بازار 16:45 - 06 آذر 1400

تاثیر روغن تردمیل در جلوگیری از خرابی دستگاه تردمیل

نرمش و انجام حرکات ورزشی علاوه بر بالابردن آمادگی جسمانی افراد، به برقراری سلامت و تندرستی روان آنان نیز کمک می کند. یکی از وسایل ورزشی ای که طرز استفاده آسانی دارد و نسبت به دستگاه های دیگر فعالیت ورزشی سبک تری به ارمغان می آورد، تردمیل است.

آیا می دانید چرا تردمیل تان کار نمی کند؟ می دانید دلیل متوقف شدن ناگهانی تردمیل چیست؟ ما برای آگاهی از پاسخ درست این پرسش ها به سراغ مهندس مهدی شاه حمزه مدیریت مجموعه رول تسمه رفتیم. ایشان ضمن قبول درخواست مصاحبه، موافقت کردند تا برخی از تجربیات ارزشمند خود را درباره تعمیر و رفع خرابی تردمیل با ما به اشتراک بگذارند.

 

آقای شاه حمزه خرابی تردمیل به عنوان دغدغه همیشگی دارندگان این وسیله ورزشی آنها را آزرده خاطر می کند. دلیل خرابی تردمیل چیست؟

در ابتدا لازم است بگویم تردمیل یک وسیله مرکب از دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری بوده و به همین سبب ممکن است مشکلات و خرابی های زیادی را تجربه کند. با این حال یکی از رایج ترین خرابی ها و مشکلاتی که دارندگان با آن دست و پنجه نرم می کنند، مشکلاتی است که از تسمه تردمیل یا همان نوار نقاله تردمیل ناشی می شود. تسمه تردمیل جزئی از دستگاه تردمیل است که وظیفه انتقال و جابجایی را بر عهده دارد. اهمیت این قطعه به حدی بالاست که ایجاد اختلال در فعالیت آن، ممکن است کارکرد کل تردمیل را تحت تاثیر قرار داده و آن را مختل کند. برای مثال افراد زیادی در حال استفاده از تردمیل هستند که ناگهان تردمیل از کار می افتد و موجب سردرگمی آن ها می شود. در برخی موارد حتی ممکن است تردمیل روشن نشود. با این حساب لازم است افراد به نوار نقاله تردمیل و تسمه تردمیل به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های این دستگاه توجه ویژه ای داشته باشند و به خوبی از آن نگهداری کنند.

 

با توجه به توضیحات شما روش صحیح نگهداری از تسمه تردمیل چیست؟

بیشتر مشکلاتی که تسمه تردمیل و یا نوار نقاله تردمیل با آنها دست و پنجه نرم می کند به دلیل عدم روغن کاری به موقع آن رخ می دهد. نوار نقاله تردمیل به دلیل اصطکاک و جابجایی زیادی که در حین به حرکت درآمدن تردمیل دارد، در معرض خطر ساییدگی قرار دارد و در صورتی که به صورت مداوم روغن تردمیل به آن زده نشود، ممکن است تسمه تردمیل دچار مشکلاتی چون پارگی شود. به تمام دارندگان تردمیل توصیه می‌کنم تا تردمیل خود را در فواصل زمانی مشخص روغن کاری کنند و تا حد امکان این قضیه را عقب نیندازند. به طور دقیق تر پس از هر 40 ساعت دویدن روی تردمیل، لازم است تا نوار نقاله تردمیل با دقت روغن کاری شود تا از بروز مشکلاتی که بالاتر به آن ها اشاره کنند. به افرادی که در مناطق گرمسیری زندگی می کنند نیز پیشنهاد می کنیم فواصل بین دفعات روغن کاری تسمه تردمیل را کاهش دهند زیرا روغن تردمیل در حضور گرما سریع‌تر تبخیر می شود و اثرگذاری مورد نیاز را ندارد. حتی اگر از تردمیل خود استفاده نمی کنید و آن را در گوشه انباری رها کرده اید، باز هم توصیه می کنیم هر 3 الی 6 ماه یکبار فرایند روغن کاری تسمه تردمیل را انجام دهید تا عمر نوار نقاله تردمیل بالاتر رود.

 

برخی از دارندگان تردمیل از مشکل سر و صدای زیاد تردمیل خود شکایت دارند. این مشکل به چه دلیل ایجاد می شود؟

این مشکل نیز یکی از شایع ترین موضوعاتی است که استفاده کنندگان از تردمیل را به تکاپوی فکری می اندازد. به طور کلی مشکل صدا دادن تردمیل می تواند از دو منبع ناشی شود: موتور تردمیل و تسمه تردمیل.

دلیل سر و صدا می تواند به زیادی شل و یا زیادی سفت بودن تسمه تردمیل مربوط شود. حتی در مواردی کج بودن و به چپ یا راست بودن متمایل بودن تسمه تردمیل نیز می تواند صداهایی تولید کند که تجربه ورزش و آرامش شما را بر هم بزند که به سادگی با استفاده از روغن تردمیل مرغوب رفع می‌شود.

مورد دیگری که ممکن است موجب بروز سر و صدا در تردمیل شود، موتور آن است. از آنجا که موتور تردمیل هنگام فعالیت الکتریسیته ساکن تولید می کند، گرد و خاک زیادی به خود جذب می کند و سر و صدای زیادی هنگام دویدن روی تردمیل احساس می شود.

 

با توجه به اهمیت بالای روغن کاری، آیا خود افراد نیز می توانند روغن کاری تردمیل را انجام دهند؟ آیا می شود از هر نوع روغن تردمیل برای روغن کاری تردمیل استفاده کرد؟

بله؛ روغن کاری تردمیل کار سختی نیست و بیشتر دارندگان این وسیله می توانند به راحتی این کار را انجام دهند. به استفاده کنندگان از تردمیل پیشنهاد می کنیم تا علاوه بر روغن کاری نوار نقاله، موتور تردمیل خود را نیز هر چند وقت یکبار روغن کاری کنند.

در پاسخ به سوال دومتان عرض کنم که شرکت های تولیدکننده تردمیل توصیه می کنند از روغن تردمیل مخصوص که از جنس سیلیکون ساخته می شود استفاده کنید. طبق برخی آمارهای اعلام شده روغن های معمولی به خوبی پاسخ گوی نیازهای نوار نقاله تردمیل نبوده و در مواردی ممکن است سبب کاهش کیفیت کلی نوار نقاله شوند.

افراد از کجا می توانند وسایل مورد نیاز برای مراقبت از دستگاه تردمیل خود همچون روغن تردمیل و نوار نقاله تردمیل تهیه کنند؟ آیا شرکت رول تسمه این محصولات را به فروش می رساند؟

دارندگان تردمیل می توانند با مراجعه به نمایندگی های معتبر و فروشگاه ها روغن تردمیل و سایر لوازم مربوط به تردمیل را تهیه کنند. مجموعه رول تسمه نیز برای ارائه بهترین و مرغوب‌ترین انواع روغن تردمیل موجود در بازار و همچنین نوار نقاله تردمیل چینی، تایوانی، ایتالیایی و ... همراه با ضمانت نامه در خدمت شماست. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید روغن تردمیل می توانید به سایت رول تسمه مراجعه نمایید.


11339131
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است