علمی فناوری 09:15 - 03 مرداد 1403
ایلان ماسک از سال آینده تولید محدود ربات‌های انسان‌نما را برای استفاده داخلی آغاز خواهد کرد.

آغاز تولید محدود ربات‌های انسان‌نما تسلا از سال آینده

 به نقل از وبگاه خبری رویترز، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، طی روزهای اخیر اعلام کرد که این شرکت از سال آینده تولید محدود ربات‌های انسان‌نما را برای استفاده داخلی آغاز خواهد کرد. این خبر چند ماه پس از وعده قبلی ماسک مبنی بر عرضه این ربات‌ها تا پایان سال ۲۰۲۴ منتشر می‌شود.

ماسک با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس اظهار داشت که تسلا امیدوار است تا سال ۲۰۲۶ تولید انبوه این ربات‌ها را برای سایر شرکت‌ها آغاز کند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ربات انسان‌نمای تسلا که «اپتیموس» نام دارد، تا پایان امسال وظایف محدودی را در کارخانه‌های این شرکت بر عهده خواهد گرفت و ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۵ برای فروش آماده شود.

شرکت‌های خودروسازی ژاپنی هوندا و هیوندای موتورز نیز سال‌هاست که در حال توسعه ربات‌های انسان‌نما هستند. این شرکت‌ها امیدوارند، با استفاده از این ربات‌ها کمبود احتمالی نیروی کار را جبران کرده و وظایف تکراری و خطرناک در حوزه‌های لجستیک، انبارداری و تولید را به آن‌ها بسپارند.

ماسک پیش از این نیز وعده‌های بلندپروازانه‌ای را مطرح کرده بود که محقق نشدند. به عنوان مثال، او در سال ۲۰۱۹ به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از تاکسی‌های خودران راه‌اندازی خواهد کرد.

این در حالی است که تحلیلگران وال استریت انتظار دارند حاشیه سود این شرکت به زودی به پایین‌ترین سطح در بیش از پنج سال اخیر برسد؛ اما توجه‌ها همچنان بر برنامه‌های بلندپروازانه ماسک برای تاکسی‌های خودران و محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی معطوف خواهد بود.

منبع: زاویه


12075994
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کپسول استارلاینر بوئینگ سرانجام بدون فضانوردان خود، ایستگاه فضایی را ترک کرد و با موفقیت به زمین بازگشت اما آینده فضاپیما در هاله‌ای از ابهام است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌ها را نباید از منابع در اختیار وزارت آموزش و‌پرورش تامین کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان دریافتند که نور زیاد شبانه برای سلامت مغز خوب نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به بومی‌سازی و تولید پمپ هیدرولیک و دستگاه تست نشتی در کشور شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه پخت نان پرتابل شده است که ضمن کاهش مصرف گاز و ضایعات نان، ارزآوری قابل توجهی هم دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس استان تهران گفت: هفته گذشته (۱۰ تا ۱۶ شهریورماه) در مجموع ۱۸ هزار و ۹۹۶ ماموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران ثبت شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ثبت نام جذب مدرس در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اولین اجلاس روسای دانشگاه‌های سراسر کشور در دولت چهاردهم روز سه شنبه ۲۰ شهریورماه برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا، لازم است به نکات پیشگیری از این بیماری‌ها بیشتر توجه شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تیم ایران در سی و ششمین دوره المپیاد جهانی موفق به کسب رتبه نهم تیمی در دنیا شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است