموزشی می‌توان درنظر گرفت، اساتید مجرب، برنامه‌های آموزشی تئوری و عملی، تسهیلات و فناوری، ارتباط با بزرگان هر حوزه، بگزاری پروژه‌های علمی برای درک عمیق‌تر، ارزیابی، پشتیبانی، ارائه مدرک معتبر و.. هستند.

تمامی ویژگی‌های ذکر شده برای مرکز آموزشی مناسب برای رشته MBA و گرایش‌های آن توسط دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران قابل ارائه است که با خیالی آسوده می‌توان برای ثبت‌نام در آن اقدام کرد.


12032801
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» رجا، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت حمل‌ونقل ریلی مسافری ایران، با سابقه‌ای درخشان و ارائه خدمات باکیفیت، همواره در تلاش بوده تا بهترین تجربه سفر را برای مسافران خود رقم بزند. در این راستا، رجا با ناوگان مدرن و متنوع خود، پاسخگوی نیازهای مختلف مسافران در مس...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است