بازار 12:32 - 06 دی 1400

همه چیز درباره کارتن پستی

همه چیز درباره کارتن پستی

به نظر شما کارتن پستی چیست ؟ کارتن پستی به کارتن هایی گفته می شود که مهمترین مشخصه آن‌ها داشتن نشان شرکت پست و مشخص بودن جای آدرس فرستنده و گیرنده بر روی آن ها است. همچنین محل چسبیدن تمبر روی آن مشخص شده است و شما به راحتی تمام میتوانید اطلاعات خود را روی آن درج کنید. این کارتن ها پرمصرف ترین نوع کارتن ها در صنعت بسته بندی هستند که تنوع بالایی در سایز و ابعاد و همچنین جنس مواد به کار رفته دارد. ابعاد کارتنهای پستی متفاوت است. این کارتن های پستی از ورق های کنگره دار تولید می شوند.

اگر شرکت شما یک وب سایت تجارت الکترونیکی را اداره می کند، باید یک نوع کارتن انتخاب کنید تا محصولاتتان را به مشتریان خود با یک بسته بندی مناسب عرضه کنید. نوع جعبه ای که انتخاب می کنید تأثیر بسیار زیادی بر ایمنی و امنیت محصولات شما خواهد گذاشت که رضایت مشتری را با انتخاب مناسب به بدست خواهید آورد. انتخاب اشتباه جعبه باعث خرابی محصولات و در نتیجه هزینه های اضافی خواهد شد. پس باید دقیقا بدانید که کارتن پستی چیست و چگونه ساخته و پرداخته میشود.

کارتن پستی چیست

این نوع کارتن در واقع کارتنی است که اندازه های ثابت و عمومی دارد. اندازه های ثابت به این دلیل طراحی شده اند که برای پست هر وسیله ای یک استانداردی وجود دارد و شما با توجه به این استاندارد میتوانید کارتن پستی مناسب خود را انتخاب کنید. اداره پست از این نوع کارتنها برای حمل و نقل بسته های پستی خود استفاده می کند. هچنین امروزه مدیران فروشگاه های آنلاین برای ارسال محصولات خود از این نوع کارتن ها استفاده می کنند. همین موضوع باعث شده تا کارتن های بسته بندی را با نام کارتن پستی شناخته شود.

اهمیت استفاده از کارتن های پستی

آیا تا به حال بسته ای را پست کرده اید یا در محیطی قرار گرفته اید که در آن وسایل و لوازم در بسته بندی پست شوند؟ مطمئنا اگر تجربه این کار را داشته باشید از قیمت کارتن های بسته بندی آگاه هستید. اجتناب از خرید این کارتن ها با توجه به ضرورت استفاده از آن ها غیرممکن است و اگر به آن ها نیاز دارید اما استفاده نمیکنید در حق خود ظلم کرده اید. در صنعت کارتن سازی انواع مختلف کارتن برای استفاده های گوناگون تولید می شود. با این وجود هنوز هم عده ای از اهمیت استفاده و خرید کارتن پستی آگاه نیستند.

 

اجازه دهید این موضوع را با ذکر مثالی برایتان توضیح دهیم که بعد از آن به میزان اهمیت استفاده از کارتن های پستی اشراف پیدا خواهید کرد. تصور کنید به تازگی فروشگاه کتابی را تاسیس کرده اید و محصولات خود را به سراسر کشور یا حتی محل سکونت خودتان ارسال می کنید. در این صورت هنگام پست دیگر نمی توانید از بسته بندی های پاکتی استفاده کنید.

 

ساختار مناسب کارتن‌ها

شاید بپرسید چرا؟ این موضوع دو دلیل دارد. اول اینکه اگر تعداد کتاب های ارسالی زیاد باشد آن ها در این نوع بسته بندی جا نمی شوند و باعث پارگی پاکت پستی میشود. دلیل دوم نیز این است که حتی اگر تعداد کتاب ها کم باشد و بتوانید در پاکت های مخصوص پست آن را جای دهید احتمال آسیب رسیدن به کتاب ها زیاد است. دلیل آن نیز این است که از مقاومت و جنس با کیفیتی برخوردار نیستند.

این موضوع صرفا محدود به بسته بندی محصولاتی مانند کتاب نمی شود. در بخش میوه فروشی و تره بار نیز استفاده از کارتن ها بسیار رواج دارد. کارتن هندوانه، کارتن خرما، کارتن بسته بندی میوه صادراتی و بسیاری دیگر از کارتن ها در این بخش مورد استفاده قرار می گیرند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که استفاده از کارتن ها نه تنها مفید است بلکه در موارد بسیاری ضروری است و اگر از آن ها استفاده نکنید به لوازم شما آسیب میرسد . در زیر به برخی از مهم ترین موارد و ابهامات که هنگام تهیه و خرید کارتن پستی وجود دارند، اشاره می کنیم. این مقاله میتواند یک راهنمای بسیار کامل  در خصوص تهیه و استفاده از انواع کارتن های پستی خواهد بود.

 

انواع سایزکارتن‌های بسته بندی پستی

این نوع کارتن ها بر اساس محصولی که باید حمل کنند، ابعاد متفاوتی دارند. به همین دلیل در هنگام ثبت سفارش به طول، عرض و ارتفاع محصولات خود توجه داشته باشید تا کارتن پستی مناسب با محصول خود را تهیه کنید. چرا که اگر به ابعاد محصولاتتان توجه نداشته باشید، یعنی کالا کوچکتر از کارتن باشد ممکن است در اثر جابه جا شدن دچار آسیب شود و یا بر عکس! پیامدهایی که در هر دو حالت ممکن است پیش بیاید می تواند بر روی برند شما اثر منفی بگذارد و آن را در نظر مشتریان بد جلوه دهد. انواع سایزهای کارتن پستی عبارتند از:

سایز اول: کارتن مقوایی سه لایه که دارای ابعاد 100x140x198 و وزن 80 گرم است.

سایز دوم: کارتنهایی با این سایز، کارتن سه لایه هستند که دارای ابعاد 165x205x270 و وزن 165 گرم  است.

سایز سوم: کارتنی مقوایی سه لایه که دارای ابعاد 190x205x305 و وزن 315 گرم است.

سایز چهارم: کارتن پستی با سایز4، کارتن پنچ لایه بوده که دارای ابعاد 200x260x400 و وزن 505 گرم است.

سایز پنجم: کارتنی مقوایی از نوع پنچ لایه که دارای ابعاد 250x250x500 و وزن 615 گرم است.

سایز ششم: کارتنی مقوایی که پنچ لایه است و دارای ابعاد 320x350x600 و وزن 990 گرم است.

سایز هفتم: کارتنی مقوایی که دارای پنچ لایه و ابعاد 360x400x600 و وزن 1190 گرم است.

 

پاکت پستی

خرید عمده کارتن پستی

اگر از جمله افرادی هستید که قصد تهیه تعداد زیادی جعبه یا کارتن را دارید پیشنهاد ویژه ما به شما خرید عمده کارتن پستی می باشد. این کار علاوه بر صرفه جویی در وقت شما، هزینه کمتری را نیز برایتان به همراه خواهد داشت. با وجود اینکه تعداد مراکزی که پخش عمده کارتن پستی را انجام می دهند زیاد نیست اما باز هم می توان مراکز فروش کارتن پستی معتبری را پیدا کرد که این کار را با قیمت کاملا مناسب انجام دهند. با این وجود اگر هنوز هم از اهمیت خرید عمده کارتن پستی اطلاع زیادی ندارید به نمونه زیر دقت کنید.

فرض کنید قصد خرید چندین کارتن بسته بندی پستی برای فروشگاهتان را دارید. می توانید به یکی از سایت های فروش اینترنتی کارتن مراجعه کرده و کارتن مورد نظر خود را انتخاب نمایید. با توجه به زمینه فعالیت فروشگاهتان می توانید کارتن بسته بندی زرشک، جعبه بسته بندی مواد غذایی، کارتن بسته بندی سفید و یا حتی کارتن بسته بندی میوه صادراتی را تهیه نمایید. با توجه به پیشرفت تکنولوژی شما هیچ گونه محدودیتی در تهیه و انتخاب کارتن پستی مد نظر خود ندارید.

اما اگر قرار باشد هر دفعه برای خرید 20 الی 30 عدد کارتن به این سایت ها مراجعه کنید، هم زمانتان را از دست می دهید و هم هزینه حمل و نقل زیادی را متحمل خواهید شد. هنگام خرید عمده کارتن پستی بهتر است به این نکته که تنوع کارتن های ارائه شده چه میزان است نیز توجه داشته باشید. به عنوان مثال یک آرشیو کامل باید دارای انواع مختلفی از کارتن ها مانند کارتن پستی سه لایه، کارتن مقوایی پستی، کارتن بسته بندی زرشک و جعبه بسته بندی مواد غذایی باشد. نکته دیگر در خرید عمده کارتن ها این است که در صورت امکان میتوانید از تخفیفات خرید عمده بهره مند شوید.

بنابراین می توانید هنگام مراجعه به یکی از سایت های فروش اینترنتی کارتن اقدام به خرید عمده کارتن پستی نمایید. در این صورت مزایایی که کمی پیش تر به آن اشاره کردیم نیز شامل حالتان خواهند شد. همچنین برای اطلاع از هزینه ها می توانید با مشاهده لیست قیمت چاپ کارتن پستی از قیمت جعبه آگاه شوید.

 

کاربرد چسب نشاسته در کارتن‌های پستی

در مرحله بعد جای این است که از ساختار، استقامت و ایمنی کارتن های پستی گفته شود. یکی از مهم ترین عواملی که در ساخت کارتن مناسب در کارگاه های کارتن سازی، استفاده از چسب مناسب و با کیفیت است. در ادامه قرار است که به یکی از بهترین چسب ها در این حوزه یعنی چسب نشاسته اشاره کنیم.

نشاسته کربوهیدراتی است که در انواع گیاهان دارای کلروفیل یافت می شود؛ مواد قندی مثل ذرت و گندم سرشار از نشاسته هستند. چسب نشاسته یکی از پر کاربرد ترین چسب ها در صنعت کارتن سازی و سایر صنایع از آن استفاده می شود.

یکی از منابع غنی نشاسته را می توان سیب زمینی دانست که معمولا در هر خانه ای پیدا می شود. از این ماده ی با ارزش چسب های مایع معمولی و همچنین چسب های مخصوص کارتن سازی می سازند.

دلایل استفاده از نشاسته در چسب نشاسته

یکی از دلایل اصلی استفاده از نشاسته برای تهیه چسب مقرون به صرفه بودن و ارزان بودن آن است؛ از این رو صنعتگران در عرصه ی کارتن سازی و بسته بندی برای تهیه چسب از این ماده استفاده می کنند.

دیگر دلیل آن است که قابلیت تخریب پذیری بیولوژیک دارد؛ این به آن مفهوم است که برای محیط زیست یک ماده ی مضر و آسیب رسان محسوب نمی شود. بنابراین نه تنها یک دلیل برای محبوب بودن آن در بین کارتن ساز ها است بلکه یک مزیت طبیعی نیز برای چسب نشاسته محسوب می شود.

سومین دلیل برای انتخاب شدن نشاسته برای تولید چسب نشاسته این است که می توان آن را با استفاده از منابع تجدید شونده بدست آورد؛ در گذشته به این مطلب اشاره کردیم که ماده ی اولیه ی تولید چسب نشاسته یعنی همان نشاسته از چه موادی بدست می آید. بدیهی است که موادی همچون سیب زمینی، ذرت و گندم همواره در دسترس بشر قرار داشته و دارد.

فرآیند کروگیت و چسب نشاسته

خط تولید کارتن مقوایی دارای بخش های مختلفی است که یکی از آن ها بخش کروگیت است؛ در این مرحله کاغذ خام تبدیل به کاغذ مناسب برای تولید کارتن مقوایی می شود. اما چسبی که برای این عمل استفاده می شود می بایست دارای خصوصیاتی باشد.

این چسب در سرعت های بالا نباید پایداری خود را از دست بدهد؛ همچنین داشتن نقطه ی ژله ای شدن و بافت مناسب نیز از دیگر فاکتور های لازم برای چسب نشاسته مناسب برای فرآیند کروگیت است. در این صورت فرآیند با سرعت بالا، مصرف کم انرژی و ضایعات کم انجام می شود.

ویسکوزیته مهم ترین فاکتور در چسب نشاسته

ویسکوزیته یا گران روی، به بیان ساده همان میزان لزجی و قابلیت جاری شدن یک سیال می باشد. برای مثال، عسل ماده ای با ویسکوزیته بالاست. حال با این تفاسیر هر چه میزان گران روی و ویسکوزیته ی چسب نشاسته بیشتر باشد کار برای کاربر بهتر و شکیل تر در می آید.

دمای ژله ای شدن چسب نشاسته برای ساخت کارتن پستی

دمای ژله ای شدن چسب های نشاسته یکی دیگر از فاکتور های مهم در ارتباط با کیفیت این نوع چسب ها برای ساختن کارتن های پستی است؛ لذا هر قدر که این میزان بالاتر باشد چسب مناسب تر است و علاوه بر صرفه جویی در وقت در هزینه ها نیز به صورت گسترده ای صرفه جویی خواهد شد.

یکی از فاکتور های مهمی که چسب نشاسته حتما باید داشته باشد ضد آب بودن آن است؛ مقاومت چسب نشاسته در برابر آب و رطوبت می تواند از آن یک چسب همه چیز تمام بسازد.

 

ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا جزئی از مراحل ساخت کارتن پستی، اهمیت استفاده از آن و همچنین ابعاد و نحوه خریدشان را برای شما شرح دهیم. در آخر یک اشاره کوچکی به مواد استفاده شده در کارتن های پستی یعنی چسب نشاسته کردیم. امیدوار هستیم این مقاله برای شما مفید فایده قرار گرفته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به باقی مقالات در این خصوص بپردازید.

 

 

 


11383659
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...
بازار
«پارسی نیوز» دغدغه بسیاری از افرادی که به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کاری خود هستند، انتخاب یک شرکت کار درست در حوزه دکوراسیون داخلی می‏باشد. برای انتخاب یک شرکت دکوراسیون داخلی ایده‏آل، بایستی به نکات مختلفی توجه داشت و از یک راهنمای گام به گام ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است