فرهنگی‌هنری 10:45 - 16 بهمن 1401
۴۰ هیأت از سرتاسر استان ارومیه و هیأت‌های شاخص کشور براساس مسئولیت اجتماعی که داشتند در میدان زلزله خوی حاضر شدند و سومین همایش تخصصی فعالان هیأت را در محل زلزله آغاز کردند.

کمک‌رسانی سریع هیأت‌ها به زلزله‌زدگان خوی/ توزیع غذای گرم و وسایل گرمایشی اولویت است

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، سومین همایش تخصصی فعالان عرصه هیأت‌ استان آذربایجان غربی با محوریت «هیأت و خدمات‌ اجتماعی» باحضور هیأت‌های خدمت‌رسان استان آذربایجان‌غربی به فاصله چند روز پس از وقوع زلزله در خوی در مسجد صاحب‌ الزمان (عج) شهر فیرورق خوی برگزار شد.

هم‌افزایی هیأت‌ها برای حمایت از قشر مستضعف

در این همایش که با حضور هیأت‌های مذهبی، فعالان جهادی و رزمندگان دفاع مقدس همراه بود، مسائل مختلفی، ازجمله تنوع و تعداد حضور هیأت‌ها، حضور سریع در صحنه، ایجاد تشکیلات منسجم در بحران‌ها و تقسیم کار دنبال شد که در مجموع منجر به افزایش امیددهی، هم‌افزایی هیأت‌های و حمایت از قشر مستضعف شده است.

حضور یکپارچه هیأت‌های حسینی استان آذربایجان غربی به منظور همدردی، هم‌افزایی و کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان استان به فاصله کمتر از چند روز از وقوع زلزله در نوع خود بی‌سابقه بوده‌ است.

اکنون نظام مسائل زلزله‌زدگان خوی تهیه شده و کارهای روی زمین مانده اولویت‌بندی شده است که با برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند‌مدت در دستور کار هیأت‌ها قرار گرفته است.

سعید قاسمی و هیأتش در خوی چه می‌کنند؟

سعید قاسمی، استاد معماری دانشگاه شهید رجایی و از یادگاران دفاع مقدس که در حوادث گذشته از جمله زلزله کرمانشاه، زلزله کوهبنان، سیل خوزستان و... توانسته بود حرکت عظیمی را در عرصه خدمت به مردم آغاز کند، امروز نیز در کنار چهره‌هایی مانند حسین یکتا، داوود صالحی و دیگر نیروهای جهادی هیأتی، از همان روزهای آغازین زلزله خوی، در منطقه حضور یافته و این بار هم جزو السابقون عرصه خدمت‌رسانی به مردم است.

وی پیشتر و در زمان زلزله کرمانشاه، کوهبنان، سیل خوزستان و... با استفاده از کمک‌های مردمی و خیرین از همان روزهای ابتدایی حادثه، اقدام به کمک‌رسانی و ساخت‌و‌سازهای قابل‌ توجه برمبنای استانداردهای بین‌المللی پرداخته که در مجموع گره‌های بزرگی از مصائب مردم زلزله‌زده را باز کرده است. اتفاقی که مردم آن مناطق از سلبریتی‌هایی که کمک‌های میلیاردی مردم را در حساب‌های خود دپو کرده بودند انتظار داشته‌اند، ولی محقق نشد.

سعید قاسمی به همراه تیم هیأت یا فاطمة الزهرا (س) بابل، در نخستین گام پس از حضور در محل زلزله‌زدگان اقدام به رفع دو چالش اصلی یعنی پخت غذای گرم و تهیه وسایل گرمایشی برای چادرها کردند.

انتهای پیام/


11805302
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» این روز‌ها تامین آب آشامیدنی، یکی از اصلی‌ترین دغدغه بشریت به شمار می‌رود. به این بهانه پنج فیلمی را معرفی کرده‌ایم که به به بحران آب اشاره داشته‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک صداگذار فیلم‌های سینمایی گفت: صداگذاری فیلم‌های با تعداد کاراکتر‌ها بالا دشوار است و همین که دیالوگ‌ها به گوش شنونده برسند سخت‌ترین کار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سینما گفت: وظیفه ستاد صیانت این است که یک بیانیه بدهد و عاملان اصلی تعداد مشخصی از فیلم‌ها که قاچاق شده‌اند را معرفی کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد ششم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی راه‌های شکرگزاری به بچّه‌ها را آموزش می‌دهد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری برنامه سلام «صبح‌بخیر» گفت: من بعد از برنامه «دورهمی» خیلی آسیب دیدم. بی‌نهایت از اعتماد و حمایت دیگران ضربه خوردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: با لغو روادید ایران با ده‌ها کشور دنیا، در حال حاضر امکان سفر بدون روادید نیمی از مردم دنیا به ایران وجود دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح مراسم یادبود سی‌و‌یکمین سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی با عنوان «میراث مرتضی» برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح مراسم یادبود سی‌و‌یکمین سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی با عنوان «میراث مرتضی» برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «بی‌پایان» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر با نمایش یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی شهید حسن طهرانی مقدم مقابل دوربین رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «تمساح خونی» در بازه زمانی ۴۰ روزه، ۱۰۰ میلیاردی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است